Weer eens naar Nederland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Weer eens naar Nederland - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Weer eens naar Nederland

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

17 Augustus 2008 | Ierland, Dublin

Het is volgende week weer eens zover: ik ga weer even naar Nederland. Spannend! Maar eest op dinsdag dus dat sollicitatiegesprek bij Accenture. Mijn contactpersoon van mijn job agency heeft mijn Duits al even telefonisch getest en daar was ze tevreden mee. Verder heeft ze me allemaal vragen gestuurd die ik tijdens het gesprek kan verwachten.

Accenture Interview Questions

Work Experience

Tell us about any previous work experience you have
• How did you get the job
• What did you enjoy most/least about the job
• What type of problems did you meet

Relevant Sample Questions – based on core competencies

• Can you give me an example of something you changed in a work situation to improve efficiency
• How do you react under pressure? Give an example of how you deal with it.
• Have you ever worked to meet a deadline that was particularly difficult to meet? How did you go about meeting your objectives?
• Tell me about a time when you were under pressure to learn to grasp something within a limited timeframe?
• We all have experience in working with a group. Tell me about a time when you experienced the team to be working well or ineffectively? What did you do?

Career

• What do you know about Accenture?
• What prompted you to apply for this position?
• What interests you about Accenture and the opportunity?
• How do you feel about studying further (most likely accountancy qualifications)
• What shape do you see your career taking in the next couple of years?
• Why did you leave your last company?

Nou! Dat valt nog niet mee. Ik kan altijd moeilijk voorbeelden bedenken. Voor mijn werk vind ik dat soort dingen niet relevant (deadlines? Hebben we niet echt) maar dan moet je maar wat verzinnen. En dan wat ik zo geweldig aan Accenture vind en zo. Ik moet daar nog even over nadenken....

Het bedrijf is wel in de buurt van het centrum en volgens Google maps 45 minuten lopen dus ik weet nog niet of ik met de bus ga of niet als het wat wordt maar het is in ieder geval dichterbij dan Leixlip waar mijn huidige bedrijf naartoe gaat verhuizen. En daar begin ik ook al de dag dat ik terugkom van mijn trip naar Nederland.

Is het trouwens nog mogelijk dat ik in Nederland ergens naar de kapper ga? In Nijmegen of Nieuweschans maakt me weinig uit maar er mag wel weer een stukje af.

Hopelijk blijft het weer een beetje goed als ik er volgende week ben want het is hier nog maar 14 graden intussen en regenachtig. Mijn nieuwe paraplu was na 1 keer gebruiken al kapot (omhoog gewaaid) dus ik heb nu een duurdere gekocht van plastic die qua vorm op een paddestoel lijkt (heel cute, doorzichtig plastic met een geblokt randje onderaan). Stuk steviger.

Ik zal ook wat leuke nieuwe kleding meenemen zodat jullie de nieuwe jasjes in real life kunnen bewonderen. Ik verwacht ook een maaltijd bij Hemingways. -kijkt Peter lief aan-

Volgens afhaal Chinees mag ik volgende week ook calls doen van het Duitse team (understaffed net als wij...) maar hij wilde eerst dat de coach een test call met mij ging doen. Wat is die Chinees toch ook een sukkel. Dus Stefan (de coach) zei tegen hem dat hij het niet nodig vond. Maar zien of ik het mag doen. Kan ik mijn huidige functie drietalig maken op mijn CV. :D Pimp my CV ipv Pimp My Ride.

Anyway, ik ga morgen een plattegrond printen naar Accenture zodat ik precies weet waar het is en ruim van tevoren aanwezig kan zijn.

Ik heb vanavond zelfs een beetje gekookt. haha. Een beetje omdat ik carbonara van knorr had gekocht in z'n zakje en daar moet je dan water bij doen en dan kan je het of in de micro gooien of in de pan. Nou, ik weet niet eens waar Anne haar lucifers heeft dus ik heb het 10 minuten in de magnetron gedaan, af en toe even stoppen om te roeren (ja, net echt!) en natuurlijk van tevoren de stukjes champignon eruit gehaald (bah!). Maar was wel lekker en zit genoeg in zo'n pakje voor 2 maaltijden. Goedkoop ook. :)

Ik heb ook gestofzuigd op m'n kamer en m'n kleren gewassen dus ik was een braaf huisvrouwtje vandaag. haha. Ik leer het nog wel. Duurt alleen even...

Ik sluit weer af. Ik zie jullie volgende week!

Groetjes.

  • 17 Augustus 2008 - 20:38

    Princess Kristina:

    Nou.. jij en schoonmaken.. Daar kijk ik nog van op! hehe. *bijna bang*

    Ik wist trouwens niet dat je al allerlei activiteiten in had gepland *kuch* uit eten, bios* *kuch* Dat moeten we nog maar even bespreken. Je bent er immers maar een paar daagjes.. Maar het wordt vast en zeker gezellig, no doubt.

    Goodbye, miss Desperate Housewife! We'll talk more when you get here :)

    xxx
    Kirs

  • 17 Augustus 2008 - 21:58

    Mumsey:

    Koken en schoonmaken, waar is mijn Renate????
    Maar goed gedaan, zo leer je het wel.
    Als je in Nijmegen naar de kapper wilt, moet je het zo snel mogelijk mailen (als je bij Willie wil, tenminste).
    Succes dinsdag bij Accenture en we zien je woensdag.
    Het is hier ong. 20 graden, dus iets warmer dan in Dublin.
    See you,

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxx

  • 17 Augustus 2008 - 22:54

    Tom:

    Het zal me benieuwen waar je in 2009 werkt. Overigens moet je officieel na 8 maanden je laten uitschrijven op je woonadres in Nederland. Gevolgen als je dat niet doet ken ik niet. 10 minuten koken voor 1 persoon in een magnetron, lijkt me erg lang, maar als het gesmaakt heeft, zal het wel goed zijn! Als je bij jezelf uitgepoetst bent, mag je bij ons wel verder gaan. Op die manier hou je het ritme erin! Is dat een deal?!
    Tot woensdag.
    Groetjes,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 29964

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: