Sunday, bloody Sunday - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Sunday, bloody Sunday - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Sunday, bloody Sunday

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

21 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Waar kan je dat nummer zo goed zingen als hier in Dublin, Ierland? Ik zit hier in een klein internet cafeetje in de buurt van mijn Bed and Breakfast. Webcams zijn er ook verkrijgbaar voor als je familie wil laten zien hoe mooi een Iers....internet cafe er wel niet uitziet. haha. Ik deel m'n blog maar even in alinea's in. Dan is het wat overzichtelijker.

De Vlucht
Wel spannend, alleen met het vliegtuig naar Dublin. Schiphol kan je goed winkelen. Heb Kirs er al wat gekocht. Kleinigheidje. Ik was wel zenuwachtig in het vliegtuig met het vertrekken maar het uitzicht deed me dat gauw vergeten. Het is alsof je in Madurodam bent en alle huisjes daar beneden van hout zijn gemaakt. Had ik mooie foto's van kunnen maken.

Aankomst in Dublin
Ik had afgesproken met een Nederlandse jongen (Jelle) een taxi naar m'n B&B te delen. Dat is goedkoper. De taxichauffeur woonde hier al jaaaren en sprak nog steeds beroerd Engels. Hij dacht ook dat ik de vriendin van Jelle was. Ik kende hem net 10 minuten. haha Het B&B was een knus huisje maar m'n afspraken om kamers te bekijken heb ik maar geannuleerd. Dat kwam niet goed uit. Ik heb Ierse/Italiaanse fries gehad (van die dikke, Vlaamse op zich) bij Godfather's pizza, die heb je hier overal.

Zaterdagavond in Dublin
Voordat ik het wist waren we een paar uur verder en liepen Jelle en ik als echte Dubliners door de stad. Gekleurde deuren, rokjes (meisjes die in minirokje, topje en een paar lagen make-up ronddartelden) en irritante jongeren kwamen we onderweg tegen. hehe. Een typische zaterdag avond. We hebben wat gedronken in een coffee house (alle pubs waren vol). Daar werd Jelle nog gestalkt door een religieuze griezel die niet geloofde in mobieltjes/TVs en computers. Freaks. :P

De Ieren
Die zijn echt zo aardig als je van mensen hoort. Ze zijn behulpzaam en soms vragen vreemden op straat hoe het met je gaat en lopen ze weer verder. Je hebt ook de typische Ieren. Mannen die, als je ze tegen zou komen in Austrlie, nog op zouden vallen als Iers. Ik weet niet eens wat er zo Iers aan ze is maar ze komen altijd over als het afgewezen lid van Westlife. Wel leuke jongens anders. Kan ik niet van de meiden zeggen. Maar dat is ook maar een eerste indruk.

Het centrum
Vandaag met een Ierse dubbeldekker (die is geel met blauw) naar de stad geweest en natuurlijk zaten we bovenin. hehe. Het centrum is groot. Met warenhuizen, gift shops, etc. En we hebben niet eens alles kunnen zien. Het is er erg druk en aangezien de winkels open zijn op zondag (yay) is er altijd wel wat te doen. Nog geen Starbucks gevonden...

Werk en Kamer
Naja, ik kwam gisteren later aan dan verwacht dus ik moet maar nieuwe afspraken maken voor het bekijken van kamers. Verder begint morgen mijn HP training dus nog even goed kijken met welke bus ik moet gaan en zo. Wekker moet ik ook nog even regelen. Ik schrijf morgen of zo wel even een update met hoe het ging op het werk. Ga nu eerst even weer verder.

Tot gauw!

Renate

• 21 Oktober 2007 - 15:39

Stezi:

That's quite a story. I am glad you like it that much and you still have all your things (I suppose you didn't leave anything behind?). Keep us posted and happy trails!

Mumsey

13 . Dublin --The Green Strand Street Malahide

Have fun!

• 21 Oktober 2007 - 15:49

Tom:

Klinkt goed allemaal, nu je werk nog.
    Ik ben er zeker van dat dat wel vlotjes voor je zal verlopen.
    Vandaag heb ik geprobeerd je te bellen, echter helaas weer voicemail.
    Als je wat meer van de kustlijn hebt gezien, ben ik benieuwd wat je daar over te vertellen hebt.
    Veel plezier en maak er wat van!

Groetjes!

• 21 Oktober 2007 - 15:50

Starbucks lekkernijen voor jou:

Caramel Macchiato
    A signature Starbucks® beverage. Vanilla and steamed milk are permeated with intense Starbucks® espresso and topped with velvety foam and our own proprietary buttery caramel.

Caramel Frappuccino® Blended Coffee

Caramel Frappuccino® Light Blended Coffee

Hot Chocolate
    Choice of steamed milk with mocha syrup, vanilla syrup and whipped

Nice??????????????

• 21 Oktober 2007 - 16:05

Princess Kristina:

Hoi zussie!

Nou dat klinkt al behoorlijk spannend. Mooi dat jij en Jelle (beetje een leuke jongen, trouwens?) al zo goed 'ingeburgerd' zijn, haha. Tenminste, dat maak ik uit je verhaal op.

Dus er lopen allemaal Westlife rejects rond? Not a hard life at all, then. :P Voor dat je het weet zit je in een Starbucks café met onze Mark. ;) Of nou ja, in een café dan. *shuts up about you being able to find Starbucks yet* hehe.

Leuk, zo'n dubbeldekker! Ik wist niet dat ze daar andere kleuren hadden. Trouwens op zich wel logisch, zal wel bij de 'Irish style' horen. Tof dat je bovenin zat. Nu zou een fotocamera toch wel handig zijn hè? Misschien dat je er later eentje kunt gaan kopen.

Wat spannend dat morgen je very first day of work is, hè? Je zult vast wel een beetje nerveus zijn - maar dat is ook normaal. Wel even uitgebreid posten, hè, hoe je eerste dag precies verlopen is. Wat voor collega's heb je, wat voor werk moest je doen/of had je alleen cursus, wat voor kantine/eten hadden ze, heb je veel Nederlands of 'Iers' gepraat?

Ik wil natuurlijk alles weten! En als je een leuke flirt hebt met een Mark of een Brian, moet je me even phonen! *doet vrouw op vliegveld na* ''No phones, no phones!'' lolz!

Nou, ik wens je veel plezier daar en ik hoop dat je in ieder geval een mooie en leerzame eerste week hebt! :)

Dikke kus and lots of 'Irish' love.
    Kirstin

P.S: ...Ga? ^^

• 21 Oktober 2007 - 16:39

Chrissy & Grannie:

Leuk zo snel al wat van je avonturen te lezen. Oma is blij dat het je tot dusver bevalt. Chrissy heeft jouw Travels onder haar favorieten gezet zodat ze je altijd terug kan vinden. Binnenkort gaat oma op computer les, dus dat moet goedkomen! We wensen je heel veel plezier en hopen dat je Starbucks snel weet te vinden. Lekker loungen met een Ierse Frappucino. Not Bad!

• 21 Oktober 2007 - 17:43

Peter:

Hi Globetrotster!

Als ik je verhaal zo lees, lijk je al op een echte ingeburgerde Irish girl!

Maar Ierland is danook een schitterend land en Dublin een bruisende stad!
    Heb je al Guinness gehad? Dat is natuurlijk ook onderdeel van de
    inburgering.
    Leuk hoor! Zou zo weer een reis gaan boeken!

Het weer is vast ook goed anders was je niet bovenop die dubbeldekker geklommen!

Hoop dat je die training leuk zult vinden en nauurlijk dat het werk je daaro zal bevallen!
    Zal je verhalen nauwlettend blijven volgen!

Trouwens jammer dat ik je vanmiddag ben misgelopen op MSN, maar ik was weer eens op pad. Better luck, next time!

Have fun!

Groetjes,
    Peter

PS Wel snel iets aan die Starbucks-addiction van je doen! ha ha

• 21 Oktober 2007 - 18:05

Kimske:

Eeey meissie!

Wat lief dat je me ook op de hoogte hebt gehouden met smsjes! Erg fijn om te lezen dat alles goed gegaan is die eerste twee dagen :D
    Kom net pas boven en zie dat je me ook gemsn't hebt. Balen dat ik er niet was, had je graag even live gesproken :P
    Ben zó benieuwd naar hoe je het gaat vinden op je werk. Veel succes morgen met de training in ieder geval en hoop dat je een beetje uit de bustijden komt. Heh.
    Vliegen is leuk hè? Het liefst zou ik elke week wel heen en weer willen vliegen naar de UK :P
    Nou meis, keep up posted! I can't wait for your next blog :D

Dikke kus, Kimske :)

• 23 Oktober 2007 - 18:16

Roon:

Weet weinig te zegge!:) hoop wel dat je super veel plezier hebt daar!! en... regel die wekker snel... ;) of ben je niet zo'n rots beton in je slaap? :P