Sense and Sensibility - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Sense and Sensibility - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Sense and Sensibility

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

23 Maart 2008 | Ierland, Dublin

Ik was op Youtube.com wat aan het browsen toen ik een nieuwe BBC versie van Room with a View tegenkwam. Er staan meerdere historische films op YouTube (en zelfs de romantische comedy the Jane Austen Book Club staat er in gedeeltes op) dus heb ik gister A Room gekeken. Leuke versie wel. Je moet natuurlijk wel wennen aan de andere acteurs. Timophy Spall als Mr. Emerson en z'n zoon speelde dus George. Alleen had het een heel ander einde!

Vandaag heb ik de BBC miniserie van Sense and Sensibility gekeken. Ik miste Alan natuurlijk en Hugh Laurie als Mr. Palmer, maar toch vond ik het een erg mooie versie. Veel natuurbeelden van de zee en een hele knappe Edward Ferrars. Zeker eens bekijken, allemaal. Ik vroeg me wel af waarom Lucy (en haar hilarisch irritante zus die niet in de andere versie zat) ineens met een slecht Iers accent sprak. Anyway, genoeg Jane Austen talk. Het Ierse weer blijft slecht, maar het is overal een koude pasen heb ik al gelezen. Vrij deprimerend.

Werk ging wel deze week. Ik kreeg nog een voice mail van m'n team leader toen ik naar de embassy moest. ''This is Yuan, from work.'' haha. Ik vond dat zo grappig om te horen. Ergens moet ik er nog steeds aan wennen dat ik werk. Het is zo grown up. En toch zou ik er zo weer aan kunnen wennen om weer bij mam, Tom en Kirs te wonen denk ik. Maar ergens ook niet. Die fase ben ik wel een beetje voorbij. Maar ja, dan moet je weer op kamers. Eens kijken waar ze ook leuke banen hebben. Amsterdam? haha. Geen idee. Ik hou m'n opties open. Ik ben nog lang niet klaar met reizen in ieder geval. M'n eerste half jaar in Ierland zit er volgende maand op. Het schiet op!

Nou, ik voorlopig weer genoeg onzin geschreven volgens mij. Ik heb melk gekocht. En nesquick. En lange vingers (sponge fingers) en toffee popcorn voor bij het film kijken. En ik heb m'n enkel verdraaid. Maar de zwelling zal na een paar dagen wel weer verdwijnen.

Tata!

  • 23 Maart 2008 - 17:44

    Mumsey:

    Hoe was St. Patrick's day in Dublin? Niets van gezien????
    We hebben de winkel veranderd. Tom heeft een stellage van hout gemaakt voor kleding. Morgen gaan we kleding ophangen (veel nieuwe dingen gekocht).
    We horen wel wat je toekomstplannen zijn. Als je in Nederland een baan zoekt (en dan neem ik aan in het Westen), moet je ook op kamers (net als nu en elders in het buitenland). Ik weet niet hoe de lonen liggen en wat voor baan je eventueeel dan zoekt. Reizen is interessant. Werken in verschillende landen voordat je ergens definitief gaan wonen en werken. Het kan nu nog (nu je ongebonden bent).
    We gaan zo Chinees halen. Het lijkt wel winter hier met al die winterse buien (hagel, sneeuw, heel erg bewolkt).
    Waar blijft de lente nu????

    Groetjes uit Nijmegen (en geniet van je popcorn en doe rustig aan met je enkel)

    Mumsey

  • 23 Maart 2008 - 18:26

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Dublin.. Praag/Amsterdam.. je gaat dus de hoofdsteden bijlangs? Haha. Vergeet je Rome en Parijs niet? Daar zou ik ook best eventjes willen wonen en werken. Je moet natuurlijk wel mooie, interessante steden kiezen. Praag lijkt me inderdaad een goede keuze (ook wat de economie betreft, hehe) - en: ik ben er nog nooit geweest... dus als we je daar moeten komen opzoeken, komen we ook een keer weer ergens anders. ^^

    Maar overhaast je beslissingen niet, hè? Je hoeft daar immers niet weg. En je begint dan weer van voren af aan met een woning zoeken, bankzaken regelen etc etc. En dat blijft toch irritant. En je had het toch laatst ook over een curus die je daar kon doen betreffende management taken? Dan moet je loon daar natuurlijk ook op worden aangepast. Want ik had van Christha en mam begrepen dat je voor overuren en zo geen extra pay hebt gekregen. :S En dat kan natuurlijk niet. A definite no.. *slaps the boss*

    Maar..in ieder geval wens ik je veel plezier met je jummy popcorn en je spongebob fingers. ;)

    Enjoy what's left of the weekend!

    Groetjes en liefs,
    Kirsie

  • 23 Maart 2008 - 18:32

    Tom:

    Ergens moet ik er nog steeds aan wennen dat ik werk. Het is zo grown up. En toch zou ik er zo weer aan kunnen wennen om weer bij mam, Tom en Kirs te wonen denk ik.

    Deze quote zou niet in moeten houden, dat je thuis zou kunnen omlummelen Renate.
    Je bent nu écht "grown up". Waar je ook woont je zult inkomsten moeten verwerven om je kosten te kunnen betalen. Thuis wonen en op school zitten met een beurs is voorbij! Overigens, na zo'n schoolperiode moet je ook wel aan het werk om je geleende bedrag bij o.a. de IB-groep af te lossen.
    Wat je thuis had, zal dus nooit meer in dezelfde vorm terugkomen, denk daarom goed na met wat je in je toekomst wilt bereiken. Je hebt nou eenmaal altijd te maken met verplichtingen. Helaas maar wel de realiteit! Aflossing van o.a de IB-groep moet na 2 jaar na beëindiging van je studie beginnen. Je mag er overigens wel 10 jaar over doen. Houdt er in ieder geval wél rekening mee.

    Laat zien dat je voor jezelf kunt zorgen op ál het gebied! Dus ook je financieële zaken, op orde krijgen en houden. Ga je verhuizen zorg dan dat je dat soort dingen vooraf geregeld hebt. Iedereen kan in problemen komen, maar soms kun je dingen zelf in de hand houden.

    Als je bovenstaande in de hand hebt, ben je er klaar voor om de wereld te gaan ontdekken. Heb je bovenstaande niet in de hand, vind ik het 't verstandigst om je heil ergens in Nederland te zoeken.

    Als je voet gezwollen, is moet je rusten met je voet omhoog. Is de zwelling weg, dan moet je als een soort therapie weer gaan bewegen. Beweging houdt en maakt je spieren soepel.

    Hou je haaks en laat zien dat de wereld voor jou kan zijn!

    Groetjes,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 124
Totaal aantal bezoekers 29994

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: