It's Gibson, Mel Gibson. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu It's Gibson, Mel Gibson. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

It's Gibson, Mel Gibson.

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Februari 2008 | Ierland, Dublin

Ja, het is alweer een tijdje geleden dat ik heb geblogged. Om heel eerlijk te zijn was ik niet echt in de stemming en ik wilde dat m'n volgende blog wat vrolijker was dus heb ik besloten te wachten. En nu zijn we dus twee weken verder! Het leven gaat gewoon door, dat blijkt wel. Na de mass zijn we wat gaan drinken en heb ik Chinees gegeten met wat collega's (David en een stel anderen). Hier eten ze dat met stokjes. Heb ik maar niet geprobeerd. Wilde me niet voor schut zetten. Daarna naar een club geweest en Caroline (een Ierse collega) heeft me naar huis gebracht.

Op het werk ging het verder z'n gangetje. Omdat het Nederlandse team op een escalatie staat (betekent dat managers hebben gezeurd over onze service) had ik nog een half uur lang een soort training/gesprek met David. In een apart kamertje. Heel officieel. Ik ben allang blij natuurlijk dat ik een half uur in die mooie bruine ogen van hem mag kijken maar ik heb ook goed geluisterd. De anderen van het team zijn overigens niet eens meer aan de beurt geweest. He changed his mind??

Ben ook goed bevriend met Juan-Pablo, een Spanjaard, tegenwoordig. Ik klets vaak met hem als ik naar huis ga. Hij heeft de night shift. Ga nog een keer met hem naar de bios denk ik (vriendschappelijk!). Vorige week vrijdag ben ik nog naar O'Shea's geweest na het werk met collega's weer. Ik zat bij David in de auto (een Renault heeft hij, een witte). Wildebras! Maar niet gedronken natuurlijk.

Anthony ook nog een paar keer even kort gesproken. Ik zit er niet mee hoe dat is gegaan eerlijk gezegd. Als iemand na een weekend samen niks meer van zich laat horen hoeft het voor mij ook niet. Maar misschien worden we goede vrienden.

David zit tegenwoordig schuin achter me zodat hij zich op het Nederlandse team kan richten tot de escalatie overwaait. Onze telefoon gesprekken worden beluisterd door een heel streng persoon en we krijgen nog nieuwe training zodat we straks perfect (lees: als robots) de telefoon opnemen. Ik laat jullie nog wel weten hoe dat gaat. We moeten heel formeel gaan doen van ''meneer, mevrouw'' ''heeft u verder nog vragen, wat kan ik voor u betekenen'' etc. Sommige klanten spreek ik dagelijks dus die gaan dat onzin vinden. En we moeten steeds nagaan of het telefoonnummer wel klopt (wat nooit niet het geval is) en de inlognaam vragen terwijl ik die van sommigen al uit m'n hoofd weet. Naja..

Nou, ik heb ook m'n sofinummer ingeleverd op het werk en krijg aanstaande vrijdag 1700 euro uitbetaald. Vorige maand 27 uur overgewerkt. Knap, he? Uiteraard niet al m'n loon uitgeven omdat ik m'n Nederlandse dingen ook wil regelen maar wil me wel eindelijk een cameraatje kopen. Verder zit ik nu te rillen achter m'n laptopje. Ik ga even bij de verwarming staan nu met wat rustgevende muziek op de achtergrond.

Eeeennnnn......gisteren was het Irish Television and Fillm Awards in Dublin. Dus ik zoek dat theatre op en ga daar naartoe. Ik zie al dranghekken staan, een grote wand met het logo erop en een stel journalisten en fotografen. Ik ga braaf erbij staan en kijk hoe het langzaam tijd wordt voor de bimbo parade. Het was net het circus! Wat een paradepaarden met hun glimmende kapsels en plamuurkoppen. En ik zag best love handles over de jurkjes hangen. hehe

Een half uur later herkende ik eindelijk iemand: Evanna Lynch (Luna uit Harry Potter and the Goblet of Fire). Schattig meisje. Toen kwam Jonathan Rhys Meyers (uit Jenny haar favo film Match Point). Wat een snoepje! Ik heb naar hem zitten staren, niet normaal. Google hem maar eens. En toen, de mensen gilden, de fotograven stoven langs me in Thunderbird snelheid....Mel Gibson was aangekomen. Grijs haar, beetje kalend maar toch handsome.

Ik hoorde de vrouwen zwijmelen en hij verdween achter een muur van fototoestellen en felle flitsen. M'n tenen zaten intussen al in Siberische toestand te jodelen van geluk en toen ik eindelijk weer een stap zette, merkte ik dat m'n knieeen zwak en bevroren aanvoelden. Dus ik gauw wat frietjes eten, met de bus naar huis en onder de douche.

Anyway! Wat een verhaal! Ik schrijf binnenkort weer!


Blogse!

  • 18 Februari 2008 - 22:04

    Peter:

    Hi Dubliner!
    Goed om te horen dat de sombere stemming weer plaats heeft gemaakt voor de orde van de dag.
    Je hebt met je lange story de schade weer enigszins ingehaald van het zolang niet bloggen!
    Mooi dat je eindelijk je SOFI-nummer hebt. Eindelijk weer geld! Een fotocamera is idd wel handig. Kun je ook eens foto's voor ons maken! En van je werk!
    Nice to hear dat je middenin het Ierse Oscar-feest bent beland en dat je een handjevol beroemdheden in levende lijve hebt gezien. Ik heb jouw "snoepje" Jonathan Rhys Meyers nog gezien in August Rush dit weekend, wat overigens een echt goede film was! (Misschien een film om met Juan Pablo te gaan zien)
    Hoop dat je niet al te bevroren thuis bent gekomen!?
    Groetjes,
    Peter

  • 18 Februari 2008 - 22:32

    Peter:

    Hi Dubliner!
    Goed om te horen dat de sombere stemming weer plaats heeft gemaakt voor de orde van de dag.
    Je hebt met je lange story de schade weer enigszins ingehaald van het zolang niet bloggen!
    Mooi dat je eindelijk je SOFI-nummer hebt. Eindelijk weer geld! Een fotocamera is idd wel handig. Kun je ook eens foto's voor ons maken! En van je werk!
    Nice to hear dat je middenin het Ierse Oscar-feest bent beland en dat je een handjevol beroemdheden in levende lijve hebt gezien. Ik heb jouw "snoepje" Jonathan Rhys Meyers nog gezien in August Rush dit weekend, wat overigens een echt goede film was! (Misschien een film om met Juan Pablo te gaan zien)
    Hoop dat je niet al te bevroren thuis bent gekomen!?
    Groetjes,
    Peter

  • 18 Februari 2008 - 22:35

    Mumsey:

    Blauwbekken voor Mel Gibson (kalend en wel) en Jonathan Rhys Meyers. Ga ik wel even googlelen, ken ik zo niet. Komt me bekend voor je verhaal en de kou!
    Gelukkig inderdaad heb je je Sofi-nummer. Kun je financieel weer uit de voeten.
    Hopelijk gaat het weer beter op je werk. Weer een training en beleefd doen. Klant is koning (wij hadden een aanvaring met een klant over een beschadigde jas en ik verloor mijn geduld met haar, is niet goed, maar wat een viswijf!)
    Vernuuver die wat doar in Dublin,

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 Februari 2008 - 22:36

    Mumsey:

    Blauwbekken voor Mel Gibson (kalend en wel) en Jonathan Rhys Meyers. Ga ik wel even googlelen, ken ik zo niet. Komt me bekend voor je verhaal en de kou!
    Gelukkig inderdaad heb je je Sofi-nummer. Kun je financieel weer uit de voeten.
    Hopelijk gaat het weer beter op je werk. Weer een training en beleefd doen. Klant is koning (wij hadden een aanvaring met een klant over een beschadigde jas en ik verloor mijn geduld met haar, is niet goed, maar wat een viswijf!)
    Vernuuver die wat doar in Dublin,

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 Februari 2008 - 22:45

    Tom:

    Van "star of the week" tot "escalatie"?
    Vreemde twist. Zal wel los lopen denk ik. Als het zo hard gaat met rimpels als bij Good Old Mel, dan staat ons de komende jaren wat te wachten. Heb je je winterteenzalf niet meegenomen?
    Have fun
    Tom

  • 18 Februari 2008 - 23:05

    Mumsey:

    Blauwbekken voor Mel Gibson (kalend en wel) en Jonathan Rhys Meyers. Ga ik wel even googlelen, ken ik zo niet. Komt me bekend voor je verhaal en de kou!
    Gelukkig inderdaad heb je je Sofi-nummer. Kun je financieel weer uit de voeten.
    Hopelijk gaat het weer beter op je werk. Weer een training en beleefd doen. Klant is koning (wij hadden een aanvaring met een klant over een beschadigde jas en ik verloor mijn geduld met haar, is niet goed, maar wat een viswijf!)
    Vernuuver die wat doar in Dublin,

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 30051

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: