In mei leggen alle vogeltjes een mei - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu In mei leggen alle vogeltjes een mei - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

In mei leggen alle vogeltjes een mei

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

26 Mei 2008 | Ierland, Dublin

Behalve in Ierland? Tenminste, als ik zo rondkijk, zie ik nergens vogeltjes. Waar blijft de zomer? Ik zit hier intussen weer meer dan 7 maand en ik begin steeds sterkere vakantieneigingen te krijgen. Dat komt ook door die leuke cruises zie ik zag op kras.nl (http://www.kras.nl/vakantie/tunesie/reis-30075/last-minute-middellandse-zee-cruise). Ik heb nog niets van de sollicitaties gehoord dus als dat niks wordt neem ik ontslag (de verhuizing is sowieso al over twee maand en ik heb al aangegeven volgende maand op te stappen), ga ik met vakantie en zoek ik daarna een nieuwe baan op. Als ik nu met een nieuwe baan begin kan ik niet direct een week op vakantie gaan natuurlijk.

Ik heb intussen ook wat geld gespaard. Ik schrok best. Vroeg ik m'n saldo op: 4500 euro. Ik viel bijna stijl achterover in het midden van de winkelstraat. Maar, als ik nog talencursussen wil doen in het buitenland moet ik nog even verder sparen. Dus ik kijk voorlopig voor talencursussen hier. Dan spreek ik alvast een woordje Frans/Italiaans, etc voordat ik in het land terechtkom. Ik wil er niet staan en alleen ja en nee kunnen zeggen. In ieder geval bevalt m'n nieuwe laptop goed en ik heb gister wat muziek gedownload. Het is vervelend als je geen 1 liedje tot je beschikking hebt. Ik heb nog geen leuke spellen voor m'n lappie kunnen vinden maar ik kan altijd m'n bestseller gaan schrijven, toch? Ik heb genoeg ideeen.

Ik sluit weer af. Ik spreek jullie binnenkort weer.

  • 26 Mei 2008 - 10:46

    Mumsey:

    Je zit in een stad en je komt niet in parken. Dus bijna geen vogeltjes. Die zijn hier plenty. Als je op http/www.teleweer.nl
    kijkt, kun je het weer zien. Er is een kaartje voor buitenland, klik je op de kaart van Groot-Brittannie en dan op Dublin, zie je het weer voor jullie.
    Hier was het warm (ook gisteren), maar ook benauwd. Momenteel is het regenachtig, maar de verwachting is voor morgen en woensdag 28 graden (tropisch) met elke dag kans op onweer, dus tropisch warm benauwd met weinig zon. Is ook niets.
    Zaterdag is de Luppens clan hier geweest (ook Peter en Casper). Gezellig en lekker op een terras aan de Waal gezeten en hierna naar de Waag terras. Een hele grote bos gele rozen gekregen, enveloppen met inhoud een boek van Willem van de Pol. De foto's in dit boek zijn gedigitaliseerd door de CAS (door mij bijv.) in 1996 en dit staat ook achterin. Heel leuk van Albert en Jenny om dit te geven.
    Besteed je geld goed.
    Een nieuwe baan opzoeken. Bedoel je in het buitenland?
    Soms duurt het enkele weken voordat je een reactie ontvangt op een sollicitatie. Dus misschien! Succes in ieder geval met het vinden van een leuke baan.
    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 11:01

    Tom:

    Besef goed dat het zoeken, vinden en krijgen van een nieuwe baan veel tijd kost. het is dus veel verstandiger éérst een baan te zoeken. Vind je een baan dan kun je altijd afspraken maken dat je eerst een vakantie neemt en daarna pas start. Iedere maand die je niet werkt kost je enorm veel geld. je lasten gaan door, terwijl er geen inkomsten zijn. Al het gespaarde gaat dan verloren. Ik mag aannemen dat je bij je baas vakantiedagen krijgt en dat deze nog niet op zullen zijn. Het is dan ook verstandiger om op vakantie te gaan met gebruik van je verlofdagen. Op die manier houd je gewoon loon. Denk dus goed na voordat je beslissingen neemt waar achteraf spijt van kunt krijgen. Je bent nu in financiële situatie gekomen dat je in principe geen ondersteuning meer nodig hebt. Zorg er dan ook voor dat dat zo kan blijven! Denk ook aan eventuele terugbetalings verplichtingen.
    Verder wens ik je alle succes toe.

    Groetjes,
    Tom

  • 26 Mei 2008 - 11:03

    Mumsey:

    Je zit in een stad en je komt niet in parken. Dus bijna geen vogeltjes. Die zijn hier plenty. Als je op http/www.teleweer.nl
    kijkt, kun je het weer zien. Er is een kaartje voor buitenland, klik je op de kaart van Groot-Brittannie en dan op Dublin, zie je het weer voor jullie.
    Hier was het warm (ook gisteren), maar ook benauwd. Momenteel is het regenachtig, maar de verwachting is voor morgen en woensdag 28 graden (tropisch) met elke dag kans op onweer, dus tropisch warm benauwd met weinig zon. Is ook niets.
    Zaterdag is de Luppens clan hier geweest (ook Peter en Casper). Gezellig en lekker op een terras aan de Waal gezeten en hierna naar de Waag terras. Een hele grote bos gele rozen gekregen, enveloppen met inhoud een boek van Willem van de Pol. De foto's in dit boek zijn gedigitaliseerd door de CAS (door mij bijv.) in 1996 en dit staat ook achterin. Heel leuk van Albert en Jenny om dit te geven.
    Besteed je geld goed.
    Een nieuwe baan opzoeken. Bedoel je in het buitenland?
    Soms duurt het enkele weken voordat je een reactie ontvangt op een sollicitatie. Dus misschien! Succes in ieder geval met het vinden van een leuke baan.
    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 26 Mei 2008 - 14:20

    Hi Tweety:

    No birdies? There are a lot of Irish birds... just look around you. Have fun and see ya!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 30021

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: