Wat? Een blog op maandag? Jep. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Wat? Een blog op maandag? Jep. - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Wat? Een blog op maandag? Jep.

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

11 Augustus 2008 | Ierland, Dublin

Keer wat anders. Het is alweer even geleden sinds mijn laatste blog.

Ik ben intussen naar de bios geweest naar Batman: The Dark Knight. Goede film maar wel 1 die je een paar keer gezien moet hebben om alle details goed te registeren. Al dat politie gekaawel zonder ondertiteling en zo. haha.

We hebben dus een rustige periode op het werk maar vandaag even niet! Het netwerk van KONE had allerlei problemen vandaag: Geen VPN (werken vanuit huis), geen internet access, geen mail en ontbrekende schijven zijn wat van de problemen die we zijn tegengekomen. Heb je direct 20 nieuwe tickets aangemaakt met zo'n beetje allemaal hetzelfde verhaal. Dan nog wat emails en oude tickets updaten en de dag is alweer om.

Even wat minder leuk nieuws. Anne haar vader is gistermiddag overleden. Naja, ze vertelde me al eerder dat haar ouders oud zijn (ik dacht in de 90 of zo) dus volgens mij zag ze het al wel aankomen maar het is natuurlijk altijd triest. Ik merk het verder niet aan haar dus ze gaat er goed mee om.

David is deze week weer eens op vakantie (Naar Frankrijk deze keer, naar familie zeker) dus dat is jammer maar Juan Pablo (mijn favo Spanjaard) is wel weer terug van Ibiza, waar hij vorige week was. Hij is mijn maatje. Hij maakt dan grapjes dat ik met Yuan (afhaal Chinees team leader) ga trouwen en dat soort dingen en dan ''sla'' ik hem. haha. Als ik dus Spaans ga leren kan ik het met hem oefenen.

Dirk zit trouwens ver van me af dus van zijn geslijm heb ik geen last meer. ''wat zie je er leuk uit vandaag,'' zei hij vandaag nog wel maar ach, dat is aardig bedoelt verder. Ik heb flink zitten shoppen. Ik liet het mam, Kirs en Tom al zien op de webcam. Twee jasjes in militair/huzaren stijl (rood en zwart) en een blazertje met blokjes. En dan natuurlijk mijn Anne of Green Gables bloesje met roezeltjes en ''puffärme''.

Ik heb nog gesolliciteerd voor een Duitstalige financiële functie bij Microsoft. Ik moest daar vandaag eerst een Engelse test voor doen. En een lastige! Van zulke saaie teksen moet je dan lezen en dan krijg je daar een statement over en kan je kiezen uit: true, false, cannot say (niet genoeg info in tekst). En dan van die moeilijke teksten met soms onduidelijke vragen en zo. Bah! Geen idee of ik daarvoor geslaagd ben. Krijg ik die ook in het Duits? Eww!

Daniel (De Drent die geschiedenis/psychology heeft gestudeerd) is deze week ook met vakantie en maakt met zijn Chinese vrouw een rondreisje door Ierland dus ons team is nog kleiner dan normaal. Ik ben zelf ook wel toe aan vakantie. Vooral op drukke maandagen zoals die van vandaag.

Die mensen kan ik dan morgen allemaal gaan terugbellen om te vragen of het is opgelost. Leuk (not)! Het weer werkt ook niet mee. Soms kan ik zonder jas buiten lopen en is het 20 graden en nu is het weer 17 graden en bewolkt. Het wordt herfst voordat het überhaupt zomer is geweest...

Ik zit even te knabbelen op crackers met kruidenboter intussen en ik heb ook wat paté gekocht hier maar die hebben ze in rare smaken (met champions en 1 met brandy?).

Anthony vertelde me ook vorige week dat hij teruggaat naar Frankrijk dus veel mensen die ik vanaf het begin ken zijn er straks niet meer en zijn klaar met hun experimenteerperiode in het buitenland. Ik heb met Jenny al besproken dat ik een avondcursus wil volgen hier. Dan hebben ze Spaans/Italiaans op maandag tot vrijdag, 60 uur per maand. Dan heb je zo een cursus af! Maar ik heb m'n brochure van (www.applelanguages.com) hier ook nog liggen voor een talencursus in het buitenland (zon! zee! strand! cultuur!).

Ik hou jullie op de hoogte!

Love,

Renate

  • 11 Augustus 2008 - 18:40

    Mumsey:

    Mooie blazer, maar dat wist je al. Ook je rode en zwarte militair jasjes zijn geweldig. Mooie aankoop.
    Kirstin en ik hebben vandaag ong. 50 km gefietst (even foto's maken van zonnebloemen en klaprozen; geen klaproos gezien!). Bleek dat er rondom Nijmegen klimroutes voor fietsers zijn. De Zevenheuvelenweg heen en terug gefietst en nog de nodige andere klimmers.
    De zomer is bijna voorbij en voor mijn gevoel was die er niet echt. Misschien is de nazomer mooi.
    Engelse teksten lezen (en misschien wel Duitse), gezellig (but maybe not).
    Leuk gisteren met je "gepraat" te hebben.
    Zondag gaan we naar Christha en Kirstin is dan van plan nog een weekje te blijven.
    Eind september willen Tom en ik nog een paar dagen naar de Moezel, toch nog vakantiegevoel en hopelijk mooi (na)zomerweer.
    Succes met je Duitse sollicitatie en enjoy your job and "problems".

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 11 Augustus 2008 - 20:00

    Tom:

    Hele verhalen dit keer en ja een superzomer!! Kan niet op.
    Nog even en jij bent van de oude garde?
    Wat je cursussen aangaat, zou ik zeggen "bezint voor ge begint" Eerst weten of je lang genoeg ergens blijft alvorens aan avonturen te beginnen, die misschien niet afgemaakt worden. Wat dat aangaat, zou je al het een en ander geleerd moeten hebben. Nederlandse telefoon - dansen - Italiaans en misschien nog wel iets waar wij (nog) niets van af weten? In ieder geval wil ik je niet de les lezen, maar je helpen bij het maken van verantwoorde keuzes. Nou, niet te veel in de zon gaan liggen morgen en belse naar al die klanten van vandaag.

    Doeg!
    Tom

  • 13 Augustus 2008 - 09:13

    Auntie C.:

    Hi Renate,
    iedereen van je team gaat op vakantie. behalve jij. ik ga echt een klacht indienen dat je niet bij je 'auntie's birthday party' aanwezig kunt zijn! potverdorie.
    leuke foto's trouwens!
    Groetjes, Auntie C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 30032

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: