Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Belfast - Reisverslag uit Belfast, Verenigd Koninkrijk van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Belfast

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

05 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Belfast

Zaterdag om 1 uur met de bus naar Belfast vertrokken. We waren met een internationaal groepje. Ik, een Poolse, Chris de Ier, twee Spaanse meiden en een Duitser (de vriend van 1 van de Spaanse chicks). De rit duurde 2,5 uur. Heb vooral van het veranderende landschap genoten. Al die mooie velden en zo. Net zo'n sfeer als Engeland. En dan opeens zie je alleen nog maar Engelse borden in het verkeer. En dan weet je genoeg: Ik ben weer in Groot-Brittanie. Toch vreemd dat je dan ineens weer met ponden moet betalen. Ik vind persoonlijk dat Noord-Ierland gewoon een deel van Ierland moet worden.

In ieder geval gingen we daarna met een taxi (geinige taxi, een zwarte waar we allemaal in pasten) naar onze youth hostel. Dat was echt een goedkoop krot. Moest nodig opnieuw geverfd worden. Daarna gingen we de stad verkennen. Veel mooie, oude gebouwen. En bij het gemeentehuis zit een reuzenrad! Soort van London Eye maar dan naast de ambtenaren. haha. Zag er 's avonds erg mooi uit omdat hij dan verlicht was. Heb de foto als achtergrond op m'n Motorola staan. Met m'n Pinkie kan ik geen foto's maken.

We kwamen ook allemaal muurschilderingen tegen over de IRA/Bush/Cuba etc. Heel kunstzinning gedaan. Die avond zijn we naar de pub geweest. Ik heb gewoon jus d'orange gedronken. hehe. Was ook live muziek. Eerst lukte het steeds niet of zo. Ze zaten steeds zo van: 'One, two. One, two.' Dan weer een kort gitaardeuntje en dan weer one, two. Het ging maar door. Het is op den duur een inside joke geworden. Begonnen we grapjes te maken van; als je er wat muziek onder zet kan het wel een hit worden. One, two. Met een drum erbij en een gitaarriedeltje tussendoor... Maar muziek als Wild Rover kwam voorbij. Gezellig.

Zondag hebben we wat rondgelopen. En serieus, de meeste winkels hebben wij in Dublin ook. Ik heb nog wat lekkers gekocht van de 3 pond die ik nog van Oxford over had. En de Disney winkel die ze daar hebben is leuk. Ze hebben soort barbies van Tinkerbel haar vriendinnen. Elfjes. Heel veel verschillende. Echt cute. En poppen van Sneeuwwitje, Doornroosje, etc. We hebben daar Chinees gegeten. Voor 4 pond 80 kan je dan vier verschillende soorten gerechten uitzoeken en die flikkeren ze dan in een bak(je). Best een bak vol ook! Ik heb er ook een Muse kalender gezien. haha. Mijn favo band. Die hebben trouwens twee(!) MTV awards gewonnen. Voor beste Live Act (uiteraard) en voor beste band van UK en Ireland. Goede smaak heb ik toch. :P haha

Om vier uur gingen we weer met de bus naar huis, naar Dublin. Maar de avond was nog jong. :P Dus we gingen naar een pub waar ze comedy night hadden. Met vier stand-up comedians. Natuurlijk haalden ze mij er weer uit omdat ik Nederlands ben. 'So do the Irish drugs and prositutes compare to yours?' 'So what are you here for?' 'What kind of work do you do?' 'Technical support. Can't think of a joke about that.' haha. Was wel geinig. En ik heb twee glazen Baileys gedronken die avond. Een comedian had het net over alcoholisten toen ik een slokje van m'n drankje nam. Dus hij zo: 'She's not an alcoholist. She's too neat.' Hij begon erover dat ze er allemaal uitzien als zwervers omdat ze alleen maar om drank geven. hah.

Moet wel toegeven dat ik half tipsy thuis aankwam. Daarom zette ik mijn digitale wekker ook op 12.15 in plaats van 0.12. En kwam ik vandaag te laat op m'n werk. Oops! Maar net vandaag was het inclock systeem kaput. :P Kwam me goed uit. Naja, ik gebruik nu m'n eigen computer. Alles is eindelijk geinstalleerd dus nu kan ik vanaf hier m'n mail checken. Internet cafes zijn ook duur...

Ik vraag Chris nog wel om wat foto's om te laten zien.

Tot gauw!

Oh! Vandaag krijg ik een roomie. Op zich leek me dat niks maar dan hoef ik maar de helft van die 300 euro betalen dus dat is super cheap. Als ze maar vroeg op moet net als ik (om 6 uur) komt dat wel goed.

Heb ook een restaurant gevonden waar ze caffiatos verkopen. Hele grote bekers. Een halve liter of zo. Ook een keer zo duur als bij ons. haha. Zo veel dat het bijna een maaltijd is.

  • 05 November 2007 - 16:48

    Mumsey:

    Je vermaakt je super. Elke dag iets nieuws. Wel een verschil met hoe je hier je dagen doorkwam.
    Baileys is best lekker, net caffiato, maar dan met alcohol. Maar er zit alcohol in Baileys, dus.......
    Ik neem aan, dat je ook Ierse borden heb gezien (in Dublin of onderweg). Best apart!
    Heb je trouwens 1 bed in je kamer? (mbt je roomie)
    And what about Chris?

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxx

  • 05 November 2007 - 16:53

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Grappig dat je net toen je te laat kwam op je werk dat inklok systeem kapot was, zeg! Daar heb je wel erg mazzel mee gehad. haha. Net zoals in de film. Hoe laat was je eigelijk? Ik denk niet dat het voor één keer erg was geweest - alleen als het vaak voorkomt. Maar dat hoeven wij niet van jou te verwachten, toch?

    Je kunt best een keer 'de beest' uithangen, moet ook wel leuk zijn om daar met zijn allen op stap te gaan en de stad te verkennen etc, maar denk er wel aan dat je op tijd je bed uitrolt. hehe.
    Mind your responsabilities. :)

    En humor dat ze jou eruit moesten halen bij die comedy club. Is ook weer typisch hè, zoiets. En jij hebt dus ook the power of Baileys ontdekt? Ik zei toch altijd al dat het lekker was. En ook niet zo sterk zoals die andere drankjes. :) Plus, het lijkt best wel classy. Wel anders als dat je zo'n bacardi-cola of zo drinkt. :P

    Dus je krijgt een roomie. Zeker niet verkeerd mits ze aardig is en ze niet te luidruchtig is als ze slaapt. Niet dat je daar straks met oordoppen naast haar ligt. Heb je dan trouwens wel je eigen bed? (ga ik wel van uit) In ieder geval erg handig dat je dan minder hoeft te betalen. Laat maar even weten hoe zij precies is en of je het een beetje goed met haar kunt vinden.

    Nou; One, two - one two three... *drums*

    Tot de volgende keer!

    Groetjes en knuffels
    XOX
    Van Kirsie, Chrissie en omie ;)

  • 05 November 2007 - 16:56

    Tom:

    Nou, nou, je zet de bloemetjes aardig buiten. Ik ben dat niet gewend van jou. Het is net of ik een review van een ander wichje lees. En aan de drank, toe maar!
    Als je maar lol hebt meid. Serieus kun je je hele leven nog zijn. Houd je hoofd er wel goed bij, dan is het allemaal prima. Heel veel ervaringen rijker.
    Werkse deze week en denk aan de tijd.

    Groetjes,
    Tom

  • 05 November 2007 - 20:25

    AuntiJ:

    Nou, wat een avonturen! Is de grote bruine vlinder eindelijk uit de luwte gevlogen, de grote wereld in. Prachtig blauw is ze. Sierlijk vliegt ze. Mensen wijzen als ze haar zien. Kijk, daar eens wat mooi! Maar pas wel op voor wild rovers!
    Leuk dat je in Belfast bent geweest, was ik nog nooit. In Dublin trouwens ook niet. Ja, stuur maar foto's naar 'Kitty', nieuwe naam die ik per ongeluk gebruikte voor Tittin. Tja, die houden we er nu natuurlijk in. Ik hoop dat je een aardige roommate hebt. Je kunt natuurlijk altijd nog zeggen dat je de kamer weer voor je alleen wilt, of niet? Groetjes, geniet vooral en denk aan mij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Belfast

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 30063

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: