Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen? - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen? - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

27 Augustus 2008 | Ierland, Leixlip

Allereerst zal ik even bij mijn bezoekje naar Nederland beginnen. Het waren gezellige dagen die veel te gauw voorbij waren. Te veel reizen en het voelde alsof ik maar een dag in Nederland was. Maar afleiding kan ik altijd wel gebruiken en ik moest even energie bijtanken.

Ik zit dus vanaf deze week op de nieuwe locatie in Leixlip. Ik wilde maandag dus beginnen maar heb me ziek gemeld. Ik had nogal last van m'n linkeroor na het terugvliegen naar Ierland en was ook nog verkouden en ongesteld dus geen ideale omstandigheden om gebruikers aan de lijn te hebben. Ik wist dus ook niet precies vanaf welke plek de shuttle bus vertrok. Ik heb maandag even rondgelopen om het op te zoeken maar ben op den duur maar weer naar huis gegaan (ik wist intussen niet eens meer waar ik was haha).

Anne leek een beetje bezorgd om m'n gezondheid. Naja, ze is ook verpleegkundige en zei dat ik de hele dag in bed moest blijven. Ze had het over een head cold dat m'n oorpijn had veroorzaakt. Ze had zelfs een DVD buiten m'n deur gelegd (thriller met Anthony Hopkins hehe) maar die heb ik nog niet gekeken eigenlijk. Anyway, ik zag intussen dat David me een smsje had gestuurd op zondag avond om me dus te vragen of ik wist vanaf waar en hoe laat de shuttle bus vertrok dus ik had het hem ook kunnen vragen. M'n beltegoed was echter op dus heb m'n mobiel zo weinig mogelijk aan gehad. Heb intussen al wel weer nieuwe gekocht trouwens zodat ik op z'n smsje kon antwoorden en hij me instructies kon geven. Hij heeft dus ook een nieuwe telefoonnummer want het was een onbekend nummer en hij had het berichtje ondertekend.

Ik ga nu iedere ochtend om 6 uur met de shuttle bus samen met Daniel en David zelf (hij moet z'n auto nog laten repareren dus tot die tijd gaat hij met ons mee). Best gezellig 's ochtends even kletsen voordat de bus komt. Rond kwart voor 7 komen we dan aan op de nieuwe campus. Het is erg groot, meerdere gebouwen. Ik had nog niet eens m'n nieuwe security badge want die was in mijn afwezigheid uitgedeeld. Maar voor 9 uur had David hem al voor me opgehaald (goede customer service haha). De kantine is 5 minuten lopen maar als David bijvoorbeeld een vergadering heeft in gebouw 8 is hij wel 10-15 minuten onderweg. Irritant!

Het eten is ook lekker. De kantine is veel groter en je kan iedere dag pizza, friet, burgers, groente, fruit etc krijgen. De toetjes zien er ook goed uit. Ik zal de worstjes wel laten staan vanaf nu want dat heb ik nu al 10 maand iedere dag bijna gegeten. Vandaag had ik porridge. Erg lekker met wat suiker erbij. Voor lunch had ik gehaktbal met aardappelen. We hebben zelfs een machine waar je verschillende soorten chocolademelk kan krijgen maar ik weet nog niet wat de verschillen zijn. Ik ben allang blij dat ik contant kan betalen want op de andere plaats konden we alleen euro's en papiergeld op een kantinekaart zetten. Moest je dat ding regelmatig bijvullen en zo...

Onze desks zijn ook anders. Ik zit direct aan het begin van het gangpad dus ik heb een goed overzicht maar de desks zelf zijn wel wat kleiner en dichter op elkaar. Maar best knus op zich. Alleen het terugreizen moet ik nog even bekijken. Tot nu toe heeft Dinie (oudere, vrouwelijke collega die rookt in de auto) me naar een dichtsbijzijnde bus stop afgezet zodat ik naar huis kon, maar ze is straks vrijdag en maandag ziek dus moet ik iets anders regelen. Ik vraag Daniel en David nog wel wat een snelle route naar huis is. Bus, train, metro, boot, vliegtuig? Geen idee.

Tot nu toe valt het me qua vervoer en zo wel mee en geeft het het werk ook wel iets nieuws. Ik had ook weer een paar Duitse calls vandaag. Zonder dat ik wist dat ik nog steeds backup was voor het Duitse team. Dus ik nam de telefoon gewoon op in het Nederlands en zag toen pas dat het een Duits nummer was. haha. Dus die vrouw vroeg of ik duidelijker kon praten omdat ze waarschijnlijk niet had gehoord dat het een andere taal was. haha. Twee calls daarna kreeg ik ook nog een Zwitserse aan de telefoon die gewoon weigerde om hoog Duits te praten dus moest ik goed luisteren wat het probleem was. Apart taaltje, dat Zwitsers Duits. Veel Duitsers snappen het ook niet volgens mij.

Ik heb alles weer verteld volgens mij. Oh ja. Dat met die baan is niks geworden. Ze hebben toch iemand gekozen met ervaring in de financiële sector. Shocking hoor.... Ik zie vanzelf iets leuks voorbij komen.

Tot gauw.

Renate

  • 27 Augustus 2008 - 19:51

    Mumsey:

    Ziek uit Nederland, met dat mooie weer! Raar hoor!
    Het lijkt hier wel herfst. Zaterdag en zondag zou het 25 en 26 graden worden met natuurlijk zondag kans op onweer. Mocht het inderdaad zo warm worden, zal het na de onweer wel weer herfst zijn en dan begint september al. De maanden gaan snel.
    Kirstin is in Winschoten, Tom pakt bestellingen in. Maandag zomaar 7 bestellingen (wel kleine) maar toch voor 300 euro. Dinsdag in de winkel voor 700 euro (da's wel schrikken) en vandaag was het weer gewoon.
    We kachelen dus als altijd van maand naar maand en het blijft spannend.
    Wel leuk, dat Linda (woont in Wijchen), de nieuwe kapster bij Willie, de mensen uit wilde leggen waar ze werkte. De kapperszaak kenden ze niet, wel de piratenwinkel. Grappig he!
    Als je The Water Horse kunt zien, doen. Leuke film (schattig).
    Veel plezier 's morgens bij de 'shuttle'halte met je collega's en ik ben blij dat het zover meevalt.
    Groeten uit een fris, donker en nat Nijmegen

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Leixlip

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 29956

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: