Halloween - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 November 2007 | Ierland, Dublin

Vandaag een kort geschiedenis lesje (Christha, vertaal maar even voor oma):

Some modern Halloween traditions developed out of older pagan traditions, especially surrounding the Irish holiday Samhain, a day associated both with the harvest and otherworldly spirits. Irish and Scottish immigrants carried versions of the tradition to North America in the nineteenth century. Other western countries embraced the holiday in the late twentieth century. Halloween is now celebrated in several parts of the Western world, most commonly in Ireland, the United States, Canada, Puerto Rico, and the United Kingdom and occasionally in parts of Australia and New Zealand.

Halloween was dus overal aanwezig gisteren. Je zag maffe kostuums, kampvuren, kinderen die de deuren af gingen en versieringen. Het was een soort vreemde combinatie van kip, kap kogel, een strand feest en een verkleedpartij. Hoe sommige mensen er toch bijliepen. Als playboy bunnies (zoals in Bridget Jones), heksen, piraten ( met plastic pistooltje en nep uitziende hoed), etc. Toch was het wel een gezellige sfeer.

Morgen krijg ik als het goed is m'n eigen PC. Hoop ik. Neem nu regelmatig de telefoon op en ben er intussen dus wel aan gewend met klanten te spreken. Dan maak ik een ticket voor ze aan waarin ik alle informatie die ze me verschaffen verwerk. Dat ticket wordt dan doorgestuurd naar de juiste afdeling die het dan verder afhandeld.

Verder gaat het wel z'n gangetje. John heeft zich als opvangmoeder ontwikkeld. Hij maakt zich zorgen als ik nog niet gegeten heb en neemt dan fish 'n chips voor me mee. Hij wil me ook leren koken! Dus dat wordt nog interessant. haha Ik ga vanavond als het goed is naar een pub hier in de stad naar Ierse muziek luisteren. Idee van Chris. We zijn trouwens gewoon vrienden dus jullie hoeven jullie geen zorgen te maken of zo. Ik heb bijna een jas gekocht vandaag. Maar hij was een soort van turqoise blauw. Toch wel fel. What do you guys reckon?

Ik begin verder steeds meer te verIersen. Qua accent zelfs nog wel! :o Dat begon maandag of zo. Gebruikte ik ineens onbewust de Ierse 'r'. Dus als ik nu met John praat klink ik al vrij Iers. haha. Dat kan je toch het best oefenen met een Ier denk ik. Hoewel ik het ook tegen buitenlanders doe (niet met opzet...). Toch geinig hoe een week ergens anders je kan beinvloeden.

  • 01 November 2007 - 18:06

    AuntiJ:

    Kip kap kogel, zunne mit n vogel, zongen ze ook zo iets (maar dan Gaelic) met Halloween? Zag je ook overal van die pompoenen? Leuk lijkt me dat bij jou. Die John lijkt me een leuke vent, soort Alberto ??. Leuk zeg, dat je je eigen PC krijgt, kijk wel uit met privégebruik. Doe dat maar als je vrij bent. Anders krijg je daar nog toestanden over. Koop maar geen turqoise jas, wordt je gauw flauw van. Hou het maar bij antraciet grijs, is ook erg in tegenwoordig.
    Nou tabé, enne maak er wat van!

  • 01 November 2007 - 19:08

    Mumsey:

    Interessant om Halloween te vieren in het land, waar het vandaan komt (de Kelten) en hierna is het "overgewaaid" naar America.
    Hier merk je er niks van. Wat Halloween artikelen verkocht, maar dat was het dan.
    Ze lopen in Limburg (en ook Amsterdam, de rest weet ik niet) 11 november ook met lampions (Kip Kap Kogel), maar dit heeft te maken Sint Maarten. Wij liepen sowieso, 11 november of een andere dag. Zo is het dus niet.
    Hier in de omgeving lopen ze met Drie Koningen met lampions!
    Als je terug komt, kun je koken? En Ierse dingen? Ben benieuwd.
    Doe inderdaad maar geen turquoise jas, is wel aardig blauw en opvallend. Turquoise accessoires is wel leuk, die kun je dragen bij je eigen jas. I'd reckon not to buy the coat. Als je persé een andere jas wilt kopen, kies een jas die niet te erg opvalt, maar leuk kunt combineren (liefst langere jas met mooie knopen).
    Have fun in Dublin and enjoy the pubs!

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 01 November 2007 - 19:49

    Tom:

    Leuk dat je gaat leren koken. Ben benieuwd hoe je kookkunsten straks zullen zijn. Gebakken Renate krijgen we dus niet meer. Dat verkleedgebeuren was dus niet voornamelijk "eng"? Kun je ook wel eens persoonlijk problemen van klanten oplossen, of ben je verplicht er een ticket van te maken? Welke nationaliteiten krijg je zoal aan de telefoon?
    Nou, heel veel plezier in de Pub!!

    Groetjes,
    Tom

  • 01 November 2007 - 19:53

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Hier was niets te merken van de zogenaamde Halloween. Wel erg jammer want ik had graag meegedaan. Lijkt me wel leuk om me te verkleden en samen met vrienden te vieren. Je moet er gewoon niet te serieus over nadenken.. En trouwens, wij zijn toch veel te oud om langs de deuren te gaan, hahaha! (En als zouden we dat doen, zouden ze ons als ''oversized'' kids vast niks geven :P)

    Heeft John trouwens iets aan Halloween gedaan of was het helemaal stil in huis? Ik weet natuurlijk niet wat de gemiddelde Ier over Halloween denkt. Heel veel zullen het wel kinderachtig vinden. (no idea why.. :P)

    En tof dat je je eigen pc krijgt. Een laptop, neem ik aan. ;) Anders is dat ook zo'n gesleep telkens.. En weet je al wat voor één? (issie ook fuchia pink?) Stel je voor, hebben we straks dezelfde. lol. Zou wel grappig zijn.

    Dus als ik je een keer bel, neem je in het ''Iers'' op, hoor ik? :P Dat wordt lachen! Maar ik snap dat je dit geleidelijk aan begint over te nemen. Dat zouden wij vast ook hebben. Je hoort het overal..

    Ik ga morgen (vrijdag) naar oma toe na mijn toets. Ik heb volgende week vrij dus dat kan mooi. Kan ik nog even met Mariëlle op stap en even gezellig met de aunties en co iets doen. :D Anders zit ik ook maar een week thuis. Is toch niks aan zonder jou!

    Maar goed..ik ga nu eerst even weer leren. Morgen een tentamen.

    Keep us posted on up-coming events! En ik hoop dat je een leuk weekend zult hebben met je new friends! :)

    Dikke knuffel en kus,
    XOX
    Kirsie

  • 02 November 2007 - 15:49

    Chrissy:

    Dus binnenkort kook je lamb stew? volgens mij is dat een typische Irish Dish. Johnny boy volgens mij ook. Lijkt me ook niks aan als je huis vol zit met allerlei nationaliteiten en vervolgens praten die niet (veel).

    Grannie en ik zijn heel trots dat onze vlinder uit Jenny haar houthok is gevlogen!! Wij zijn blij dat het je goed gaat en dat je het erg naar je zin hebt.

    Heel veel plezier dit weekend.

    Een Groningse knuffel van Grannie en Auntie C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 154
Totaal aantal bezoekers 29962

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: