December - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu December - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

December

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 December 2007 | Ierland, Dublin

Het kerstgevoel begint al een beetje te komen. Ik heb m'n eerste Ierse DVDtje gekocht en dat is een romantisch comedy over een Ierse straatmuzikant dat verliefd wordt op een Tjechisch meisje dat hij ''op het werk'' tegenkomt. Heel leuk. En ik weet ook op welke straat hij staat te spelen. Moderne musical. David raadde me die film al aan en hij had me de trailer al laten zien en het leek me een leuk souvernir. De soundtrack koop ik me ook nog. Mooie muziek zit erbij.

Verder was het een drukke week op het werk. M'n lijst met problemen van klanten wordt steeds langer en ik leer de klanten steeds beter kennen. Het zijn vaak dezelfde mensen die bellen. Op het werk gaat alles dus goed en is alles heel professioneel tussen David en mij. Hij vroeg me gister op de thee maar ik heb geen druppel thee gehad. haha. Ik heb nog boodschappen gedaan. Van die maaltijden die je een paar minuten in de magnetron doet.

Lasagne, spagetti, etc. Heb ook aardappelslaatje gekocht. Keer wat anders. En crackers voor als ik geen zin in toast heb. Crackers met honing is wel lekker. Ben ook afgevallen. Sue vroeg of ik afgevallen was dus ik heb me even gewogen. 57 kilo. Vond ik in eerste instantie wel meevallen. Maar toen realiseerde ik me dat ik m'n broek en trui nog aan had. haha. Heb ook handdoeken gekocht, van die grote voor 8 euro per stuk.... En drie paar nieuwe sokken.

Ik ga zo eten ''koken''. Ik heb honger. Het is hier koud, regenachtig en er is hier een wind! Ik vloog half naar huis, net Superman. Ik spreek jullie binnenkort wel weer als ik nieuws heb.


Byebye

  • 02 December 2007 - 17:19

    Mumsey:

    Ik hoop dat je de doos al hebt gekregen van ons.
    Het is hier "schietweer", regen en veel wind. Niet echt "kerstsfeer" gevend.
    Hier speelt Sinterklaas de boventoon. Gisteren in de winkel wel wat van gemerkt.
    Tom en ik hebben de winkel anders ingericht; veel op een andere plek. Het lijkt ruimer en overzichtelijker.
    Ik weeg 54 kilo; ook niet echt veel!
    Geniet van je slaatjes en Italiaanse dishes, maar zorg er wel voor dat je ook groente en fruit eet.
    Groetjes aan David!

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxx

  • 02 December 2007 - 17:43

    Princess Kristina:

    Hoi lief zusje,

    Tja, lasagne en spaghetti is natuurlijk altijd wel lekker. Zit er dan ook al een sausje bij? Het leek me overigens al niet dat je veel aan het koken was. Maar dat moet je nog wel leren, hè. Promise me that you will at least try. :) Anders is het ook zoiets, ben je independent maar ben je net miss Bradshaw. ''I have made a mess in my kitchen. That and several small fires...''

    Leuk dat je die film hebt gekocht. Daar had ik de trailer van gezien. We hebben je trouwens vorige week al een grote, kartonnen doos gestuurd met DVD's, kleren enz. Heb je die wel gekregen want we kregen laatst een briefje in de deur waarop stond dat we een pakketje kregen van DHL en ik heb niks besteld.

    Mooi dat je vaste klanten (wat klinkt dat ook serieus, haha) hebt, hoor. Netjes. Dat went natuurlijk ook een stuk gemakkelijker.

    Hebben ze daar eigenlijk ook zoiets als stickey toffee pudding? Of zijn ze niet zo famous because of their delicious desserts?

    Nou, groetjs en ik spreek je gauw weer!

    Veel liefs en een dikke knuffel
    Xxx
    Kirs

  • 02 December 2007 - 18:00

    Tom:

    Hi, Irish girl.
    Het is dus geen strandweer bij jou? Bij ons ook niet dus troost je maar. Vandaag waaide Jack om tegen het raam, dus weet je wel hoe het hier waait. Als je nou eens een kookboek koopt en het een en ander gaat uit proberen, dan bem je iets gezonder aan het eten. Een leuk idee is om samen met David te gaan kokkerellen. Misschien doet hij de afwas wel. Werkdse aankomende week en veel plezier.

    Tom

  • 04 December 2007 - 17:58

    AuntiJ:

    Salve Farfalla celeste,
    Hier is het echt herfst. Gezellig. Kachel en kaarsjes aan, en gevulde speculaas, pepernoten en schuimpjes eten, want het is zo Sinterklaas. Ik kreeg van Kirstin jouw password, want ik was maar aan het proberen, maar hetlukte niet echt. Daarom heeft het ook even geduurd. Nouja, we hadden immers contact via MSN.Misschien leer je nog wel koken. Alle begin is moeilijk,maar alles valt te leren. Denk inderdaad aan de vitamientjes en zorg dat je ook groente en fruit krijgt.

    Salut,
    AuntiJ

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 29956

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: