Eerste keer alleen winkelen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Eerste keer alleen winkelen - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Eerste keer alleen winkelen

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

28 Oktober 2007 | Ierland, Dublin

Toch vreemd als je een week met iemand optrekt (Jelle) en daarna ineens alleen in een nieuw huis zit films te kijken. Maar zo gaat dat. Ik heb Great Expectations gezien. Moderne versie met Gwyneth Paltrow. Heel leuk. Op zich kunnen jullie wel wat DVDs opsturen maar ik weet niet zeker of de DVD-speler regio code vrij is. Overigens, mijn adres in Dublin is:

34 Elmfield Grove
Clarehall
Dublin 13

Dus daar wordt straks al m'n post van de Ierse bank en zo gestuurd. Ik heb nog uren gekletst met John (eigenaar van ons 500.000 euro huisje). Echt tof. Hij helpt me ook een beetje met bussen en zo. Omdat hij weet dat m'n werk aan de andere kant van de stad is. Hij voelt zich soms net m'n vader, zegt hij. Dan doet hij suiker in m'n thee en kookt hij turkey. haha. Het Poolse meisje spreekt nauwelijks Engels. Die zegt bijna nooit meer dan 1 zin. En het Koreaanse meisje, Sue, haar Engels is ook niet heel best. Communiceert een beetje moeilijk. Het derde meisje moet een echte kletskous zijn maar die heb ik nog niet gezien.

Ben nu dus in de stad. Ik heb wat Ierse speltjes gekocht om op m'n blazers te doen. En een shirt met capuchon (hoe spel je dat??). Staan muzieknootjes op. Heel schattig. Ik heb nog wat moois voor Kirstin gekocht bij Accessorize. Daar zag ik ook een mooi rood hoedje. Beetje Fransachtig. Maar hij kostte 42 euro...Beetje duur. Verder een mok gekocht. Die krijgt Jenny. Voor oma heb ik al wat gezien en voor Christha, mam en Tom vind ik ook nog wel wat.

Nog steeds geen Starbucks gevonden. :P Maar wel zo'n soort winkel. Heb daar een honeycomb frape gehad. Coffee met een smaakje. In net zo'n beker. Yum. Maar wat zijn hier toch veel warenhuizen!

Ik heb met iemand afgesproken vanavond dus ik blijf hier nog wel even. Er is genoeg te zien. Ik denk steeds: Dit moet ik ze laten zien!

  • 28 Oktober 2007 - 17:15

    Mumsey:

    De adressen van Starbucks, die ik heb gezet in een andere blog, heb je daar niks aan? Er zou toch minstens 1 Starbucks in Dublin moeten zitten.
    Winkelen in Dublin lijkt mij ook wel wat, maar ook sightseeing wat betreft mooie panden en echt Ierse dingen. Buiten Dublin is de omgeving ook heel mooi; kust met rotsen etc.
    Ben blij dat je landlord aardig is en alweer een substitute vader hebt gevonden.
    Ik geloof wel, dat Dublin je wel ligt en dat het wat jou betreft, nog wel een poosje mag duren.
    Als we nu, want de hele clan (Peter inclusief) zal jou (en Dublin) wel willen bezoeken, om de beurt komen, heb je het niet te druk ineens en is er afwisseling in bezoek en zo zien we allemaal jou in Dublin!

    Groetjes uit een al donker Nijmegen (door invoering wintertijd)

    Your mumsey

    xxxxxxxxxxxxx

  • 28 Oktober 2007 - 17:23

    Tom:

    Als ik jouw blogs lees, is het net alsof ik stukjes lees van iemand die zich enorm op z'n gemak voelt en er al jaren verblijft.
    Ik vind het erg bijzonder.
    Ik ben benieuwd wat jouw toekomst perspectief is/wordt.
    Jouw adres;
    34 Elmfield Grove
    Clarehall
    Dublin 13
    Ireland

    Mis ik hier geen zipcode? (just to be sure)
    Je zou aan Jhon kunnen vragen, of de DVD-speler alleen PAL aan kan of ook NTSC.
    Als je dat weet, dan kunnen wij de juiste films opsturen.
    Nou, voor morgen weer veel succes!

    Groetjes,
    Tom

  • 28 Oktober 2007 - 17:29

    Princess Kristina:

    Hey zuske,

    Shoppen in Ierland. oooeeh! You're making me jealous! Dat klinkt veelbelovend. :D Warenhuizen, lekkere frap, mooi, nieuw bloesje. Je bent dus helemaal happy daar. Erg leuk om te horen. *dikke knuffel geeft*

    Great Expectations had ik een keer met Christha gezien. Was inderdaad een erg interessante en spannende film. ''Maakt dus ook deel uit van zijn gay collection'', dacht ik net. Maar ik hoor je net zeggen dat hij geen homo is.. lolz. (I like big butts and I cannot lie..)

    Ik wens je alvast veel plezier op je 'afspraakje'. Het zal vast gezellig zijn met die jongen. Haha, wel jammer dat je in de pub geen cara-frap bestellen kunt, he? ;) hehe. Zou hij wel raar van opkijken.

    En ik had al wel gedacht dat die andere meisjes niet zo goed Engels spraken. Als je kijkt naar waar ze vandaan komen, is dat niet echt opmerkelijk.

    En ik verheug me al op mijn cadeautje. Ik weet nog wel hoe geweldig ik Accersorize vond toen ik er voor het eerst kwam. Echt alles in die winkel was/is supermooi. Dus dat kan bijna niet foutgaan. Ervan uitgaande dat je Tom's cadeautje daar niet hebt gehaald! ;) hehehe. Zit hij straks met een glittersjaal om achter zijn pc.

    In ieder geval leuk dat je even aan ons hebt gedacht. :D Maar goed, die winkels zien er natuurlijk ook allemaal zo splendid uit.. haha. Helemaal gift-shop-süchtig.

    Ik hoop dat we snel een keer op bezoek komen bij jou! Ik kan niet wachten om daar even met je op stap te gaan en om de streets of Dublin te gaan verkennen. Moet wel echt gaaf zijn, joh. I just know. :)

    Anyway, thanks for taking us cyber shopping with you. We'll blog again soon. ^^

    Kusje van je zusje
    xxxx
    Kirsie

  • 28 Oktober 2007 - 18:04

    Peter:

    Hi again! Nog steeds niet ge-starbucked?!
    Je komt er vast binnenkort nog wel een tegen! Mooi dat je een mooie kamer op de kop hebt getikt en dat je alvast goed overweg kunt met de eigenaar. Heb je daar ook de beschikking over internet?
    Dan wordt het tijd voor een laptop!

    Trouwens als ze je gekopieerde dvd's opsturen is het altijd goed, aangezien er dan geen regiocode meer op zit! PAL of NTSC is niet zo belangrijk, aangezien de Europese dvd-spelers allemaal PAL en NTSC kunnen afspelen.
    Dus als je nog leuke films daar wilt hebben, geef je ook maar een gil!

    Have fun tonight en ik spreek je wel weer!

    Groetjes,
    Peter

  • 29 Oktober 2007 - 07:49

    AuntiJ:

    Geweldig! Doet me een beetje denken aan de cursus van aunti C in Zuid-Engeland. Was ook een groot huis met aardige mensen die kamers verhuurden aan studenten. Ik denk trouwens dat je geen persoonlijke dingen op deze site moet zetten. Iedereen kan het immers lezen!
    Kun je het adres er nog afhalen? Wij hebben het nu inmiddels. Leuk hoor, dat je cadeautjes koopt. Doe wel een beetje rustig aan met je geld, safe some money.
    Zet hem op!! Ik stuur je een foto naar je mailadres. Welke DVD's wil je graag?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 289
Totaal aantal bezoekers 30048

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: