My Irish life so far - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu My Irish life so far - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

My Irish life so far

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

09 December 2007 | Ierland, Dublin

Titel was Kirstin haar idee. Ok, er zit dus zo'n beetje weer een week op. Was opnieuw een drukke week. Zal ook even weer wat over de jongens van m'n werk vertellen. Het is net een soap soms. haha. Goede tijden, slechte tijden.

Yves, die Belg, zat dus een week in Den Haag. Maar ik heb nog wel met hem gechat en hij vindt me dus leuk. Dus ik probeerde vriendschappelijk te blijven en zei: We kunnen wel een keer wat gaan drinken of zo. En hij zei toen: Ja, of zo... haha. Hij weet niet dat ik een vriend heb. Vertel ik hem nog wel. Maar het is een leuke jongen en we hebben veel gesprekken.

Filippo. Hij heeft nu een Italiaanse vriendin. Ik zag ze samen de bus verlaten, tegen elkaar aan. Wel schattig. Daarom heb ik dus niks meer van hem gehoord. haha. Dat meisje is trouwens een collega dus ik ben niet de enige die date met een collega.

Olivier. Heb hem even gesproken op de chat deze week en hij heeft dus gewoon een Australische vriendin! En hij zit dus gewoon te flirten met collega's en zo. Alsof hij vrijgezel is. Dat vind ik echt niet kunnen. En hij had niet eens in de gaten dat ik hem leuk vond. Toen ik hem vertelde dat ik een collega leuk vond zei hij iets onvoorstelbaars (in mijn mening) Weet hij of zij het? Of zij?? Of zij? Is hij blind? Mannen....

David. Ik vertelde het Kirstin dus al. Ik had net een interessant gesprek met hem op de chat. En hij vertelde me dat hij een langdurige relatie net achter de rug heeft en een beetje tijd voor zichzelf nodig heeft om wat dingen in te halen. Logisch. Betekent natuurlijk ook dat hij geen bindingsangst heeft en er serieus over nadenkt.

Alan Ling. Een collega over wie ik nauwelijks heb gesproken. Geboren in Nederland, beschaafd Nederlands accent. Hij hielp me de trainingruimte te vinden de eerste week en ik kwam hem dus vorige week ineens weer tegen tijdens het lunchen. Dus we zaten gezellig te kletsen en ik voeg hem toe op het chatsysteem van het bedrijf en hij vraagt me uit. Dat had ik dus niet zien aankomen. Eten, of een film. Dat zei hij. Ik zei eerst dat het te laat voor me was en toen hij er weer over begon heb ik maar toegegeven dat ik een vriend had. Hij klonk teleurgesteld. Hij studeert Engels in Dublin.

Housine. De marokkaan. We praten alleen maar over het werk meer dus hij dat is nu een typische werk relatie. Gelukkig.


Okkk, genoeg mannenpraat. Nu even iets serieus. Ik hoorde van John dat er twee ergens anders onderdak moeten vinden omdat hij anders belasting moet betalen vanaf januari. Dus 50/50% kans dat ik ergens anders een kamer moet vinden. Moet ik er eerst een tas bij kopen om alles wat mam en Tom me hebben gestuurd naar m'n nieuwe kamer te krijgen. En die wordt natuurlijk weer duurder die die van nu en dan nog met een security deposit.....dat wordt een duur grapje als ik weg moet. Naja, ik weet dus niet welke twee van ons vier moeten vertrekken maar ik hou jullie op de hoogte. Intussen ga ik dus alvast kijken of er kamers dichtbij m'n werk zijn voor een redelijke prijs.

  • 09 December 2007 - 13:42

    Princess Kristina:

    Hoi lief zusje,

    Nou laten we maar hopen dat jij daar mag blijven, zeg. Jeetje, wat een stress ineens. Ik kan me voorstellen dat je misschien wat durch einander bent. Ik bedoel, zoiets verwacht toch ook niet ineens. Maar goed, als het wel zover komt dat je een andere verblijfplaats moet opzoeken, kun je het misschien voor elkaar krijgen om iets dichterbij je werk te vinden. :) Dat zou natuurlijk wel mooi zijn. Dat hoef je 's morgens ook niet meer zo vroeg van bed.

    En dat Davide even wat tijd nodig heeft, snap ik ook wel. Ik weet dan niet hoe lang zijn vorige relatie heeft geduurd (hebben ze ook bij elkaar gewoond?), maar het is wel zo fijn als hij even de tijd heeft gehad om alleen te zijn. To sort things out. Dan weet hij pas echt waar hij aan toe is. Volgens mij is het, vooral voor jongens, een verleidelijke gedachte om zich na een break-up maar weer te storten in de volgende relatie. Terwijl vrouwen vaak wat rustiger en voorzichter zijn wat dit betreft. Kijk maar naar mij. Dus misschien is het even wat te snel gegaan en moet hij eerst alles even laten bezinken. Dat zou wel goed zijn voor hem. En zoals ik je over hem heb horen praten, en wat ik van jullie gesprekken kan opmaken is dat hij een hele charming jongen is, die lief is voor je. Dus.. gewoon even rustig aan doen en afwachten. En zoals je al zij; if you really like him, he is worth waiting for. :)

    Ik ga nu weer. Ik spreek je gauw!

    Dikke kus,
    X
    Kirsie

  • 09 December 2007 - 15:53

    Mumsey:

    Heb je net gemaild en probeerde je te bellen. Chin up (just one of them??) Geniet van het Ierse leven en maak er iets van. Geloof alleen in jezelf, dan kom je er wel. Ik zei altijd tegen Hisham (die Arabier): Mannen zijn speelgoed. Dit vond ik niet, maar zei dat om hem te plagen. Maar totdat je de ware ontmoet, is het wel een beetje zo. Je komt vanzelf een leuke jongen tegen, die het is voor jou en waar de vonk overspringt, zoals het hoort, zonder problemen over het verleden. Je weet en voelt dit meteen. Tot die tijd probeer je dingen uit en zo weet je, wat je zeker niet wilt en wel wilt. Succes en kom op voor jezelf!
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 09 December 2007 - 16:01

    Tom:

    In mail geeft je moeder je een reactie op je liefdesleven. Jouw moeder en ik delen dezelfde mening en spreken uit ervaring. Houd je gedachten positief en leer van de hobbels in de weg. Het leven is vol met obstakels die genomen moeten worden. Van ieder obstakel is het de bedoeling dat je er iets van leert! Op die manier wordt een ieder écht volwassen. Ik weet dat jij dat kunt, dus kin omhoog en verder! Mocht het met David niets worden, probeer hem dan niet te claimen, maar ga dan gewoon als collega's en misschien als gewone vrienden verder. Trek geen gordijn voor hem op, want dan wordt het misschien te moeilijk op je werk. Mocht het inderdaad zo aflopen, blijf dan respectvol naar elkaar. Niemand is nou eenmaal te dwingen in een relatie en gevoelens zijn ook niet af te dwingen. Begrip voor elkaar, houdt normale omgang met elkaar in stand en houdt het dus werkbaar.

    Je telefoonrekening à 52,72 wordt overigens van je rekening afgeschreven, ook weer 2 DVD's van de oorlogs-serie, dus ik hoop dat je af en toe wat geld overhevelt naar je NL-rekening. Natuurlijk ook voor je VGZ.
    Renate, hou je haaks en maak er het beste van! De afstand is ver, maar gevoel en contact naar elkaar is dichtbij!

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 30043

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: