Herfst! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Herfst! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Herfst!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 September 2009 | Spanje, Salamanca

Hey peoples,

Jullie lezen het goed. Het is herfst in Salamanca! Het is de hele week al rond de 18 graden dus dat valt tegen. Maria, m'n Spaanse mama, zeurt dat ze het koud vindt en de Salmantinas lopen weer in lange broek en jas. Ik heb m'n jurkjes dus 3 weken aan kunnen doen. Beetje jammer! Ik heb wel een paar dingen met lange mouwen bij me maar geen jas dus ik zal me er 1 moeten kopen hier en ik ben al begonnen met zoeken (hoeft ook niet te duur zijn he.... maar kleding is hier best goedkoop). Het heeft hier ook alweer geregend (klein beetje maar) maar lang niet zoveel als in Ierland.

Ik kan merken dat de zomer voorbij is. Er zijn minder toeristen in de stad nu en de buitenlanders gaan weer naar huis. Dat wordt over een paar weken misschien wel prive les. hahaha. Nee, vast niet maar de klassen beginnen nu kleiner te worden. Persoonlijke aandacht zou ik wel kunnen gebruiken omdat we deze week twee habladoren in de klas hadden zitten. Een Duitse met een heel zwaar Duits accent die overal haar mening over verkondigde met grote gebaren met haar enge magere armpjes en een Braziliaan die nu al een paar weken bij me in de klas zit (helaas) en steeds half Spaans, half Portugees zit te lullen over Brazilie. Met dat soort mensen begin ik af te dwalen en krijgt de rest de kans niet om hun Spaans te oefenen. De Braziliaan is volgende week voor het laatst en de Duitser gaat morgen weg dus ik ben benieuwd naar m'n nieuwe medeleerlingen.

Bij mij thuis gaan er ook weer studenten weg en zal het ook een stuk rustiger worden. Vanochtend om een uur of 3 hadden we een prive concert van een lokale dronkelap die luidkeels stond te schreeuwen en op den duur zelf luidkeels begon te huilen. Ik word hier vaak wakker 's nachts maar dit was toch weer een nieuwe ervaring. Nu is het gelukkig weekend maar aangezien mijn Duitse kamergenoot morgen vertrekt zal ik wel niet uit kunnen slapen omdat ze meestal op tijd weggaan. Ik heb geen plannen gemaakt voor dit weekend maar vanavond gaan we met z'n allen ergens uit eten omdat er een paar weggaan dus ben benieuwd.

Ik ben gisteren ook naar m'n eerste conference geweest. Die ging over Latijns Amerikaanse literatuur, de schrijfster Isabel Allende van het boek La Casa de Los Espiritus (die film heb ik erna gekeken). Ik kon de conference prima bijhouden gelukkig (werd gegeven door een ex-grammatica leraar van mij) en vond het ook wel interessant. Ging ook over de invloed van Latijns Amerikaanse literatuur op Spaanse literatuur en omgekeerd. De film kende ik al maar in het Spaans is toch net even anders. hehe. Antonio Banderas had volgens mij z'n eigen rol ingesproken want dat klonk precies zoals Antonio! Mooie stem. hehehe. Wel een beetje een dramatische film maar kon het een stuk beter volgen dan de Spaanstalige film die ik een tijdje geleden had gekeken. Mede omdat Engelsen langzamer praten en dus als ze het nasynchroniseren praten ze ook langzamer omdat ze anders de acteurs voorzijn. haha

Zo, bij deze weer een korte update. Volgende week meer.

Ik heb de helft er al opzitten!

Renate

  • 18 September 2009 - 20:08

    Aunty C.:

    Heb je al een keer geshopt in Madrid? Of hebben ze een leuke winkelstraat in Salamanca? Ik heb vandaag op de BBC een dame gezien uit Wales die naar Dublin ging om literaire inspiratie voor haar (nog te schrijven) boek wou opdoen. Ze lieten allerlei hot spots in Dublin zien en een paar herkende ik ook nog. En dat vond ik erg grappig. Volgens mij zag ik ook de winkelstraatje met Top Shop voorbij komen. Just some thoughts. Tot bels! Doei, Chrissy

  • 19 September 2009 - 10:15

    Juana:

    Hola quapa!
    Je vermaakt je volgens mij prima. Als je allenig overblijft, ga je toch lekker extra studeren en met Mama Mia kletsen ! Je hebt toch je tweed-jasje meegenomen, is die niet warm genoeg? Maar een leuke Spaanse jas kopen is natuurlijk ook fun. Alleen het idee al: heb ik in Spanje gekocht, haha, dat zou je eerder bij een bikini zeggen. Anyway, have fun, enne tot bels/mails/chats!

    PS Nog steeds geen leuke Antonio gezien?

  • 19 September 2009 - 18:50

    Mama Túa:

    Hola Renate,

    Vandaag was het zomer in Nijmegen met 25 graden en heel drukkend warm.
    Er liggen heel veel kastanjes op de grond, eikels en de bladeren beginnen te verkleuren. De temperatuur valt de laatste dagen echter mee.
    Donderdag waren Tom en ik 5 jaar samen en hebben we gewandeld, warme chocola gedronken bij hotel Spijker in Beek. Hier waren heel veel Amerikanen, omdat Nijmegen morgen een herdenking heeft. Zelfs onze koningin komt kijken. Nijmegen wordt van morgenvroeg 6 uur tot morgenavond 10 uur afgezet, omdat situatie als in Apeldoorn laatste Koninginnedag te vermijden.
    Kirstin was naar de Elf Fantasy Fair met Wouter (zal ze zelf wel over vertellen).
    Vandaag een nieuw fairy hat verkocht (Loving Lament).
    Ik lees, dat je Spaans goed vooruit gaat, dat je het leuk vind en nog maar 4 weken hoeft (jammer of niet).
    Heel veel plezier in het door het toeristen verlaten Salamanca (dit zal leuker zijn en beter voor je Spaans.....)
    Groeten uit een zomers Nijmegen,

    Mama túa

  • 19 September 2009 - 19:53

    Tom:

    Hallo Renate,

    Lekkere warme drankjes en genieten van de herfsttinten die komen gaan. Heerlijk toch zo'n periode!? Geniet van wat mooi is en laat de rest voor wat het is!

    Groetjes,

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans in Salamanca

Spaanse lessen volgen in Salamanca

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Adios, Salamanca!

06 Oktober 2009

Volgende week weer thuis!

25 September 2009

Intermedio

18 September 2009

Herfst!

14 September 2009

3 weken!
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 29967

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: