It's alive, alive! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu It's alive, alive! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

It's alive, alive!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

19 Juli 2008 | Ierland, Dublin

Ja, ik leef nog. Ik wilde eigenlijk al veel eerder weer bloggen maar het bleef er steeds bij. Natuurlijk vorige week sowieso geen tijd omdat ik bezoek had. Christha en oma waren hier en het was erg gezellig. Ze zouden eigenlijk om 4 uur al aankomen op het vliegveld maar kreeg een sms dat ze vertraging hadden. Tegen de tijd dat ik naar huis ging had David me al 3 keer gevraagd of ze er al waren en thuis om 8 uur vroeg hij het per sms nog een keer. haha.

Anyway, om 10 uur kwamen ze eindelijk aan! En ze zijn nu intussen dus ook al kind aan huis in Belfast (zie Christha's foto van ''welcome to Belfast'' op het vliegveld). De dagen daarna zijn we iedere dag wezen Starbucksen (ja, dat is nu ook een werkwoord geworden) en zijn we vaak even langs het St. Stephen's Green park gegaan. Net Hyde park, vond Christha ook. Maar dan wat kleiner en zonder eekhoorns. Ik kwam daar zelfs nog een oud-collega van me tegen!

In mijn blog over mijn trip naar de nachtclub had ik hem al even erwähnt (ben in een trilingual stemming vandaag). Die Amerikaanse team leader van eind dertig: klein, dik, kalend, tattoe, missing teeth, viesspeuk. Nou, die is dus ontslagen twee weken geleden omdat hij Filippo (die leuke Italiaan waar ik laatst even bij op schoot ben gaan zitten omdat hij stiekem op m'n stoel was gaan zitten) had uitgescholden op de chat. En er waren al genoeg klachten over hem geweest (kan ik me ook voorstellen, hij noemde me altijd sweetie enz.). Dus we zaten op een bankje en zag ik hem ineens in de verte aan komen lopen. Christha zei dat ik gewoon moest doen alsof ik hem niet zag dus dat heb ik maar gedaan. haha.

Verder zijn we naar Mamma Mia! geweest in de bios. Geweldige film. Hoe ze die liedjes erin verwerkt hebben kwam echt leuk over. Ik heb nog nooit zo gelachen. Echt een aanrader. Ook voor de mannen. En Colin Firth speelt er ook in mee dus dat is dan een bonus. Mocht hij weer even zingen. We zijn ook met zo'n bustour geweest en zaten we bovenop. Was een mooi uitzicht maar wel een beetje chilly. Nog een hoogtepunt vond ik het de National Gallery waar ze hele mooie schilderen hadden, oa van: Degas, Van Gogh, Rembrandt, Monet, etc. Er zat ook een soort MP3 speler bij waarop je een nummer van een schilderij kon toetsen en dan werd er allerlei achtergrond informatie over de schilder en het schilderij gegeven. Oma zat ook aandachten te luisteren (ze spreekt nu dan ook vloeiend Engels).

Ik heb inderdaad besloten om nog wat langer hier te blijven. Ik was dus van plan om m'n baan op te zeggen maar nadat David me 20 minuten lang over alle voordelen van het nieuwe gebouw heeft verteld en me verzekerde dat het niet zo ver weg was, leek het me verstandig om het toch te proberen. Als het tegenvalt kan ik altijd nog m'n notice geven. We hebben nu ook een team leader van een andere desk bij ons op de afdeling. Een Nederlander. En hij is aangesteld om ons team te verbeteren (en hopelijk ook om afhaal Chinees aka Yuan, onze huidige team leader) een eenmalige ticket naar China te kopen. Hij vroeg me dus ook of ik al over de career path ladder had nagedacht (trainingen voor promoties). Ik gaf aan dat ik wel de kant van management opwilde en hij zei dat hij me daar geschikt voor vond en me wel wilde helpen.

Ik heb tijdens onze 1 - 1 alles van me afgepraat wat me tegenstaat aan Yuan, de coaches (die altijd maar een beetje wachten tot iemand naar ze toekomen met een vraag en de rest van de dag met vliegtuigjes gooien of op vriendensites zitten) enz. Verder vertrekt binnenkort één van mijn Nederlandse collega's en is er alweer een nieuwe begonnen die ik destijds telefonisch had gesproken om zijn Nederlands te testen. Ik vind Dirk (zo heet hij) maar een raar type en ik zat ook nog naast hem. Zaten we te praten over eerste indrukken, zei hij: Toen ik jou zag, wist ik het meteen: dat wordt mijn vrouw.

Ik zat hem echt zo aan te staren van, heb ik dat goed verstaan? Hij begon wel te lachen, maar ik had er direct een raar gevoel bij. Daniel (die in Groningen geschiedenis en psychologie heeft gestudeerd) vond ook al dat hij over me heen zat te kwijlen dus ik was blij toen Pieter (die team leader) zei dat ik en Daniel van plek gingen wisselen. '''Mis je me al?'' vroeg Dirk even later aan mij. Bah. Niet echt. Iedere dag als hij aankomt en weggaat, legt hij z'n hand op m'n schouder. Moet dat nou? En zegt hij dingen als: Ik vond het een plezier om met jou te werken. En hij zei wel 3 keer dat hij single is. Nou fijn! Alsof mij dat wat kan schelen. Hij is 40 of zo...

Maar dat was wel weer negatief genoeg en ik denk dat nu ik verder bij hem vandaan zit ik er geen last meer van heb. En als hij doorgaat, dan ga ik gewoon bij David klagen en wordt hij vast ontslagen. Wuhahaha! Hij is al gezakt voor z'n test calls. Goed begin!

Maar ik sluit weer af. Het is een lang verhaal geworden. Volgende week weer!

En mam, als VGZ die 884,25 terug wil hebben omdat het niet klopt, schrijven ze het maar weer af. Maar als ze het laten staan kunnen we het gebruiken voor toekomstige rekeningen. Even laten weten als de nieuwe zwaarden en zo op de site staan, dan ga ik even kijken. :)

Tot gauw!

Wat is aardbeiensap trouwens lekker. Heb een liter fles gekocht en het bevalt me zeer. Ook gezond.

Renate

  • 19 Juli 2008 - 17:08

    Mumsey:

    Wat een verhalen over al die rare mannen. Let op en laat je niet strikken door "engerds".
    Leuke foto's van de Noorderlingen in Dublin. Vooral in het park met die mooie struiken.
    Als je toch besluit weg te gaan bij je huidige werkgever, denk er dan aan, je kamer op tijd op te zeggen (en aan de teruggave van de deposit).
    De zomer wil hier ook niet echt vlotten. Vandaag stortbuien en temperatuur van 18 graden, net herfst. Al 2 avonden achter elkaar de verwarming aangedaan.
    De 4daagse zit er weer op. Weg met al dat lawaai (smartlappen) en met bier lopende "engerds".
    Gisteravond nog even naar Melrose gekeken. Die traden op op het Koningsplein (bij Du Commerce om de hoek).
    Alleen de bassist herkend. Nieuwe zanger. Kon de gitarist niet goed zien en de drummer al helemaal niet. De band is vernieuwd en dit is nog niet op de site te zien (www.melrose.nl)
    Vanaf dinsdag wordt het (weer) warm en de temperatuur loopt op in het weekeinde naar 25 graden.
    2 Blaasontstekingkuren achter elkaar gehad. Maar nu gaat het goed....
    Kirstin is naar Winschoten gegaan (ook naar haar vriend Peter: just teasing, you know me).
    Enjoy yourself in Dublin.
    Groeten uit een wisselvallig en nat Nijmegen

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 19 Juli 2008 - 17:19

    Tom:

    Een heel epistel! Als mensen je benaderen op een manier die jij niet gepast vindt, dan kun je er gerust iets van zeggen. In eerste instantie kun je op een vriendelijke manier tegen hem zeggen, dat hij het beter in zijn eigen leeftijdscategorie kan zoeken. Maakt hij daarna nog opmerkingen dan kun je hem gewoon zeggen dat je er niet van gediend bent. Lok hem in ieder geval niet uit, dan sta je altijd in je gelijk als je dergelijke zaken bij je baas zou moeten melden. Onthoud feiten en bewaar eventuele e-mails als bewijs.

    Heel verstandig om te proberen het management te bereiken. Het wordt je aangereikt dus grijp die kans! Zo'n kans komt niet vaak op iemands pad!

    Als ik het allemaal zo aanhoor, liggen bij dit bedrijf kansen voor jou, verspeel ze dus niet door te snel weer andere dingen te willen. Zonder dat je nu op een opleiding zit, groei je nu met sprongen!!!

    Veel plezier en bijt van je af!

    Groetjes,
    Tom

  • 19 Juli 2008 - 18:58

    Auntie C.:

    Hello Niecie, leuk dat je de foto's geplaatst hebt; nu kunnen Stineke en Tom ook even 'sfeer-proeven'. Heb je vandaag nog een frappocino besteld? Wel mooi dat Starbucks zo dichtbij is. Tot MSN-ze!
    Groetjes (ook van oma)

  • 19 Juli 2008 - 19:00

    Autnie C.:

    Hoezoe vreeterds ?????

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 29982

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: