2 maanden alweer - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu 2 maanden alweer - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

2 maanden alweer

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

02 December 2010 | Ierland, Dublin

Jep, op 2 oktober ging ik weg en het is nu alweer december. Kerst komt eraan. Overal hoor ik kerstliedjes en de kerstman kwam een tijdje terug aan op het shopping centre. De decoraties liggen al even in de winkels en Willeke heeft vorig weekend de kerstboom in de woonkamer geïnstalleerd. Gezellig. De lichtjes hangen er ook al in Grafton Street en O'Connel Street. Ziet er weer mooi uit. Ik was direct in de Christmas spirit. :)

Op het werk ben ik steeds meer gewend aan m'n taken en ik heb al de eerste mensen ingewerkt. Twee Nederlanders die bij onze collega's van dispatch (waar ze monteurs inplannen en zo)gaan werken hebben naast me gezeten om mee te kijken. Ik heb ze zelf aan het werk gezet omdat je zo het beste leert en zat ernaast voor als ze vragen hadden. Ging prima. Mensen trainen is altijd wel leuk om te doen. Heb nu ook een paar vrienden op het werk, waaronder één Italiaans meisje, Selena, dat voor het Belgische team werkt. Ze spreekt Italiaans, Frans, Engels en Nederlands maar we praten altijd Engels. haha. Verder kan ik goed opschieten met Sabrina, die is opgegroeid in het buitenland (naar een internationale school ging in Servië) en heeft gewoond in Engeland, Ierland, Nederland en Servië. Zitten meer van dat soort types op het werk dus dat is leuk, kan je ervaringen uitwisselen en praten over verschillende landen en culturen.

De sneeuw ligt hier nu een paar dagen en het begint behoorlijk op de zenuwen te werken. Ik was er na 1 dag alweer flauw van. Het ziet er mooi uit maar als je naar je werk reist ondervind je veel problemen. De bussen kwamen later en deden er langer over en daardoor was ik één dag bijna te laat. Gisteren gingen de bussen helemaal niet meer en was ik gedwongen met de trein te gaan. Moest ik eerst opzoeken vanaf waar de shutle bus vertrok van het werk naar Sydney Parade (station). Vanaf dat trein station dan naar Connolly (centrum) en daar overstappen op een trein naar Coolmine, 15 min lopen van mijn huis. Fijn en aardig allemaal maar na één stop bleef de trein staan. Er waren problemen met de signalen. Onder andere.

In totaal hebben we meer dan een uur daar wat staan wachten. De treinen voor ons waren allang weer weg. Alleen wij stonden daar nog. Tegen de tijd dat ik thuis was (na een hele volle trein in het centrum te hebben gepakt), was hat 10 voor 8. Dus bijna 3 uur onderweg geweest naar huis. En dan om 10 uur weer slapen en om 6 uur opstaan. Ik was niet blij.... We hoorden dat ze meer vertragingen verwachtten en toen ik vandaag om 6 uur wakker werd had ik nog hoofdpijn ook. Die tijd van de maand komt er weer aan dus ik zat lekker in m'n vel. Not. Ik heb me ziekgemeld. Gisteren waren er ook al twee mensen niet en daar moet jij dan dubbel zo hard voor werken. Nou, dan doen zij maar een keer meer telefoontjes. Morgen ben ik sowieso vrij dus nu heb ik een lang weekend van vier dagen. Kan ik even uitrusten en hopen dat de sneeuw smelt....

Voordat het weer zo slecht was nog wel van alles gedaan. Vorige week zaterdag dus naar het theater geweest. Jane Eyre was een goede productie met leuke kostuums (niet zo professioneel als die uit films, ze deden me een beetje aan Het Salet denken haha). Andrea Corr vond ik goed spelen en haar Engelse accent was bijna perfect. Ze is alleen te knap voor de rol maar daar kan zij ook niks aan doen. De meeste acteurs speelden meerdere rollen maar door wisseling van kostuum merkte je daar vrij weinig van en die acteurs hadden toch weinig scenes. Ze hadden wel wat humor toegevoegd in de bijrollen. Alleen die Rochester vond ik (hoewel een goede acteur) niet bijzonder charismatisch (hoewel het karakter ook niet beschreven is als knap). En dan in het programmaboekje lezen dat er een productie is geweest van Pride and Prejudice! En dat hij Mr. Darcy speelde! Het idee dat hij de ''most handsome man'' in het land speelde terwijl hij maar gewoontjes was verzachtte de pijn dat ik het stuk gemist had. Eén van de actrices had P&P ook op haar naam staan en ik merkte aan haar komische spelen direct dat ze Mrs. Bennet had gespeeld. Omdat ik op de eerste rij zat waren alle acteurs heel dichtbij, echt nautnah zeg maar.

Voor het toneelstuk naar Harry Potter geweest met Daniel, Sofia (z'n vrouw) en Willeke. Goede film, maar de dansscene tussen Harry en Hermione vond ik bijzonder genant en lachwekkend. Daniel Radcliffe is zeker geen John Travolta. Zaten wel wat spannende stukjes in en ik schrok een paar keer, vooral toen de enorme slang Harry aanviel. Willeke durfde niet te kijken. haha. Daarna winterschoenen gekocht bij Penneys. Voor 9 euro. haha. De laarzen die ik had meegenomen uit Nederland waren wel mooi, maar ik kreeg er direct natte voeten in en ze waren ook niet warm genoeg. M'n nieuwe schoenen zijn misschien niet zo mooi (goedkope, zwarte ugg-dingen), maar ze zijn praktisch. Ik heb het er veel langer in warm en blijf beter droog. Ik stapte wel eergisteren per ongeluk in een hele dikke poel met water. Het leek gewoon een stuk weg (het was donker) maar ik zakte er helemaal in weg en kreeg een golf ijskoud water in m'n boots. Brrrr! M'n bontmuts van vorige keer draag ik alweer een tijdje elke dag en nu ben ik ook handschoenen gaan dragen en een sjaal. Zo heb ik het niet koud.

Willeke en ik kijken regelmatig 's avonds DVD. M'n House DVD box van 6 seizoenen of zo en Supernatural (4 seizoenen) helpt ons de winter wel door. Ik heb maar Red Fruits thee aangeschaft want andere lekkere smaken hebben ze hier niet (zucht....). We hebben ook al twee keer warme chocolademelk gemaakt. Gewoon met Nesquick en Ierse melk. Het smaakt een beetje anders maar ook lekker. Willeke maakte het eerst met Nesquick en water (yuck!) maar heb haar overgehaald om gewoon melk te gebruiken. We hebben ook een machine op het werk staan waar je thee (zonder suiker, hoe vaak je ook op het knopje suiker drukt), chocomelk (van dat neppe, machine-troep) en koffie (niet bepaald Starbucks kwaliteit zeggen ze) uit kunt halen maar daar doe ik niet aan.

Ik probeer intussen ook wat gezonder te ontbijten. Na 2 maand iedere ochtend worstjes en zo te eten, eet ik er nu wat fruit bij (iedere ochtend hebben ze een selectie). 's Middags kies ik meestal voor de vis en wat groente (niet altijd met smaak..). Ik moet toch m'n vitamientjes krijgen, hè? Als ik nu een kant-en-klaar maaltijd koop, kies ik ook één met groente erbij (ipv altijd de lasagne of canelloni). Zo had ik laatst een maaltijd met zalm, worteltjes en aardappelen. Ik heb er nu nog één met groente en kip. Zelf koken doe ik nog altijd niet maar ik ben ook laat thuis en eet 's avonds niet vaak (omdat ik 's middags al warm eet in de kantine) op een paar crackers na.

Morgen ga ik met Willeke mee naar de dokter omdat m'n oogontsteking nog niet weg is (m'n oog was bijna weer normaal laatst maar vorige week werd ik wakker en was het ineens weer opgezwollen op een andere plek). Ziektekosten heb ik al aangevraagd en kwam uit op 62 euro per maand, wat Willeke veel vond. haha. Ik kreeg laatst m'n nieuwe polis in de bus van Menzis (foutje?) en las dat m'n verzekering 15 euro was verhoogd naar 120 euro per maand. Jesus Christ! Ze worden steeds gekker daar.... Maar met de verzekering die ik hier heb kan ik ook allerlei operaties gratis krijgen als het goed is dus er zit van alles bij. De dokter is een Spanjaard (even m'n Spaans oefenen? haha creo q no) en volgens Willeke een goede arts. Als ik naar het ziekenhuis moet om m'n oog te laten behandelen daar horen jullie het nog wel.

Dat was het voorlopig weer. Ik stuur jullie nog wel wat foto's van het ondergesneeuwde Dublin.

Renate

  • 02 December 2010 - 22:14

    Jane:

    Nou, dat is een heel verhaal. Je hebt weer van alles beleefd. Dat reisverhaal is bijna zoals hier met de Arrivatrein die niet gaat bij bar weer. Balen dat het daar ook zo is. Hier is het nu ook winter. Sinds vanavond ligt er een pakje sneeuw. Glibber de glibber. Maar gelukkig staat het weekend voor de deur. Ik lees dat je je ook vermaakt en dat je allerlei beroemde mensen ziet. Dat is het leuke van Dublin. Het is toch meer een wereldstad dan Schanze en Grunnen. Geniet er van (maar dat doe je al). Vervelend dat je weer last hebt van je oog, maar je weet dat zoiets vrij snel te verhelpen is, dat scheelt. Vantevoren wel even je ziektekostenverzekering regelen, want anders moet je het zelf betalen.
    Stuur jij ons maar wat foto's, dan sturen wij wat anders (")!!!! Surprise, surprise!

  • 02 December 2010 - 22:33

    Mumsey:

    Dat was een heel verhaal, ben ik niet van jou gewend.
    Dus je houdt van sneeuw, in of over je laarzen, lekker lang onderweg met de bus en/of trein, chocomelk zonder melk, saaie acteurs.....
    Hier is het ook winter. Gisteren was het min 7 maar het voelde als min 15 en ik ging lopend naar de stad, had dus geen idee. Maar theedrinken bij Willy, hier even bijkomen en verder dan maar.
    Het heeft de hele middag gesneeuwd en het is echt winter. Als ik weer.nl mag geloven is het nog langer winter (met een iets warmer piekje) en bij teleweer.nl gaat het dooien vanaf zondag (3 graden boven nul).
    We zullen wel zien.
    Kirstin komt morgen terug.
    Tom heeft de hele maand december vrij genomen ivm stress op het werk en lichamelijke klachten.
    Ik vermaak me best met breien en Piepie plagen.
    Succes met je oog en regel de ziektekostenverzekering goed, anders wordt het een duur grapje.

    Groetn oet wit Nijmeegn

  • 02 December 2010 - 22:49

    Tom:

    Wat een verhaal. Het is bijna in boekvorm. Misschien een tip? Renates travels and more.....
    Ik ben blij dat je het naar je zin hebt. Daar doe je het ook voor. De kerst is al vroeg bij jullie, maar dan heb je ook dubbel zo lang de sfeer die erbij hoort.
    Heel veel plezier deze kerst en tot hoors!!

    Doeg,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 159
Totaal aantal bezoekers 30018

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: