Volgende week weer thuis! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Volgende week weer thuis! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Volgende week weer thuis!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

06 Oktober 2009 | Spanje, Salamanca

Hola,

Ik heb eerst het datum gechecked omdat ik het niet geloofde maar volgende week zaterdag ben ik alweer terug in Nederland! Ik begin alvast na te denken over hoe ik een busticket moet kopen en waar en hoe laat ik met de bus ga en zo. Het leek eerder zo ver weg!

Ik ben al helemaal gewend aan het Spaanse leventje. Waar ik de eerste paar weken nog met een hoofd vol informatie naar huis ging elke dag, kost het me nu steeds minder moeite om alle nieuwe info te verwerken. Het is ook veel herhaling. Gisteren zijn we begonnen aan het condicional. Wanneer je welke tijd moet gebruiken is soms best lastig dus dat ga ik thuis verder oefenen. Net als de subjuntivo. Veel van gehoord intussen, niks van geleerd.

Ik moet ook toegeven dat ik af en toe meedoe aan de siësta maar ik vertel mezelf dan dat het vooral is omdat ik alles hier al gezien heb (en helaas vervangen ze kledingcollecties en DVDs niet elke dag speciaal voor mij haha). Wel jammer dat ik The Holiday niet heb kunnen vinden. Zag een keer een metalen hoes liggen waar ze de cover scheef op hadden gedaan (van boven naar beneden ipv links naar rechts) en dat vond ik dom lijken. haha. Plus dat ik geen ruimte heb voor die hoezen.

Bij mij thuis hebben ze Harry Potter 1-5 gekocht. Zo´n DVD set. Ik heb gisteren de Pierda Filosofal gekeken. Pequeño Harry! Schattig hoor. En goed te volgen in het Spaans, hoewel ik wel de neiging had om hem in het Engels te zetten zodat ik Alan Rickman kon horen zeggen: I can teach you how to bottle fame, brew glory and even put a stopper in death! Maar ik heb me braaf ingehouden. Maar proberen de andere vier ook te kijken voordat ik vertrek volgende week.

Ik heb m´n Spaans sprookje nog niet terug gekregen. Die krijg ik morgen. Ik heb ook voor conversation een composicion opgekregen. Over estereotypes van mannen en vrouwen en wat ik daarvan vind. Altijd van die saaie onderwerpen he! Maar zien wat ik daarover kan verzinnen.

Het weer blijft hier goed (dus ik heb voor 1 week een winterjas gekocht...). Volgende week mijn laatste update vanuit Salamanca. Tot dan!

Beso,

Renate


  • 06 Oktober 2009 - 18:52

    Tom:

    Moi Renate,

    Dat gaat wel snel hè. Net gewend en dan moet je alweer afscheid nemen. Ik zou zeggen op naar de volgende fase. Wie weet wat dat zal zijn. Ben benieuwd!!
    Nog succes met je laatste lessen en ik hoop dat je alles weer mee terug kunt krijgen in je koffer. Anders maar opsturen, zou ik zeggen.

    Groetjes,
    Tom

  • 06 Oktober 2009 - 19:00

    Mama Túa:

    Hola Renate. Estás bien, verdad?
    Time flies when you're having fun.
    Maar, volgende week weer in Nederland, hier zal je je winterjas wel nodig hebben. Ik zou dus zeggen, niet in je koffer stoppen, maar bij je dragen.
    Harry Potter (en Alan) in het Spaans, da's zeker anders.
    Ik hoor toch liever de "echte" versie, in het Spaans quote zo moeilijk!
    Nog een weekje mooi weer, studeren en siësta houden en dan weer naar het natte, koudere Nederland.
    Hasta luego,

    Mama Túa

  • 06 Oktober 2009 - 19:26

    Princess Kristina:

    Hey zusje,

    Ja, dat gaat inderdaad snel. Onwerkelijk, hè? Al schijn ik de enige te zijn die niet door heeft gehad hoe lang je werkelijk weg bent geweest, haha. Volgens oma en zo zit je daar al jaren :P

    Anyway, grappig HP in het Spaans. Lijkt me wel erg vreemd omdat je dat juist in het Engels zo goed kent. ;) Vooral de bekende quotes.

    Ik ben trouwens benieuwd naar je winterjas. Zal vast wel een leuke zijn. En zoals mam al zei, je zult hem hier wel nodig hebben. Verder nog leuke clothes gekocht? Straks weer een nieuw favoriet merk a la River Island ;) hehe

    Nou, ik zie je binnenkort! Leuk!

    Groetjes en liefs
    Beso!

    Kirsie

    P.S Muse duurt ook niet meer lang, hè? ^^

  • 09 Oktober 2009 - 08:33

    Juana:

    Hola chica,

    Estás disfrutando mucho? Todo lo bueno tiene un final! Geniet er nog maar even van, van de sfeer, van de tapas, van het weer, heerlijk die combinatie. Hier wordt het ook al wat kouder, nu schijnt de zon, de bomen kleuren mooi geel en oranje.
    Ik verheug me erop dat je komt. Je moet niet denken dat we vanaf nu Spaans spreken hoor. Volgens mij sta ik dan af en toe met de mond vol tanden, haha.

    Hasta pronto!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans in Salamanca

Spaanse lessen volgen in Salamanca

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Adios, Salamanca!

06 Oktober 2009

Volgende week weer thuis!

25 September 2009

Intermedio

18 September 2009

Herfst!

14 September 2009

3 weken!
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 29990

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: