Spirit - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Spirit - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Spirit

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

01 Juni 2008 | Ierland, Dublin

Wat is Spirit in godsnaam, hoor ik jullie al denken. Het is de naam van een nachtclub. En waarom zou ik een blog over een nachtclub schrijven? Omdat ik er daadwerkelijk naar 1 geweest ben. Probeer niet van je stoel te vallen. Ik was niet alleen. Het was met wat collega's (o.a. Anthony en Glen, een trainee team leader van eind 30 die zo danst als ik van een Texaanse boer had verwacht). Mijn Belgische collega Iris smeekte me zo'n beetje om mee te gaan omdat ze anders de enige vrouw was en dat vond ze geen fijne gedachte.

Daarvoor was ik naar het verjaardagsfeestje van Julien geweest, de trainee team leader van de Fransen. Ik was bij aankomst de enige buitenlander daar en kende niemand behalve Julien zelf. Ik was van te voren bij Burger King geweest en had m'n cola maar meegenomen dus hoefde ik geen alcohol of zo te bestellen. Om 12 uur zijn we toen vertrokken en richting de club gegaan. Had meerdere verdiepingen. Iedere verdieping had z'n eigen genre. Ik moest 10 euro entree betalen en kreeg zo'n stempel. haha.

Ons groepje van 5 personen bleef gewoon bij elkaar en we hebben tussendoor een paar keer van verdieping gewisseld maar Glen zag het niet zitten om op Britney te dansen dus gingen we terug naar de dance/house verdieping. Rond een uur of 2 begonnen de eersten van ons groepje te vertrekken en om half 3 hield ik het ook wel voor gezien. Als je dan buiten loopt midden in de nacht en het is 20 graden dus je draagt een topje met een blazer met lange mouwen, dan voelt het ook echt zomer. En als je dan ziet dat er hotdogkraampjes verschijnen die er overdag niet zijn is het een andere wereld.

Dronken jongeren die met de straatmuzikanten meebleren en dansen, de vrijwel verlaten winkelstraten die toch nog goed verlicht zijn en hoe rustig Dublin zo laat/vroeg is. Om kwart over 3 kwam ik thuis aan en om 20 over lag ik in bed met piepende oren. Maar om 8 uur werd ik voor het eerst weer wakker en twee uur later voor de tweede keer. Ik heb gelukkig geen spierpijn of zo zoals ik had verwacht. Ik heb gister drie spellen gekocht voor m'n laptop. Een Sherlock Holmes spel, helemaal in Victoriaanse sfeer. Leuk. Maar lastig. Verder heb ik gelezen dat het bedrijf nu in augustus verhuist ipv juli. En op de 23 dus dat duurt nog wel even.

Heb verder nog steeds niks van die sollicitaties gehoord maar dat maakt niet uit. Ik heb geen haast. Als het weer een beetje goed blijft hoef ik hier voorlopig nog niet weg.

Anyway, dit concludeert mijn wilde nachtleven report. Tot gauw.

  • 01 Juni 2008 - 23:26

    Mumsey:

    Als dit maar niet de Spirit hebt die je in Dublin houdt.
    Behoud je eigen spirit en enjoy your stay in Dublin!
    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 Juni 2008 - 11:55

    Tom:

    We lezen niets meer over je voorgenomen vakantie. Hoe ga je dat nu doen?
    Heb je overigens via Manpower, alwaar je aan deze baan bent gekomen, gesolliciteerd? Het lijkt mij dat zij toch wel het een en ander aan baantjes zouden moeten hebben!

    Have fun in Dublin.

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 29968

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: