6 maand - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu 6 maand - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

6 maand

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 April 2008 | Ierland, Dublin

Jep. Vandaag zit ik al 6 maand in Ierland. En hoewel het weer intussen weer achteruit is gegaan hou ik het nog steeds vol. Maar aangezien het bedrijf over een maand of twee naar Leixlip (even buiten Dublin) verhuist zal ik me dan wel iets anders op gaan zoeken. Ik wil er niet om verhuizen. Ik het centrum kan ik ook hetzelfde werk vinden voor 32.000 per jaar.

Het Nederlandse team wordt ook steeds groter. Zijn een paar nieuwe mensen bijgekomen en we moesten daarom verhuizen op de afdeling. Ik zit schuin tegenover David dus als ik een vraag heb, weet ik aan wie ik hem stel. hehe Wel jammer dat ik nu naast een Poolse zit van het UK team. Hiervoor zat ik naast Daniel, de Drent (die in Groningen heeft gestudeerd). Met hem kon ik praten over Shakespeare in Love, Jane Austen en Robbespiere dus dat zal ik wel gaan missen. Maar anderen zijn minder fan van zijn geschiedenislessen. Geen wonder dat hij z'n meeste collega's maar dom vindt. haha.

Ik krijg m'n belasting ook terug dus ik krijg volgende week 3.600 euro op m'n rekening gestort. Kan ik eindelijk mensen gaan terugbetalen etc. Ik ga m'n vliegtickets voor naar Nederland maandag even uitprinten op het werk dan kan ik dat ook van m'n to do lijstje afstrepen. Dinsdag wil ik de ochtend vrij nemen om m'n paspoort op te halen. En dan kan ik me al zo voorbereiden op m'n eerste vakantie in 6 maand. Het begint me ook een beetje te veel te worden. Ik kan wel een weekje vrij gebruiken. En lekker bij oma warme choco drinken en door Winschoten slenteren spreekt me wel aan op het moment. Het heeft ook wel iets knus: thuis, waar je bent opgegroeid, je familie, je vrienden, al die bekende plaatsen. En toch ben ik nog niet klaar met reizen. Op naar een warm land!

• 20 April 2008 - 21:11

Ciska:

Malta! :'D

• 21 April 2008 - 08:01

Mumsey:

Al 6 maanden niet in Nederland en zonder ons! Knap, maar je vindt het leuk. Houden zo!
    En mensen terugbetalen, klinkt goed. Wees echter zuinig op je geld. Je weet hoe het is om zonder veel geld te zitten. Wij ook, is vreselijk.
    Over 2 weken kom je al. Oma verheugt zich er ook op en wij natuurlijk ook. Ook al zien we je niet zo lang.
    Denk eraan, alvast winterkleding mee te nemen naar huis om te kunnen wisselen of hier te kunnen laten, zodat je straks als je weggaat uit Dublin voorgoed, niet zoveel mee te slepen hoeft of op hoeft te sturen.
    Veel plezier nog in Dublin en tot over 2 weken!
    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 21 April 2008 - 08:04

Tom:

Ik ben blij dit soort goeie berichten te lezen. Ik ben ook blij dat je uit jezelf aan de mensen denkt die jou al die tijd uit de brand hebben geholpen. Neemt echter niet weg dat je nog steeds bepaalde dingen moet regelen.
    Waarom wil je eigenlijk niet vethuizen? Het lijkt mij niet onverstandig om een goedkoper woonadres te zoeken. Op die manier houdt je nog meer over en kun je sparen voor je avonturen.
    Het zal mij benieuwen waar jij je gaat settelen.
    De zomer komt eraan, thuis kun je eventueel wat kleding uitzoeken die wij je dan na kunnen zenden. Eventueel kun je wat ongebruikte kleding mee naar huis nemen, of opsturen.
    Have fun in Dublin!!!!

Groetjes,