Paissean Faissean - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Paissean Faissean - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Paissean Faissean

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Oftewel 'Passion Fashion' in het Iers. Ik heb een Ierse zender ontdekt. Daar heb je bij sommige programma's Engelse ondertiteling. Dat moet ook wel anders krijg je er niks van mij. Ik heb zelfs een tekenfilm, South Park, dat eigenlijk gewoon Engels is, in het Iers-Gaellic gezien. haha. Geweldig.

Verder ben ik zondag op stap geweest met Christopher, een Ierse jongen van 22 die ik op een site heb gevonden waar ik voor kamers aan het zoeken was. Naja, hij had een advertentie daar. Hij zocht vrienden. En zo zaten we een week te mailen. Heb hem dus zondag ontmoet en hij is minstens zo aardig als in de mail!

Een echte gentleman. Hij betaalde voor m'n drankje en we hebben uren door de stad gedwaald. Hij heeft me van alles laten zien en verteld. Echt leuk. En toen het koud werd zei hij: 'Are you cold? Do you want to wear my scarf?' Echt lief. En: 'Do your feet hurt? Do you want me to carry you?' Awwww.... Hij heeft me ook nog een donut gekocht terwijl we steeds naar mijn bus zaten te zoeken. Hij wilde me nog z'n telefoonnummer geven zodat ik door kon geven dat ik veilig aan gekomen was, maar z'n pen deed het niet. haha.

Hij schreef nog dat hij in Starbucks aan me dacht omdat ik op een bank holiday (feestdag) moest werken en hij vrij was. Dat hij het zielig voor me vond. hehe.

Hij heeft me uitgenodigd om met hem en een paar vrienden uit te gaan op donderdag en vrijdag. Maar no worries, hij houdt niet van drank dus hij is geen feestbeest. Maar ik ben wel benieuwd naar het Ierse uitgaansleven dus dat lijkt me wel gezellig. We gaan dit weekend misschien nog naar Belfast. Daar gaat hij met vrienden een dag naartoe en ik ben er nog nooit geweest. Gewoon met de bus.

Toch fijn om nu al vrienden te hebben. Hij wil me ook wel Iers leren zei hij. :D

Heb me nog een Iers mobieltje gekocht maar 20 minuten met oma bellen en m'n tegoed was op. hahaha. Eerst nieuwe regelen. En dan maar wat korter bellen in her vervolg! Wel een mooie telefoon. Fuchsia rose. Een ''girly phone'' zei John. I am a girl! Heb er al een Iers telefoonhangertje aangemaakt. Een groene.

  • 30 Oktober 2007 - 20:09

    Mumsey:

    Ik zie het al, je bent al helemaal 'verierst'.
    Doe rustig aan met 'guys', because you never know what they want and what they've been doing previously in their already mature life!
    Wees voorzichting in Belfast (war and peace).
    Hoe is het weer daar? Ook regenachtig en bewolkt, dan weer zon?
    Wat doe je eigenlijk voor werk? Hier vertel je niets over en dat is toch het belangrijkste, behalve de leuke dingen doen.
    Heb je al gewassen en gestreken of is John zo 'great' en doet dit voor jou?
    Well, enjoy Dublin and Belfast, but be careful!

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Oktober 2007 - 20:45

    Princess Kristina:

    Hey zusje,

    Natuurlijk had je me al uitgebreid verslag gelegd van je hot date. Leuk hoor, zo'n aardige, brave Ierse jongen. Inderdaad wel heel erg aaaw.. :)

    Vind het nog steeds erg schattig dat hij je zijn sjaal wilde lenen. En zelfs wilde dragen (!) - dat is toch wel anders dan dat ze hier aanbieden, niet? :P Misschien kom ik de jongens in Dublin ook eens een keertje 'testen', haha.

    Heb je nog veel met hem ge-chat/mailt eigelijk? Of niet meer sinds jullie afspraakje? Moet wel spannend zijn om later weer met hem -and his friends- op stap te gaan. Ik vraag me af wat dat voor jongens zijn. Hopelijk zijn ze net zo leuk en aardig als hijzelf.

    Jaja; Leuke kleur hè, roze. Dus ik ben niet de enige girly girl in onze familie meer, haha.

    Nou, ik heb wel weer genoeg gebabbelt. ^^ I'll see you later sissie!

    Dikke kus,
    X
    Kirs

  • 30 Oktober 2007 - 20:53

    Tom:

    Rose???
    Am I talking to Renate?
    Is this realy you??
    Where are the answers to all our questions?
    We surely can see your happy in Dublin and with your friends, but you leave us with questions.
    I don't know what to ask you anymore if you don't answer them.
    Have a very nice time in Belfast and keep standing tall.

    Tom

  • 30 Oktober 2007 - 20:58

    Tom:

    I'm sorry for my mistakes in english.
    I notice my mistakes mostly afterwards.
    I think I'm getting a little bit dislectic.
    Maybe that's why I'm called 10 talen Tom.

  • 30 Oktober 2007 - 23:33

    AuntiJ:

    Nou dat klinkt allemaal fantastisch. Ik krijg gewoon fernweh. Shocking pink is trendy, dus why not. Ik vind het een vrolijke kleur. Vergeet je niet je adres uit jouw vorige bericht te halen. Anders krijg je misschien Nederlandse weirdo's op bezoek. Ik spreek uit ervaring omdat ik dat een keer in Spanje heb meegemaakt, en dat is echt niet leuk!
    Waarom zoekt die Chris eigenlijk vrienden als hij vrienden heeft om mee te feesten en naar Belfast te gaan? Gaan er ook andere vriendinnen mee?
    Feest en reis voorzichtig, denk aan mij!

  • 31 Oktober 2007 - 11:36

    Chrissy:

    Ik vind Christopher een mooi naam... bijna net zo mooi als Christha! Fijn dat je het naar je zin hebt. Oma was blij dat je haar gebeld hebt en was verbaasd dat de lijn opeens wegviel. Maar dat krijg je natuurlijk wanneer je beltegoed op is. Wat voor werk doe je eigenlijk? Daar ben ik heel benieuwd naar.

    Groetjes,
    Aunty C.

  • 31 Oktober 2007 - 14:29

    Peter:

    Hi again! Is weer quite a story! Zo te horen vermaak je je prima daar!
    Nog maar net in Ierland en nu al naar Noord-Ierland! (Daar ligt Belfast volgens mij toch?). Dat wordt weer euro's wisselen voor Engelse ponden!
    Maar nog steeds geen Starbucks gezien? Wordt langzamerhand toch tijd?
    Maar hoe gaat het met je werk? Wil dat een beetje vlotten? Is het met de bus een beetje te doen 's ochtends?
    Have fun with your new friends!
    Greetings,
    Peter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 85
Totaal aantal bezoekers 29979

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: