Training - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Training - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Training

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

22 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Hey guys,

Vandaag was m'n eerste werkdag. Blijkt dus dat HP een klant is van ons (CPL) waarvoor wij met klanten contact hebben. Dus ik hoef niet ineens helemaal fan te zijn van HP want het is m'n werkgever niet. Wuhahaha. Anyway!

Het is gemakkelijk te bereiken vanaf m'n B&B dus ik zoek ook een kamer hier in de buurt. Er begonnen veel mensen vandaag. We kregen allemaal info. Heel uitgebreid. Over de security, tax systeem in Ierland, het openen van een bank rekening en een soort van Iers sofienummer. Zijn dingen die we nog moeten regelen. Morgen begint m'n training officieel. Wordt interessant. Ik ben al voorgesteld aan de mensen uit mijn team. Zitten meerdere Nederlanders. Morgen wordt een foto gemaakt voor m'n kaart. Die wordt daar overal gebruikt. Voor elke kamer zo'n beetje. hehe.

Lunch was ook een hele gebeurtenis. Krijg je een kantine kaart voor waar je geld op kunt storten. Het eten is heel goedkoop (meeste onder de 1 euro) en er is een heel menu. Vlees, salade, soep, groente, etc. Ik had friet en karbonade of zo. Was wel lekker. En als toetje een vruchtenvlaai. Yum. Ik kan 's middags wel warm eten. Dan eet ik 's avonds gewoon een broodje.

Ben nog wat dingen vergeten te vermelden gisteren. We zijn een vos tegengekomen in het midden van de stad. Jelle en ik waren op weg naar het centrum en ineens stond er een vos drie meter voor ons op het midden van de weg. Hij liep ons zo voorbij en keek niet eens naar ons om. Z'n mooie, rode staart wapperde achter hem en hij verdween in iemand z'n achtertuin (om zandkastelen te bouwen natuurlijk. haha. Dat of iemand heeft nu een mooie vossenjas :P Aww...zielig).

Verder valt het me op dat in de horeca er nauwelijks Ieren werken. Aziaten, donkere mensen, Deens/Noors, etc. Het is zelfs zo erg dat bij sommige vacatures speciaal staat vermeld dat het een vereiste is om vloeiend Engels te spreken. haha. Het zijn net taxi chauffeurs. Ik had ook nog even ruzie met m'n stopcontact. Bleh, hij deed het steeds niet. Ik denk dat ik nog een Ierse telefoon ga kopen. Een telefoon kan je al voor 45 euro kopen dus dat valt mee. Kan ik jullie ook af en toe bellen. Dat is me nu te duur.

Trouwens, ik had nog sjans. haha. Een Fransoos op het werk genaamd Olivier. Ik merkte al dat hij oogcontact zat te maken en bij de eerste de beste gelegenheid begon hij ook een gesprek. Hij had blauwe ogen en legde direct uit dat hij was aangevallen. Zal wel een of ander gevecht om z'n eer zijn geweest. Hij was best Frans, maar zag er Spaans uit. Hij dacht dat ik Italiaans was omdat hij Renate Italiaans vond klinken. haha. Ach ja. Hij was wel aardig hoor.

Ik schrijf binnenkort wel weer.

Tot gauw!

  • 22 Oktober 2007 - 16:52

    Chrissy & Grannie:

    Mooi dat je dag goed is verlopen. Dus je kunt goedkoop (en gezond?) in de kantine eten? Dat is hartstikke mooi en oma is daar heel blij om. Vitamientjes en lekker goedkoop eten. Wat wil je nog meer? Misschien kun je een keer 'Frans' gaan eten.....? Groetjes en vernuver die!!!

  • 22 Oktober 2007 - 17:06

    Mumsey:

    Bist wel an oale plaaze mit dien voske.
    De eerste dag viel dus mee. En eten in de kantine, goedkoop, goed en gemakkelijk, weer een zorg minder.
    Inderdaad, misschien "Frans" eten een keertje, doe wel voorzichtig met "buitenlanders", Hollanders zijn ook niet alles!
    See you!

  • 22 Oktober 2007 - 17:09

    Ciska:

    Yay~ Now we want a picture of the French guy!! :D

  • 22 Oktober 2007 - 17:14

    Tom:

    Had je meteen een vossenjacht kunnen houden. We sturen je wel een kruisboog op.
    Je redt je prima, dat merk ik wel, maar denk er wel aan dat je gevarieerd eet. Neem wat fruit als toetje en als extra toetje kun je altijd nog "frans" gaan eten. Kijk wel goed uit en volg je eigen wil en keuzes! Mocht je telefonisch contact willen en ik ben thuis, dan kun je een sms sturen naar mijn telefoon van het werk, dan bellen we je wel terug. De baas van mij mag dan betalen. Let wel dat kan niet te vaak, want dan kom ik zelf in de problemen.

    Groetjes en have fun!

  • 22 Oktober 2007 - 17:16

    Princess Kristina:

    Nou, nou.. ik hoor het wel weer. Zand-kasteeel-bouwende vossen en Franse lover escapades. :P Dat belooft nog wat.. en je zit er nog maar drie dagen!!!!

    Nog even en ik stuur een chaperone achter je aan. ;) Kan die even een oogje in het zeil houden.

    Ik ga nu eten. Stamppot knoal'n, yum! (al heb ik ook liever een vruchtenpuddinkje..)

    Kusjes,
    Kirstin

  • 24 Oktober 2007 - 12:13

    AuntiJ:

    Loopt je hoofd nog niet om van al die indrukken? Wij zijn vannacht teruggekomen uit Rome, en ik weet zeker dat ik wel een week nodig heb, om alles te verwerken. Had Ryanair ook nog onze vlucht gecancelled vanwege een staking. En daar sta je dan, met honderden mensen, dakloos en ticketloos. Wij als een speer naar het treinstation. Zijn we met de nachttrein gereisd, via homeland Alexander(Ö) (black mountains in front of my window), München, Köln, Arnhem, Nijmegen (Jittie heeft nog even gezwaaid, maar je was er niet :( tja, ons wichje zit in Ierland) en toen naar Eindhoven waar de auto stond. In de nachttrein zat ik tegenover een dashy Italiano. Leuke vent, studeert in Bamberg. Die internationale sfeer is geweldig, hë? Zet hem op en kijk uit voor Oliviers, hou het maar bij Alberts, Toms en Peters.
    Smokje, auntiJ and Alberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 275
Totaal aantal bezoekers 30002

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: