Week 4 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

12 November 2007 | Ierland, Dublin

Ja, deze zaterdag zit ik hier een maand. Gaat echt snel! Heb een heeeel rustig weekend gehad. Voor het eerst niet de stad in geweest. Gewoon zitten laptoppen (nieuw werkwoord hehe). Eerste wedstrijd van het kunstrijden online gevolgd en uitgeslapen....tot 8 uur. :P Toch vreemd hoe gauw je biologische klok eraan gewend raakt vroeg op te staan. Deze week elke dag om half 8 beginnen en om kwart over 4 naar huis. Ik kom toch om half 8 aan met de eerste bus. Dus dat komt goed uit. Als ik vroeger zou moeten beginnen zouden ze een taxi moeten sturen. haha.

Ben al begonnen met bezuinigen. Geen dure toetjes van anderhalf euro meer. Maar een ontbijt en lunch voor zo'n beetje dat bedrag. Ben ook maar thee met melk gaan drinken. Doe ik er minder suiker in en hoef ik geen flesjes drinken meer te kopen. Gisteren zelf ''gekookt''. Oftewel, ik heb worstjes in de magnetron gedaan. :P Wat ben ik toch een chefkok. Ik heb intussen bijna alle DVDs van John gezien dus ik moet maar gauw m'n spullen van thuis weer hebben. Heb ook voor de tweede keer m'n kleren gewassen. Die hangen nu te drogen op het wasrek op m'n kamer. Jaaa, ik begin echt zelfstandig te worden. Maar de afwas, begin er niet over! Maar ik eet bijna nooit thuis dus dat is niet erg.

  • 12 November 2007 - 13:55

    Mumsey:

    Good Girl! Dus je went al aan het leven van volwassenen? Ben je nu niet aan het werk, dat je kunt bloggen?
    We sturen je zo spoedig mogelijk spullen op. Ik neem neem aan dikkere truien, meer broeken, colbertjes ook?, je Pocahontas laarsjes, DVD's (je eigen gekochte, wil je ook copys van Peter ergens van?), nog andere dingen misschien? (persoonlijke dingen)
    Zaterdag naar de Winterfair in Triavium geweest. Geen bal te doen, heel relaxed. Ben blij dat we hier geen stand hadden.
    Kun je niet later beginnen en later naar huis ivm busvervoer?
    Bij elk baantje is iets minder leuks, laat de busverbinding niet de aanleiding zijn om een ander baantje dichterbij te zoeken. Probeer hier eerst iets van te maken, je goed te settelen enz. Komt ook beter over bij HP en voor jezelf. Niet te snel opgeven!
    Wassen doe je zelf en strijken dan? Bah, ga ik ook zo doen en wel een hele mand vol.
    Lijkt wel winter hier. Amper 5 graden, buiig (regen en hagel), veel wind; kans op nachtvorst vanaf morgen!
    Hou je haaks en succes op je werk!
    xxxxxxxxxxxxx

  • 12 November 2007 - 14:00

    Mumsey:

    Over kunstschaatsen gesproken: Met Tom op Youtube.com leuke filmpjes met Alexei, Philippe en Gwendel bekeken. Heel veel van 2007 zijn er, niet gezien, maar je kunt nog heel veel bekijken, als je je verveelt (na het wassen, strijken, koken, afwassen).
    Hoe bevalt je roommate trouwens?

    Mumsey

  • 12 November 2007 - 18:56

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Toen ik zei dat je het even rustig aan moest doen, bedoelde ik uiteraard de luxe dingen. Oké, je hoeft geen dure lunches te kopen, maar je moet jezelf toch af en toe wel een toetje toestaan. ;) Live a little bit, it's only dessert. :D

    Worstjes for dinner? Sounds...fulfilling. hehe. Maar goed, dan moet je maar een keer aan John vragen of hij je wat kan leren wat betreft koken. Zo moeilijk is het immers niet. Je moet gewoon net even weten wat hoe lang moet koken/bakken enz. En anders bel je Jamie Oliver even of hij langs kan komen. :P (then I'll be right there, hehe)

    Ik zal straks nog even Johnny gaan kijken. En we nemen als we komen wel wat DVD's voor je mee. Ik weet niet of het wel vertrouwd is om ze op te sturen. Je weet maar nooit. Het zijn wel echte dus het zou jammer zijn als iemand ze inpikt. Weet je nog wel met onze sleutelhangers toen in Italië?

    Naja, anyway.. ik had vandaag weer mijn ''eerste schooldag'' na de vakantie, zeg maar. Was wel even weer wennen. Ik kon gisternacht eerst helemaal niet in slaap komen, heb weer raar gedroomd. Je gaat er inderdaad aan wennen als je om een bepaalde tijd naar bed gaat/je weet dat je niet vroeg van bed moet. Vanmorgen NET de trein gemist omdat ik ben gaan fietsen en moest wachten bij zo'n stom stoplicht. Hij ging net weg toen ik er aan kwam, stomme trein. -rolls eyes-

    En we hoorden op school dat we vanaf morgen met een deelredactie project beginnen. Dat betekent dat we met drie groepen verschillende stukken gaan schrijven voor redacties; cultuur/samenleving, economie/media en algemeen/sport. Ik zit als in de laatste groep. (bah, als ik maar niet over voetbalwedstrijden hoef te schrijven, zeg!!) Maar goed, we moeten toch na twee weken wisselen van redactie. Zo heb je alles een keer gehad, zeg maar. En we hebben dan ook een stuk of drie uitstapjes met onze klas. We wilden nog naar de tweede kamer gaan om een discussie bij te wonen of zoiets en naar opnames van De Wereld Draait Door. (zo'n nieuwsprogramma, wel leuk trouwens) Dat lijkt me wel tof. :D Ik heb verder nog geen cijfers terug. Dan laat ik het je wel weten.

    Jij ook, hè! Keep us posted. Zo hebben we nog een beetje contact met ons ''leutje'' Natetje. :) *huggles*

    Liefs en groetjes,
    Xxx
    Kirsie

  • 12 November 2007 - 18:58

    Princess Kristina:

    P.S: Wat ontzettend goed dat je nu zelf de was kan doen, zeg!!!! Dat vroeg ik me de hele tijd al af namelijk. :D

    ....tja..het blijft toch je zusje he.. :P

    xx

  • 12 November 2007 - 19:12

    AuntiJ:

    Er is altijd wel wat, als the job leuk is, moet je er een zeer vroege busrit voor over hebben. Thee is gezonder dan fris, dus dat scheelt! Wat goed dat je nu je mini-huishouding doet, en dat zonder cursus. (-) Moest je moeder ook toen ze aupair in Italië was. Al doende leert men, zullen we maar zeggen. Ik zal eens kijken wanneer de vluchten gaan. Bereid je maar alvast voor. Is er bij jou in de buurt een leuke B&B? Wil je John eens vragen. Laat me dit even weten per mail.

    Kuskes
    AuntiJ

  • 12 November 2007 - 20:51

    Tom:

    Mooie foto!
    Keep up the good work, girl!
    Wat je moeder zei, over het aanhouden van je baan, is belangrijk.
    Wt misschien wel het meest belangrijke hierin is dat je CV in ieder geval NIET laat zien dat je in erg korte periodes zo maar switched of er mee kapt. Een volgende werkgever of uitzendbureau gaat daar vragen bij stellen en zal argwanend zijn. Kijk daar dus mee uit en als je het doet, doe het dan weloverwogen, door jezelf bijvoorbeeld aantoonbaar te verbeteren. In zo'n gaval zal men daar nuet gauw over vallen. Je hebt namelijk nog een hele toekomst te gaan!

    We pakken het een en ander voor je in, waaronder ook wat films. Vrijdagmiddag laat ik me informeren bij een IB-groep helpdesk in Nijmegen, hoe om te gaan met jouw studieregelingen. Schriftelijk is alles nu dus opgezegd.
    Melk met chocoladepoeder vind je ook vast lekker, misschien een idee. Als er geen chocoladepoeder te verkrijgen is, dan mail je maar.

    Groetjes,

    Tom.

  • 13 November 2007 - 17:49

    Grannie:

    Moi laiverd,
    je hebt het erg druk, lees ik. maar hoe is het weer? is het koud? goed vitamientjes eten, dan kom je de winter goed door. wordt je s'ochtends op tijd wakker? heb je nog iets van je gedichtje gehoord? ik ben heel benieuwd. mooi dat Naate het naar haar zin heeft. laat gauw weer iets van je horen.
    Een smokje van oma!

  • 13 November 2007 - 17:55

    Chrissy:

    Hi laptopper! het leven is duur, dat weten we allemaal. gewoon rustig aan doen en je af en toe op een lekker toetje trakteren als beloning. ik heb Alexander verteld dat je van je eerste paycheck een laptop hebt gekocht. Hij moest lachen, maar zei wel dat je geld maar 1x kunt uitgeven. Dat heet prioriteiten leren stellen. Vooral als grown-up zal dat vaker om de hoek komen kijken. Ben je al naar zee geweest? Daar lees ik nl. niets over. Vertel.......
    Knuf, Auntie C.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 488
Totaal aantal bezoekers 30006

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: