Adios, Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Adios, Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Adios, Salamanca!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

15 Oktober 2009 | Spanje, Salamanca

Hola,

Het was een korte schoolweek. Maandag was het één of andere feestdag en daarvoor te compenseren omdat wij wel les hadden zijn we morgen vrij en heb ik dus een dag eerder weekend. Heb ik mooi tijd om de souvenierswinkels af te gaan en wat laatste foto´s te maken van mij en Maria en Javier. Er was een Nederlands meisje bij me in de klas deze week (voor het eerst) en ze was gisteren jarig dus had ze een ballon in de vorm van een papegaai bij zich. We noemden hem Pedro. De lessen waren weer interessant en niet al te moeilijk.

Vandaag had ik m´n laatste schooldag in Salamanca. Wel jammer ergens. Volgende week behandelen ze de subjuntivo en hebben ze het examen. Dat had ik graag meegemaakt maar het is weer tijd om naar huis te gaan. Dat vind ik ook ergens wel mooi. Dan heb ik weer m´n eigen ruimte, m´n familie om me heen, een kast vol kleren en boeken vol bekende woorden. M´n studie Spaans zal ik in Nederland vervolgen (met zelfstudie en met behulp van Jenny waarschijnlijk). Daarna keer ik weer terug naar de echte wereld. Maandag naar de tandarts (ook niet voor het laatst...) en dan weer opnieuw beginnen met werk zoeken. Die bekende routine van vacaturesites doorlopen etc.

Maar zover is het nog niet. Morgen kan ik uitslapen. Daarna maak ik nog wat laatste foto´s van Salamanca en pak ik m´n koffer. Dat wordt interessant. M´n busticket heb ik al binnen. Het bleek dat ik die via school kon kopen. Maria vertelde me dat en belde daarna met Mester om te informeren hoe het precies zat. Dat scheelt dus weer wat zorgen over het krijgen van een ticket. Nu is het een kwestie van m´n koffer meeslepen naar het busstation (heb een plattegrond meegekregen waarop het station staat gemarkeerd) dus ik kom weer een beetje tot rust nu.

Daarna is het here I come, Starbucks op Schiphol en rijden we rustig naar huis. Ik verheug me al op de frappochino caramel!

Tot spreeks iedereen en wie weet hoe gauw m´n volgende avontuur in het buitenland begint. :)

Beso,
Renate

• 15 Oktober 2009 - 22:12

Mama Túa:

Hola Renate,

Die 8 weken gingen snel voorbij, en zoals je al zegt in je blog, back to reality.
    Je winterjas kun je aandoen, hier heeft het al 2 dagen licht gevroren en is het koud overdag.
    Maak nog wat leuke foto's en een goede reis terug naar Nederland.

Hasta luego,

Mama túa

• 16 Oktober 2009 - 07:08

Chrissy:

Geniet nog even van de Spaanse zon, want bij ons stormt en regent het! Jammer dat je avontuur is afgelopen, maar leuk dat je weer (een tijdje) naar NL komt. Jenny en ik wachten op je bij Starbucks Schiphol. Ben benieuwd naar de foto's!

Beso, Christha

• 16 Oktober 2009 - 10:35

Tom:

Hallo Renate,

Over enkele Jaren kun je net als Gulliver een boek schrijven; Renate's travels. Lijkt me een leuk vooruitzicht.

Hele prettige reis toegewenst en tot ziens in Nederland.

Tom