Bijna jarig! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Bijna jarig! - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Bijna jarig!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

26 Januari 2011 | Ierland, Dublin

Ik heb al erg lang geen blog meer geschreven (maar heb natuurlijk wel op andere manieren contact met jullie gehouden - MSN, mail, telefoon) dus ik dacht, ik zal weer eens iets schrijven. Ik zit nu bijna 4 maanden in Dublin (2 februari).

Er is natuurlijk veel gebeurd sinds m'n laatste blog. Laurentiu z'n vriendin (ik weet haar naam nog steeds niet, kon het niet verstaan haha) heeft 4 lange weken bij ons gelogeerd. In die tijd heeft ze elke dag gepoetst, meerdere dingen verplaatst en kapotgemaakt en Willeke en mij helemaal gek gemaakt. Ik had op oudejaars avond al genoeg gehad. Laurentiu had zonder mijn toestemming een stel Roemeense vrienden uitgenodigd. Dat ze langskomen voor een drankje snap ik wel. Maar dat ze dan vervolgens tot kwart voor 4 luid muziek draaien en lawaai maken vond ik belachelijk.

Die gast houdt nooit rekening met een ander, neemt douches in het midden van de nacht en heeft commentaar als ik een keer vergeet de deur achter me op slot te doen (terwijl ik thuis ben). Ik ben maar weer opgestaan en naar beneden gelopen om te vragen of de muziek zachter kon maar slapen kon ik niet. ''Ja, het is maar voor 1 keer. Het is nieuwjaar,'' was zijn smoesje. Ja, maar mij is niet gevraagd of ik het goed vond en ik woon er toch ook? Het was voor mij het begin van het einde.

Daarna kwam dan het beruchte kraanincident. Ik wilde thee zetten en de kraan zat ineens potdicht. Ook zaten de kranen helemaal gammel en kon ik ze heen en weer schudden alsof ze waren losgeschroefd. We spraken Cinderella erop aan omdat zij het als laatste had gebruikt en ze begon te janken en vloeken in het Roemeens. Daarna stormde ze de woonkamer binnen, wees met haar vinger naar mij en zei ze dat ik had kapot had gemaakt. Pffff....dat pik ik niet. We hoorden haar daarna al jankend met Laurentiu bellen en hij sprak Willeke er de volgende dag op aan. Het ging hard tegen hard. Cinderella had al een wasrek van Willeke vernield en die had ze maar in de schuur gedumpt. Het was gewoon de laatste druppel. Laurentiu gaf aan dat hij uit huis zou gaan.

Nu blijkt dat het financiele redenen heeft. Hij werkt straks minder (maar 5 dagen ipv 7) en omdat hij hier illegaal is zonder werkvergunning kan hij nergens anders werk vinden dus ze kunnen in principe doen wat ze willen. Hij krijgt erg slecht betaald en kan dus zijn kamer niet meer betalen bij ons. Nou, voor 200 euro vind je in Dublin niet gemakkelijk wat! Maar ik ga hem zeker niet missen. Willeke gaat een advertensie zetten voor een meisje en hoopt op een gezellig iemand (met normale werktijden). Laurentiu wou eind volgende maand dan vertrekken ongeveer. Als niemand wordt gevonden gaan de rekeningen ook door tweeen dus ik hoop dat het goed komt.

Verder een heel gedoe met m'n oog. Na m'n eerste ziekenhuisbezoek woensdag twee weken geleden werd me gevraagd maandag terug te komen omdat het te erg opgezwollen was en vervolgens werd ik maandag op een wachtlijst gezet. Een wachtlijst? Dat konden ze die woensdag ervoor niet verzinnen? Belachelijk. In Nederland was het na twee bezoeken al geregeld. Tis ook maar afwachten waar ik terechtkom. Ze zeggen dat it ziekenhuis het beste is van Ierland maar ja, dat zegt niet veel.... Tandartsen zijn hier zo duur dat mensen naar Spanje gaan (heb ik posters voor gezien) of naar huis.

Over Spanje gesproken, ik kreeg dus ineens een email of ik interesse had in een baan in Barcelona. Nu moet ik zeggen dat de baan weinig voorstelde (zaterdagdiensten en openingstijden tot 8 uur 's avonds met een slecht salaris) maar je begint er natuurlijk wel door na te denken. Ik heb even op Monsterboard gekeken wat er nog verder allemaal was en kwam wel direct twee banen tegen die goed klonken (qua uren en salaris). En ik ga liever naar Madrid dan naar Barcelona. Maar voorlopig nog niet hoor. No worries. Sowieso eerst mijn operatie regelen voordat ik er ook maar over na kan denken om voor een andere baan te solliciteren. Jenny zei dat ik beter hier een jaar kan afmaken. Dus dat zal ik proberen.

Op het werk is intussen alweer een collega vertrokken. Sabrina werkt vanaf deze maandag bij Paypal dus ik zal contact met haar houden om te vragen hoe het gaat. Je verdient daar beter en het is een paar straten van waar ik woon. We hebben nu weer een paar nieuwe mensen in ons team maar die hebben nog veel vragen. Ze zijn nu ook meer agents voor VAS (printerstoringen en tonerbestellingen) aan het trainen en dat is wel fijn omdat ik sommige dagen de enige ben die daarvoor aanwezig is. Dan krijg ik telefoontje na telefoontje.

Ik ben de uren aan het aftellen totdat Jenny en Albert hier zijn. Dan ben ik ook lekker vrij, vieren we allebei onze verjaardag en gaan we door Ierland crossen in onze huurwagen. Ik hoop dat we veel mooie landschappen zullen zien en dat we tijd hebben om naar Cork te gaan. Ze zullen ook weer wat spullen van me meenemen dus langzamerhand heb ik dan alles in Ierland. Ik zit nu alvast te plannen hoe ik het aanpak als ik verhuis naar Spanje. Tot nu toe is het plan: 1 koffer meenemen en de rest inpakken in dozen en door Willeke laten nasturen. Ik kan haar het geld wel geven voor de verzending. Op die manier is het nog wel te doen. Maar ja, zover is het nog lang niet.

Het is nog koud hier maar ik ben blij dat we maar een paar weken sneeuw hebben gehad en ik voel de lente in de lucht. De vogels fluiten 's ochtends en het weer begint aangenaam te worden. Daar wordt een mens vrolijk van!

Groetjes,

Renate

  • 26 Januari 2011 - 14:14

    Peter:

    Hoi bijna-jarige!
    Dat is wel een verhaal zeg, met die illegale Roemenen. Had je op oudejaarsavond niet even de vreemdelingenpolitie kunnen bellen? lol. Waren ze misschien wel "feestelijk" uit Ierland verwijderd!
    Het vuurwerk was er al! Zou wel een beetje gemeen zijn geweest natuurlijk :)
    Wist niet dat ze in Ierland ook wachtlijsten in de zorg hadden. Het lijkt Nederland wel!
    Je gaat toch nu niet alweer verhuizen!? Je bent er net! Na ja, je moet maar zien. Veel belangrijker is het of het werk je nog bevalt. Gelukkig wordt het in Ierland ook vanzelf weer zomer...
    Geniet van je vrije dagen en ik spreek je wel weer! Groetjes, Peter


  • 26 Januari 2011 - 14:16

    Willeke:

    Oooooh nee, niet naar Spanje verhuizen aub! We need you here in Dublin! :D)

  • 27 Januari 2011 - 02:12

    Mumsey:

    Die ellendige buitenlanders (en dan bedoel ik Roemenen).
    Nee, niet naar Spanje verhuizen. Eerst in Dublin iets afmaken, voordat je er de brui aan geeft en aftaait naar een ander exotisch oord.
    Veel plezier met Jenny en Albert in Ireland!

    Groeten uit een fris Nijmegen

  • 27 Januari 2011 - 13:05

    Tom:

    Hallo Renate,

    Je hebt al weer nieuwe plannen zie ik. Ik steun Jenny het in ieder geval een jaartje uit te zingen. Op die manier kun je ook kijken of er promotiemogelijkheden aan zitten te komen. Als je wispelturig van land naar land trekt om er te wonen en te werken, dan kun je ook maar beter niet te veel kopen en of meenemen. Zoals je weet is een paar kilo versturen al 25 Euro en het wordt er niet makkelijker op.

    Mochten jullie geen nieuwe huurder vinden voor die 200 Euro, dan lijkt mij dat op sociaal gebied niet eens zo verkeerd. Je kan het goed vinden met Willeke, dus voor 100 Euro méér heb je verder ook geen gezeur aan je kop van een andere kakelende kip. De lente komt er aan en geeft voornamelijk positieve prikkels. Trek er lekker op uit en ga langs de zee banjeren. Snuif Ierland op!! Dáárvoor ben je er toch?! Of.........

    Groetjes,
    Tom

  • 28 Januari 2011 - 13:06

    Tom:

    Renate, van harte proficiat met je verjaardag. Je zal het best naar je zin hebben met Jenny en Albert op stap.

    Groetjes,

    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 29961

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: