30 op de 30ste - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu 30 op de 30ste - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

30 op de 30ste

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 December 2007 | Ierland, Dublin

Het is weer tijd voor mijn einde-van-de-week-blog. Dit keer valt het op een bijzondere dag. David z'n 30ste verjaardag. Ik heb hem vanochtend al even een smsje gestuurd om hem te feliciteren. We zijn toch niet gewoon vrienden. Daar kwam ik vrijwel meteen na mijn laatste blog wel achter. We chatten tegenwoordig praktisch iedere dag na het werk en toen hij vrijdagmiddag vroeg of ik plannen had en hij daarna zei dat hij niks te doen had, voelde ik radslagen in mijn buik. Hoewel ik intussen weet dat sommige collega's van onze relatie afweten, proberen we het toch stil te houden. Het is toch prive...

Housine zat al steeds te zeuren hoe mijn vriend heet en Godfrey ook, maar Iris vroeg me of David ''vandaag ging werken'' dus die weet ervan. Volgens Yves weet iedereen het maar dat is dus duidelijk een overdrijving. In ieder geval ben ik dus naar David z'n huis gegaan en eigenlijk wilde hij koken. Maar toen kwamen we erachter dat z'n flatgenoot vrienden had uitgenodigd dus gingen we maar naar z'n slaapkamer. Daar hebben we nog film gekeken en hij had nog pinda's meegenomen. Die voerde hij me dan ook tijdens het film kijken. Volgende dag heeft hij z'n kamer opgeruimt want ''een 30 jarige hoort niet zo'n kamer te hebben''. Die middag heeft hij vis met rijst gekookt.

Die middag had ik nog een afspraak om een kamer te bekijken. Was dichtbij waar ik nu woon dus ver weg van het werk. Maar wel goedkoop. Eigenlijk moet ik volgende week hier weg dus ik heb niet veel tijd meer. Ik zit al druk te mailen, smsen, etc. Maar je moet ook mazzel hebben. Voor 1 kamer hadden 30 mensen interesse. Niet normaal! Ik ben alleen goed verkouden op het moment. Volgens John heb ik longontsteking en moet ik naar de dokter gaan ''omdat je dood kan gaan aan longontsteking!'' maar ik voel me vandaag alweer wat beter. Ben ook ongesteld dus het komt weer allemaal tegelijk. Fijn! Heb gister m'n eerste pil geslikt en heb er nog geen last van dus hopen dat het zo blijft. Heb vandaag nog een afspraak voor een kamer en ben geirriteerd dat sommigen niet terug mailen. Ik ga ook niet steeds heen en weer reizen omdat ik 's avonds ook ergens naartoe moet en ik overdag niks te doen heb. Dan blijf je aan de gang.

Morgen is de laatste dag van 2007. Toch wel bijzonder. Het was zeker een interessant jaar vol diepte- en hoogtepunten. Ben blij dat het jaar eindigt met een hoogtepunt.

Morgen weer een nieuwe week. Het was de laatste dagen belachelijk rustig (lees, twee dagen geen 1 telefoontje gehad) en in januari gaat iedereen weer aan het werk dus wordt het weer druk. Zal ook nog even contact opnemen met Anthony. Ik hoop dat hij niet al te teleurgesteld is dat ik gewoon vrienden met hem wil zijn.

Ik hou jullie op de hoogte.

  • 30 December 2007 - 15:12

    Tom:

    Ben benieuwd wat het wordt met David.
    Met longontsteking heb je normaal gesproken ook koorts. Als je iets echter niet vertrouwd, ga dan wel naar een arts. Mail je me nog even terug betreffende lopende rekeningen en lidmaatschappen. Denk eraan dat ná aanmaningen kosten enorm kunnen oplopen. Veel plezier met de jaarwisseling en succes met het zoeken naar een kamer.

    Groetjes,
    Tom

  • 30 December 2007 - 15:14

    Mumsey:

    Zo to lezen, bevalt Dublin na 10 weken nog.
    Wij hebben het deze week wel druk gehad in de winkel en naar verhouding met de andere weken van december goed verkocht, zelfs op het internet.
    Is gisteravond een stukje uit een kies gebroken, moet dus volgende week naar de tandarts, zal wel weer gezellig worden.
    Met David is het een verhaal apart. Of je hebt een vriend(in) of niet. Als je niets te doen hebt, kan het ook vriendschappelijk bedoeld zijn. Verwacht er dus niet teveel van en geniet van de dingen, die jullie samen kunnen doen. Jammer voor Anthony. Ik hoop dat je de juiste keuze maakt. Trek je niets van anderen aan (collega's) maar blijf objectief.
    Hopelijk vind je snel een kamer die qua afstand met je werk bevalt, scheelt weer reiskosten en reistijd.
    Ik wens je morgen een leuke en spannende jaarswisseling en we bellen je na 12.00u. 's nachts Ierse tijd.
    Groetjes,

    Mumsey
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 30 December 2007 - 15:17

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    2007 was inderdaad vooral voor jou een veel bewegend jaar vol verrassingen en interessante wendingen. Niet alleen daar in Ierland, ook al in Nijmegen natuurlijk. Je hele job hunt en droom om naar het buitenland te gaan. En ik ben nog steeds erg blij voor je dat het allemaal gelukt is en dat je het daar leuk hebt.

    Ik hoop natuurlijk het beste voor je wat betreft je nieuwe huisje. Het is niet niks als 30 mensen interesse hebben in één stekkie. Jeetje, nou ik hoop dat je geluk hebt dan. Dat speelt inderdaad ook een grote rol. It has to be your lucky day.

    Enne, mooi dat het dus toch nog aan is met je hubby. Ik vond het al raar gaan zoals het 'uit' was geraakt. Beetje vaag. Geniet van jullie tijd samen! (maar dat lukt vast wel) Klinkt in ieder geval niet alsof je je daar verveelt. -tenminste op je werk misschien wel, maar niet bij hem- And that is very important. En wat ''Ant'' *lmao* betreft, we zien wel hoe dat loopt. Jongens kunnen soms behoorlijk hurt en fragile zijn, hè? Heeft ook alles met hun ego te maken, waar wij minder last van hebben. Maar als je het goed uitlegt en gewoon eerlijk bent, denk ik niet dat hij raar tegen je zal doen.

    En anders moet je het gewoon eventjes tegen D. zeggen. lol. Kan ie hem even dreigen met ontslag als ie zich onprofessioneel gedraagt. ^^ (grapje!)

    Enjoy your fish with rice. (niet te veel met eten spelen, hè, in the bedroom?! - overal kruimels is ook niks... brrr :P

    Dikke kus
    Je zus.............(je)
    X

  • 30 December 2007 - 18:08

    Oma:

    hallo naatje,

    hoe is het vandaag ? je bent verkouden hoor ik van Christha. Ik hoop dat je gauw een kamer vindt. Dit is myn eerste mailtje aan jou. Christha zit naast my en is heel streng. morgen is de 31ste dus de laatste dag van dit jaar gelukkig. Beginnen we dit jaar met goede moed en goede voornemens.

    veel liefs,
    oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 29945

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: