Weekendje Gent - Reisverslag uit Gent, België van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Weekendje Gent - Reisverslag uit Gent, België van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Weekendje Gent

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 Maart 2009 | België, Gent

Een weekendje Gent, dat klinkt kort. Maar gelukkig voelde het veel langer. Er viel zo veel te zien dat de dag(en) omvlogen. Het is een mooie, historische stad en ergens voelt het ook veel buitenlandser dan het is. Vier uurtjes in de auto (dankzij de file) en je bent in een hele andere wereld waar de mensen de hele dag hun ramen bedekken met gordijnen, etc om buitenstaanders maar buiten te houden. En dat terwijl het centrum overkomt als een middeleeuws dorpje waar er bijna van je verwacht wordt dat je in historisch kostuum ronddartelt.

Het is ook een gezellige stad met winkels met Belgische chocolade, wafelstandjes op straat, en de lekkernij genaamd: neusjes. Het was best ''plezant'' en ''tof'' om er even te vertoeven. Ons hotel zag er van de buitenkant een beetje armzalig uit maar Jenny en Albert hadden een suite (deftig he?) en bezaten zelfs een bad met bubbelfunctie. Dus Albert heeft even rondgebubbeld. Jittie en ik hadden elk een groot bed ter beschikking waar we wel met uitgestrekte armen op hadden kunnen liggen. We hebben ook nog een film gezien op de flatscreen van J&A (klinkt wel een winkel zo). Simpele, tienerfilm maar wel geinig.

We hebben ook lekker gegeten in Gent bij een Turks en een Indiaas restaurant. Een keer wat anders dan een Big Mac. Jammer dat er geen Starbucks was gebouwd. We hebben wel veel foto's gemaakt (500) en veel gezien in zo'n korte tijd. Ik laat jullie nog wat foto's zien maar ze zijn nu nog een paar mb per stuk dus ze moeten nog worden verkleind.

Update: Ok, foto's staan erbij. :D

Bij Ricardo op de kamer zijn we ook nog even geweest. Echt een mini kamertje heeft hij. Maar hij heeft niet veel nodig om te overleven volgens mij. Alleen maar een canvas en wat verf. haha. Hij is uitwisselingsstudent op de kunstacademie van Gent voor een paar maand dus zijn we maar eens bij hem op bezoek gegaan. Hij miste z'n broertje, z'n moeder maar z'n kat nog het meest van allemaal. Mannen...rare wezens zijn het toch. :P

Ik sluit weer af. Tot gauw.

• 30 Maart 2009 - 14:01

Peter:

Hi! Eindelijk weer eens een Renatetravels. De eerste sinds Dublin!

Klinkt heel luxe, zo'n suite met bubbelbad! Meestal heb je die pas in een 5-sterren hotel!

Gent is inderdaad een hele mooie oude stad en de Belgen zijn ook aardig voor Nederlanders heb ik wel gemerkt toen ik er was!

Jammer van die Starbucks, but... you can't have it all!
    Dan moet je maar naar Amerika gaan met vakantie :)

Greetz,
    Peter

• 30 Maart 2009 - 14:09

Mumsey:

Klink leuk. Toch wel mooi weer gehad. Ik zie winterjassen, maar ja, de lente is er nu pas een beetje. Volgend weekend voorspellen ze 17 graden.
    Ik zie ook geen ooglap meer. Weer Renatski Bombatski!

• 30 Maart 2009 - 19:15

Aunty C. And Grannie:

Hi Renate, leuk dat je het naar je zin hebt gehad. Starbucks komt nog wel (misschien zelfs in Nederland); geef de moed niet op!
    Doei!

• 30 Maart 2009 - 19:16