Blue Jeans - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Blue Jeans - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Blue Jeans

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 Maart 2008 | Ierland, Dublin

Hallo publiek,

Er is alweer een week voorbij. Ik heb dus sinds vorige week gesolliciteerd op een baan in Praag en daar word ik nog over gebeld door ene Renata (bijna dezelfde naam als ik dus haha). Dus, wie weet hoe dat gaat. Moet ik straks nog Tjechisch leren. haha. Ze hebben al wat info gestuurd. Het is een HR administrator functie. Human Resources. Maar wel Nederlands sprekend. Lijkt me wel een interessante baan op zich.

Verder heb ik gisteren The Tudors gekeken. Bijna klaar met het eerste seizoen. Wel spannend hoor en schitterende kostuums. Jeremy Northan speelt er ook in als Thomas Moore (die Utopia heeft geschreven, red.), mijn favoriete personage. En zo blijf ik toch een beetje met geschiedenis bezig. Naja, ik heb War en Peace van Tolstoy hier ook nog in boekvorm liggen dus als ik me ooit verveel....Gisteren op de espresso geweest bij David. Die vertelde me dat hij nog niks had gehoord van z'n baan in Zwitserland maar zelf denkt dat hij hem niet heeft gekregen. Vanaf volgende week donderdag gaat hij een weekje op vakantie in de Alpen (hopelijk breekt hij niks tijdens het skieen, hij is een beginner haha).

Vandaag dan mijn weekse bezoekje aan het city centre. En het zonnetje bestraalde ons met warmte. Dat weer sloeg, in typisch Ierse temperament, dramatisch om later op de toen toen er een zware hagelstorm naar beneden kwam. Heb wel wat geshopped. Hot chocolate met marshmellows, sundae met caramel en een panini gehad. Wilde ook een parfum kopen omdat m'n Maroussia bijna op is. Dus ik zag wat flesjes van Versace staan. Eerst ruik ik Red Jeans. Nee, niks aan. Daarna Blue Jeans. Hmmm. Lekker! Dus ik koop hem. Zit ik aan m'n choco en denk ik ineens: goh, het is eigenlijk een beetje een mannelijke geur qua....geur. Dus ik bedenk me dan: BLUE Jeans. Heb ik de mannen variant gekocht? Ik op het flesje kijken en jawel hoor: Blue Jeans MAN. haha Maar eigenlijk is het ook erg logisch dat het mannengeurtje me meer aansprak want die zijn toch ook ontworpen om het vrouwelijke geslacht te verleiden.

Verder een roze topje gekocht (ik ga steeds meer roze kopen, ik ben net Kirstin!) en m'n Ierse bankrekening per email doorgegeven aan het VGZ. Ik ga volgende week maar eens voor een jurk kijken voor the big event in May. :D

Ik hou het kort deze week. Toedeloe!

  • 30 Maart 2008 - 18:45

    Mumsey:

    Een jurk voor the big event in May? Dan doe je meer dan ik. Ik ga in een zwarte (nieuwe) broek, zwart velours huzarenjasje (die met al die mooie knoopjes), nieuwe cowboylaarzen en ik koop nog een nieuwe felle blouse met ruches. Tom gaat ook in zo'n stijl. Dus???? Stort je niet in onkosten en doe gewoon iets leuks aan.
    Wat bedoel je met Praag? Voor de webcam zei je hier niets over en wilde je in Dublin blijven!!!!!
    Ik had een flesje Red Jeans van Versace van Christha gekregen, lekker geurtje trouwens, maar die is nu op. Blue Jeans zal ook wel een lekker geurtje zijn.
    Groetjes uit een nattig Nijmegen (ong. 12 graden de hele week en minder nattigheid)

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 30 Maart 2008 - 18:49

    Mumsey:

    Gisteren Goya's Ghosts gezien. Kostuumfilm met veel actie (eind 18e eeuw overgaand naar Napoleontisch). De moeite waard.
    2 weken geleden August Rush gezien. Prachtige muziek en hele mooie film.
    Tom heeft in de winkel een kledingstelling gebouwd en die is bomvol. Sowieso is de winkel bomvol nu. We hebben al 2x een klant gehad (BoMa group entertainment) die voor 1500 euro in die 2x heeft gekocht voor een Pirates Night in grotten van Maastricht voor 4 april. En ze willen in de toekomst nog meer kopen. Te gek dus!
    Tom is aan het strijken (blauwe linnen Jack Sparrow jas en waistcoat, die in de wasmachine zijn uitgewassen). Jelle zit met Kirstin op de bank met een laptop!
    See you!

  • 30 Maart 2008 - 19:44

    Tom:

    Inmiddels uitgestreken, zit weer op kantoor de dagelijkse PCdingetjes te doen. Altijd genoeg te doen wat dat betreft. Gisteren hebben we ook contact gehad met Larpers. Ze gaan de leiding benaderen voor eventuele samenwerking met ons. We hebben de gedachte om leden van die groep korting te geven. LARP is groeiende in Nederland en volgens zeggen, kunnen zij maar moeilijk aan spullen komen. Door o.a. te luisteren naar de wensen van dit soort klanten, willen wij deze scene aan ons proberen te binden. Het mooie aan LARP is dat het niet zo'n strenge regels zijn als bij reenactment. Het mag b.v. best op een naaimachine gemaakt zijn. Meestal spelen zij fantasie-middeleeuws met rollen van goed en kwaad. We zijn benieuwd of dat allemaal gaat lukken.

    Veel reukplezier van je nieuwe geurtje toegewenst.

    Groetjes,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 129
Totaal aantal bezoekers 30001

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: