De winter komt - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu De winter komt - Reisverslag uit Leixlip, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

De winter komt

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

05 Oktober 2008 | Ierland, Leixlip

De verwarming is al aan hier maar ik tril. Het is 9 graden, geeft mijn laptop aan. Ik geloof het meteen. Het voelt net zo koud als toen ik hier aankwam, een jaar geleden. En inderdaad, op de 20ste kan ik mijn Ierse verjaardag gaan vieren. Als ik terugdenk naar een jaar geleden denk ik dat ik wel veranderd ben, gegroeid ben.

Als ik er nu over nadenk om terug naar Nederland te gaan, zou ik graag mijn eigen appartement willen kopen (niet dat dat zo gemakkelijk is...). Ik zie me nog wel wonen in een stad als Groningen, dichtbij oma, Christha, Albert en Jenny. :) Maar voorlopig zit ik hier nog. In februari komt de shuttle bus te vervallen en aangezien ik nog geen andere manier van reizen heb gevonden die me binnen een uur op het werk krijgt, ben ik niet van plan om daarna te blijven.

Het is gewoon niet praktisch. Maar ik vind nog weinig leuke andere banen hier in de buurt (of waar dan ook...). Intussen woon ik in m'n nieuwe winterjas en kan ik straks weer een muts gaan dragen (ik had de laatste dagen alweer bevroren oren en hoofdpijn van de kou). Ik draag nu kniekousen zodat ik geen wintertenen weer krijg. Hadden we maar een open haard hier of zo'n kachel waar je met je voeten op kan rusten met een kop warme chocolademelk in je hand. Ik heb Pride and Prejudice op DVD gekocht. Ik heb het uiteraard al gekeken en toch handig die Engelse ondertiteling. En zoals sommigen van jullie intussen al weten, heb ik een Jane Austen roleplay forum opgericht:

http://z10.invisionfree.com/JaneAustensAbbey/index.php

Kirstin heeft ons een mooie banner gemaakt en mam is al lid als Colonel Brandon (het zal ook niet zo zijn!). Alleen heeft ze nog niks geschreven...Ze zal het wel druk hebben met Pirates Cave. Ik wil Christha nog als Mrs. Bennet bij ons aan het werk hebben, Jenny als Mrs. Bates en Peter als Hill (hij vond het wel wat om dienstmeid te zijn, zei hij maar hij heeft er andere ideeën bij dan wij....). Ik heb ook de 2007 versie van Northanger Abbey gezien intussen en vond Mr. Tilney echt een lieverd. Niet zo chagrijnig als Darcy. haha.

Onze douche is ook kapot, de hele week al. Er komt geen water meer uit en ik heb zelfs een dag bij David thuis gedouched. We hebben nu een vervangende douchekop waar een heel dun straaltje water uit komt en we moeten Anne dan een half uur van tevoren vertellen dat we willen douchen zodat ze ervoor kan zorgen dat het water warm is (dat komt uit zo'n tank of zo). Maar hopen dat het binnenkort gemaakt is! Verder ga ik hier nog even weer stofzuigen en schoonmaken want het is een zootje. Het tapijt kruipt zo m'n kamer uit vrijwillig de badkuip in.

Ik wil eigenlijk nog op vakantie dit jaar en Peter wou wel mee zei hij. Cuba lijkt ons wel wat. Of Malta. Maar we hebben nog niks geregeld. Ik hou jullie wel op de hoogte. Ik was zonet nog even geïrriteerd. Waarom heb je toch overal een credit card voor nodig? Ik kan nog geen concertkaartjes bestellen zonder zo'n ding en je kan er pas één aanvragen als je 25k per jaar verdiend...Ik wil graag naar Swan Lake, dat draait (als je dat zo zegt?) hier over een week en lijkt me mooi om te zien. Maar dat zal wel weer niks worden dan.

Afhaal Chinees is tot 20 Oktober op vakantie dus het is heerlijk rustig op het werk. Julien, één van de Franse team leaders, is nu de baas van ons team, en die is zo mooi relaxed vergeleken met Yuan (over wie ik alleen maar nachtmerries krijg dat hij met mam getrouwd is). Ik heb deze week ook nog wat Engelse calls aangenomen. Eén van hun offices zit in Keighley (ja, zoals in Blow Dry, daar denk ik dan altijd aan). Die hebben dan zo'n Noord-Engels accent. hehe. Ik merk dan wel dat ik automatisch weer een stuk Engelser klink als ik met Engelsen praat ipv Ieren. Niet dat dat een negatief iets is.

Ik ben voorlopig weer even uitgepraat. Ik blog nog weer op de 20ste.

Groetjes,
Renate

  • 06 Oktober 2008 - 11:35

    Mumsey:

    Quote Renate: "Als ik er nu over nadenk om terug naar Nederland te gaan, zou ik graag mijn eigen appartement willen kopen (niet dat dat zo gemakkelijk is...). Ik zie me nog wel wonen in een stad als Groningen, dichtbij oma, Christha, Albert en Jenny."
    Je komt dus niet terug naar Nijmegen????? Heb je mijn e-mail gisteren gelezen over ziektekostenverzekering in Ierland en uitschrijving uit Nederland?
    Het is hier ook niet warm. De verwarming moet ook aan, maar dan is het wel lekker warm.
    Ik heb me inderdaad aangemeld in jullie forum en hoe kan het ook anders, als Colonel Brandon, maar wil ook wel Ms. Bennet op met nemen. Ik heb alleen niet zoveel tijd om hierin te lezen en te schrijven.
    We zijn momenteel bezig met een update voor de online winkel en hebben de echte winkel ook veranderd. Heel veel spullen, die we allang hebben en niet lopen, voor 30% korting. Misschien gaat dat storm lopen (pas wel bij het weerbeeld).
    Het is kermis in Nijmegen, valt letterlijk in het water. Het regent..... waarschijnlijk net als bij jullie in Dublin.
    Net lekker gedoucht, warm en grote straal en niks van tevoren zeggen (flauw, ik, plaag je even).
    Hou je taai verder en we horen wel van je plannen.
    Enjoy!
    Mumsey

  • 06 Oktober 2008 - 12:08

    Auntie C.:

    Hi Niecie, wat een verhaal. Ben ik niet meer van je gewend. Met MSN is het meer over en weer flitsen. Nou ja, ik wou even een berichtje achterlaten dat ik het gelezen heb. Zal vanavond oma het ook laten lezen (vind ze vast wel leuk). Nou werkse, ook met die shuttlebus.

    Groetjes,

    Auntie C.

  • 06 Oktober 2008 - 12:19

    Tom:

    Ik heb een deel op jullie forum zitten lezen. Knap hoor! Vraag mij maar niet. Maar dat lag toch al niet in jullie bedoeling hè.
    In Nijmegen ben je ingeschreven als woningzoekende. Ik heb je daar aangemeld, omdat een starter wel ongeveer 4 jaar moeten wachten voordat er kansen zijn om aan een woning te komen. Je aanmelding heb ik je dacht ik gemaild.
    Het is dus verstandig om je in te schrijven, aldaar waar je woonwensen naar uit gaan. Misschien kan Jenny je daar bij helpen.

    Voor nu de groetjes maar weer en houd je lekker warm!!
    Doei, Tom

  • 06 Oktober 2008 - 16:08

    Moi Renaatje:

    groetjes van Oma

  • 06 Oktober 2008 - 16:09

    Oma:

    Weet je wat hebben gegeten? Stampot appeltjes, van opa zijn appelboom van Bouwte. Lekker! Vind Kappie ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Leixlip

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 29956

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: