1 jaar Ierland - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu 1 jaar Ierland - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

1 jaar Ierland

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

20 Oktober 2008 | Ierland, Leixlip

Het is eindelijk zover: vandaag ben ik al 1 jaar in Ierland. En hoe begon mijn feestje? Met regen! Cats and dogs zoals ze hier zouden zeggen. Ongelovelijk. Ook veel wind dus ik heb m'n chique werk kleding maar wat aangepast voor winterse comfort (wat me intussen ook alweer te warm is..). Verder is het hier verbazingwekkend rustig voor een maandag. Dat maakt de timing ook perfect voor mijn cadeautje voor mezelf: mijn ontslag.

Nadat ik jullie die mail had gestuurd over mijn vakantiedagen ontving ik van Jenny een reactie van; neem nou maar gewoon ontslag en neem direct je dagen op. Dus ik open een nieuw chatgesprek met afhaal Koreaan (onze nieuwe senior team leader die Vlaams spreekt). Wat, hadden jullie nou echt verwacht dat ik zoiets confronterents mondeling zou zeggen? haha. Sneaky is het misschien wel per chat, maar dat maakte het wat gemakkelijker voor mij. Zo, voor jullie entertainment waarde:

Linnenkoper, Renate [11:54]:
ik heb 1 en ander met m'n familie besproken via email en ik heb besloten dat ik weer terug naar Nederland ga.
Strubble, Kim [11:54]:
als in voor goed?
Linnenkoper, Renate [11:54]:
Ja
Strubble, Kim [11:55]:
aha, das niet goed nieuws
enige reden waar we je kunnen met helpen om te blijven?
Linnenkoper, Renate [11:56]:
denk het niet, ik denk dat ik op den duur toch in een andere richting wil dan een call center omgeving
Strubble, Kim [11:56]:
ja, das ok
je verteld het maar als er iets is en wanneer je dit allemaal ziet gebeuren
Linnenkoper, Renate [11:57]:
Zo gauw mogelijk eerlijk gezegd
Strubble, Kim [11:57]:
heh ok
moet je even denken aan een dag en een resignation email plus formulier schrijven en onderteken
Linnenkoper, Renate [11:58]:
naar wie stuur ik de mail? ik dacht een brief
Strubble, Kim [11:58]:
allebei naar mezelf
Linnenkoper, Renate [11:59]:
ok, wat doen we met m'n vakantiedagen?
Strubble, Kim [11:59]:
kome even naar men desk

Dus bij zijn desk aangekomen heeft hij me verteld dat ik inderdaad drie weken vakantie zou kunnen opnemen maar hij niet zeker is of dat uitkomt met de headcount (of er genoeg mensen beschikbaar zijn in het Nederlandse team). Hij moet dit nog bespreken met HR maar ik heb de mail al gestuurd, uitgeprint en ondertekend. Hij verwacht dat ik tot eind oktober hier moet werken en dan vanaf november vrij ben om naar huis te gaan. Dat is dus toch een maand eerder dan verwacht, toch?

Ik hoor nog wel wat jullie ervan vinden.

Kort maar krachtig, deze update, of niet?

Groetjes,
Renate

  • 20 Oktober 2008 - 11:51

    Tom:

    Kort maar krachtig...
    Ben benieuwd wanneer je je apartementje gaat kopen???

    Groetjes,
    Tom

  • 20 Oktober 2008 - 12:01

    Princess Kristina:

    Nou, dat klinkt in ieder geval goed! En duidelijk gezegd, geen non-sense - anders denken ze ook alleen maar dat ze je nog wel kunnen overhalen.

    Ik ben natuurlijk blij dat je hier weer komt wonen. :) What fun we'll have. ^^
    - Wafels met kersen
    - Lux matinee
    - Shopping
    - Renate krijgt weer nieuwe gaatjes!! ;) ;)
    - Hemingways
    - feesten met de familie (hehe oma included)
    - warme chocolademelk met -of voor jou- zonder slagroom
    - Buffy, True Blood, Moonlight, Sex and the City, Lost kijken etc.
    - Jongens spotten in het centrum
    - Delifrance! ;) Ze hebben ons vast gemist...
    - Frikandellen voor 75 cent ;)
    - Met Cis naar Groningen
    - Naar de kapper (alsof je dat daar deed!! :P )
    - Even Ronald plagen??
    - Kun je de mensen hier Iers gaan leren ;)

    Nou.. meer weet ik even niet.

    Ik zie je vanzelf weer verschijnen, sis. Looking forward to seeing you again in person.

    xxx
    Kirs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Leixlip

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 29992

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: