Wist je dat in Egypte..... - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Wist je dat in Egypte..... - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Wist je dat in Egypte.....

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

14 September 2010 | Egypte, Caïro

* de verkopers iedere toeriste ''beautiful'' en ''perfect'' vindt? Dit roepen ze je ook regelmatig na. Alsof je na een complimentje ineens een postcard van ze wil kopen.....

* ze in Egypte al rijdend in de bus stappen en de deuren altijd opengeschoven staan? Je loopt gewoon de straat op en stapt in terwijl de bus langsrijdt...

* het verplicht is om in het verkeer 100 x naar elkaar te toeteren elke dag? In Cairo heb je oordopjes nodig?

* ze geen verse vruchtensap kennen maar een soort van mierzoet carvan cevitam joegeltje?

* de meeste huizen nog under construction zijn? De volgende verdieping lijkt nooit te komen dus houten palen steken boven de huizen uit. Very charming for a summer cottage.

* er kinderen ronddobberen op de nijl die zich aan moterboten vastklampen om voor geld in het Frans Vader Jacob te zingen? Ja ja jippie jippie yay is ook een favoriet.

* volgens de verkopers ''alles gratis'' is?

* overal karretjes rondrijden met paarden ervoor? De meeste paarden zijn zwaar uitgehongerd en eten alleen hooi. Appels kennen ze niet en weigeren ze wanneer aangeboden.

* de toerisme zo is ingeburgerd dat overal kleine kinderen je aanspreken met een opgewekt: "Hello!"

* het normaal is als een man luidkeels een gebed aankondigd op straat en uit het niets allemaal mannen komen opdraven om in het openbaar te gaan zitten bidden?

* de ramadanmaaltijd wordt aangekondigd met een kanonschot? Het was een paar meter verderop en ik dacht dat het een terroristische bomaanslag was op toeristen.

* de toeristen zelfs een speciale politie eenheid hebben genaamd the Tourism Police die te allen tijde gewapend rondloopt om een oogje in het zijl te houden.

* de piramides van binnen zo nauw zijn dat je half dubbelgevouwen een trappetje naar beneden loopt en na 100 treden eindigd in een grote kamer met niks omdat alles is leeggeroofd? Weg 10 euro.

* dromedarisrijden een stuk gevaarlijker is dan het eruit ziet? Die beesten staan razendsnel op en schieten ineens 2 meter de hoogte in. En jij maar hopen dat je niet over hun hoofd naar beneden glijdt. Als ze harder gaan lopen heb je ook het idee dat je de autogordel had moeten dichtdoen.

* de Egyptische Ponden best veel op euro's lijken? Heb nog niet geprobeerd met ponden te betalen maar wat niet is kan nog komen. Ben ik ook een stuk goedkoper uit.

* ze overal toestemming voor vragen? "If you accept/if you refuse/if you didn't mind..." Als nuchtere Nederlander denk je dan: whatever! Niet moeilijk doen.

• 14 September 2010 - 20:22

Mumsey:

Maar toch wel leuk Egypte.
    Binnenkort gaan we weer Dublinnen!

• 14 September 2010 - 20:42

Tom:

Wist je dat de piramides zo leeg zijn omdat al die mooie rekwisieten in die goeie films worden gebruikt waar wij zo graag naar kijken?
    Wist je dat al die gewapende politie daar heeft rond gelopen om die 2 Grünnigse wichtjes te beschermen?
    Wist je dat een dromedaris een kromme nek heeft om lekker in te gaan hangen als een hangmat, tijdens een wilde rit?
    Wist je dat een dromedaris maar 1 bult heeft doordat er eerder dikke Duitsers op die 2e bult hebben gezeten?
    Wist je dat het zand zo heet is doordat al die Israeli's de ganze dag warme scheten over dat zand laten door hun spicy food?

Wil je Tom eens bellen? Bel dan goedkoop via HalloanderMosel.de

Greetz Tom

• 15 September 2010 - 10:25

Aunty C.:

Hi Renate, we maken ons allemaal weer op voor je reisverslagen. Ik ben maar wat blij dat je 'de Mummy' niet bent tegen gekomen. Enne... straks zitten we weer aan de pint in Dublin. Charming indeed! Doei!