Live - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Live - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Live

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

09 November 2007 | Ierland, Dublin

Ik ging vandaag al live. :D Was een hele rustige dag. Kreeg dus weinig telefoontjes maar dat maakt niet uit. Kan ik er langzaam aan wennen. Ben intussen al wel aan het kijken naar banen in het centrum. Hoef ik niet zo vroeg op te staan. Ook gewoon baantjes in de administratieve/secretariele sector. Wil niet helpdesk werk blijven doen. hehe.

Verder heb ik eens een lijst van mijn uitgaven van de laatste drie weken gemaakt. Die ziet er zo uit:
Buskaart 21 euro per week = 63 euro
Kamer = 250 euro
Bed and breakfast = 90 euro
Eten 10 euro per dag = 70 = 280 euro
Drinken 5 euro per dag = 140 euro
Mobiel = 69 + 20 euro beltegoed = 90
Totaal = 913 euro.

Dat is nogal een waslijst he...Irritant omdat ik geld op mijn rekening moet houden voor de ziektekosten, etc. Als ik eenmaal m'n salaris heb red ik me wel weer. Maar ja, moet nog geld houden op m'n Nederlandse rekening. M'n Ierse rekening nummer heb ik ook intussen. Wacht nog op m'n bankpasje.

  • 09 November 2007 - 23:20

    Mumsey:

    Bezuinigen (!!!!):
    Lopen = 0 euro
    Slapen onder brug = 0 euro
    Lijnen = ? euro
    Water drinken = 0 euro
    niet bellen = 0 euro
    totaal = 0 euro
    *Maar dit is een grapje!
    Zie je wel, met 1000 euro kom je nergens.
    Zoek dus een baan met minimaal 1200 euro (inderdaad, ook nog ziektekosten), want je wil ook nog wel leuke dingen doen!
    Doe rustig aan met je geld!
    Have fun this weekend and happy job hunting!
    xxxxxxxxxx

  • 09 November 2007 - 23:50

    Tom:

    Een heel lijstje! Welkom in de wereld van de volwassenen!
    In mail heb ik je lijstje nog aangevuld en wat advies en vragen erbij gezet.
    Hou je haaks en wees niet té impulsief!

    Groetjes,
    Tom

  • 11 November 2007 - 18:19

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Ik lees nu pas je blog omdat ik het hele weekend in touw ben geweest. Eerst uit met Kim op vrijdagavond naar de Baja Beach Club. Het was daar erg gezellig, we hebben heel wat afgedanst! (we waren er wel wat vroeg dus toen was de dansvloer bijna deserted, haha) De volgende dag zijn we pas tegen twaalf uur ons bed uitgerold en hebben we nog relaxed wat tv gekeken. Rond twintig over vier - ik zeg met opzet rond, want ik had natuurlijk weer eens fikse vertraging..- zat ik weer in de trein richting Nijmegen. Ik kwam pas een dik uur als dat eigenlijk de bedoeling was aan.. stomme NS ook. -stabs-

    En vandaag kwam ik pas om kwart voor drie(!) mijn bed uitrollen. Ik had zo slecht geslapen en steeds vaag gedroomd. Maar goed.. ik heb wel een leuke week gehad. Druk, maar wel leuk. We zijn vaak uit eten geweest (tapa's, pizza, chinees en 1x de Mac, haha) Echt fijn om iedereen weer gezien te hebben! Ik ben ook nog even naar oma geweest, was ook leuk om even bij te praten. Ze vond het erg spannend dat je nu helemaal in Ierland zat. :)

    Ik heb net je lijstje bekeken.. tss, doe je wel even rustig aan dan. Je hoeft geen dure jassen meer te kopen he! En had nog even met je laptop gewacht misschien.. Er kwam ook nog een boze brief van de Ib-groep over dat gedoe met je OV (300 nog wat euro) en je studiefinanciering etc. Maar goed, drama drama drama.. doe je even voorzichtig daar; that's the point I was getting to. ;) Ik wil natuurlijk niet dat mijn zussie in de problemen komt! *knuffel geeft* En hoezo zit je te kijken voor een andere baan? Je krijg toch straks een beter salaris? Ik had begrepen dat dit alleen voor de training was en zo. Naja, moet je nog maar even regelen dan. En in het vervolg betere afspraken maken. Je moet toch wel weten waar je aan toe bent! That's very important.

    Ik spreek je later hopelijk nog op msn. Ik ben nu pas on-line dus het kan zijn dat ik je net heb gemist.

    Dikke kus en knuffel
    Xxx
    Kirstin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 238
Totaal aantal bezoekers 29999

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: