Tweede weekend Madeira - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Tweede weekend Madeira - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Tweede weekend Madeira

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

30 April 2011 | Portugal, Funchal

Hoi,

Dit is alweer m'n tweede zaterdag hier. Het vakantiegevoel is verdwenen intussen maar dat is meer omdat ik druk op zoek ben naar een appartement.

Dat wil nog niet echt vlotten. Gisteren had ik met iemand van een agency contact over twee appartementen en allebei de keren bleek dat hij al was verhuurd maar dat het nog niet was doorgegeven. Flink balen. Woensdag moet ik uit m'n hotel dus ik moet echt opschieten nu. Hij zei dat hij maandag of dinsdag wel iets zou hebben. Dat zou wel moeten.

Ik dacht eerst nog: ach, anders doe ik maar even een duurdere. Maar ik heb net naar m'n Ierse rekening gekeken en die valt helaas lager uit dan gedacht dus dat zou ik dan niet kunnen betalen (aangezien je altijd een security deposit van 1 maand moet betalen). M'n lage saldo komt door laatste rekeningen die ik nog moest voldoen en natuurlijk door het versturen van al m'n spullen voor 290 euro.

Anyway, even iets leuks. Maandag stond Juan, m'n Columbiaanse collega, bij de balie van m'n hotel en zijn we iets gaan drinken met zijn vriendin. Was wel gezellig en daarna zijn we naar een bar geweest waar ik Poncha's heb geproeft. Ze hebben drie smaken: traditioneel, Engelse tomaat (proeft ook zoals tomatensap) en nog één. Ik vond er weinig aan dus heb het weggegeven.

Dinsdag was dan m'n eerste werkdag en heb ik ook Raquel ontmoet. Zij komt uit de Azoren. Luis Calado had me al toegevoegd op Facebook en is de Portugese agent. Het is een leuk, jong team (Florian en Luis Franco zijn met 35 jaar de oudsten hier) en het is hier gezellig en ontspannen. Ze hebben hier lekkere lipton thee (zelfs Andalucia, mijn favo!) en SurveyMonkey bekers. Ik heb dinsdag wat trainingsmateriaal doorgelezen en ben al gauw begonnen met het zelf beantwoorden van incidenten (e-mails). Ik heb het programma op m'n laptop geïnstalleerd.

Woensdag was de eerste company lunch. Die is elke woensdag en betaalt SurveyMonkey dan. Ik moet toegeven dat ik in deze 10 dagen al een paar keer spaghetti en lasagne heb gehad maar ik heb gisteren vegetarisch gegeten (stroganoff met tofu) en dat was toch niet zo succesvol. haha. Ik heb ook al lekkere toetjes gevonden in de supermarkt: flan en creme leite (leite is melk). Ik vond het een soort van creme brulee. Heel lekker. Ik koop ook vaak fruit (een bakje stukjes meloen voor 70 cent) en dat soort zaken.

Dinsdag hadden we een barbecue bij Juan thuis. Matteo, de Italiaan was er ook met Chico (als je het zo schrijft), een Italiaanse Erasmusstudent hier. Het was een erg gezellige avond. Luis Calado en ik reden er naartoe en hebben onderweg nog kolen gekocht bij de supermarkt. Het begon pas om half 9 dus tegen de tijd dat de barbecue klaar was, was het al goed donker en zagen we overal lichtjes van de huizen in de heuvels. We hadden een uitzicht over het water en een groot schip lag daar, helemaal belicht.

Helaas had Juan z'n huisbaan geen appartementen beschikbaar, anders had ik het op die manier kunnen regelen. Maar gelukkig had ik meer mazzel met het halen van m'n papieren. Juan is met me meegeweest naar het gemeentehuis en zo omdat ze daar niet altijd goed Engels spreken. Ik moet zeggen dat ik wel door twee mensen in het Engels werd aangesproken dus ik denk dat het wel meeviel. Ik heb me nu ingeschreven bij de belasting, heb een Portugese bankrekening en sta nu hier in Portugal ingeschreven als bewoner. M'n bankpasje komt binnenkort met de post, dan kan ik ook beginnen m'n bankzaken te regelen en geld erop te zetten van m'n Ierse rekening. Als het goed is staat er al 270 euro op m'n Portugese rekening voor salaris van m'n eerste dagen.

Voor de rest ben ik nog steeds aan het fotograferen (en heb nu Madeira by night ontdekt) maar het ligt een beetje aan het weer wanneer ik een levada ga wandelen. Het is hier bewolkt en grijs en we hadden donderdag regen en onweer. Niet dat het dan koud is hier. Het is volgens mij niet kouder geweest dan 15 graden. Gisteravond liep ik voor het eerst 's avonds ook even buiten foto's te maken en heb ik m'n beroemde gebloemde vest aangedaan maar het was nog steeds aangenaam weer.

Luis Franco, m'n baas, is nu in Brazilië op zakenreis. Hij is gisteravond vertrokken. Voordat ik wegging wou hij me nog even spreken. Ik maakte me direct zorgen. Ik ben natuurlijk ook CPL gewend waar je alleen maar wordt aangesproken als ze commentaar hebben. Hij wou m'n eerste week bespreken. Ik had bij een paar incidenten wat kleine foutjes gemaakt dus ik wist niet wat hij zou zeggen. Maar het viel me 100% mee. Hij zei dat hij vond dat ik het voor m'n eerste week erg goed gedaan had. Hij zei dat m'n antwoorden goed waren en dat hij dacht dat ik geen problemen zou hebben m'n target te behalen (je moet een bepaald aantal incidenten beantwoorden per week). Hij zei dat ik een goede aanwinst was voor het team en ik mocht de Nederlandse vertalingen gaan doen voor onze database.

Ik had deze week ook m'n eerste meeting en conference call. We hebben hier elke week een meeting om te bespreken wat de problemen zijn van klanten en wat eraan gedaan kan worden. Iedereen krijgt de kans z'n zegje te doen. Gisteren hadden we de conference call voor april. We hadden de managers in Portland aan de andere kant van de lijn en bespraken het laatste nieuws. Er was ook een onderdeel gewijd aan kudos (complimenten). Luis las een paar complimenten voor van klanten aan agents. Hier ligt de nadruk dus wel op het positieve. Colby, een Amerikaanse manager, waar ik ook één van m'n gesprekken mee heb gehad, zei ook nog dat het team het heel goed deed dus ik vind de sfeer hier heel anders dan bij andere bedrijven. Ik heb Luis z'n sleutel gekregen zodat ik altijd naar binnen kan. Ik mag ook 's weekends of 's avonds naar kantoor gaan als ik het internet even wil gebruiken.

Dat ben ik nu dus ook aan het doen. Luis Calado zit achter me te werken. Hij heeft de weekenddienst. Volgende week ga ik 's ochtends naast m'n collega's zitten om met ze mee te kijken en 's middags beantwoord ik dan zelf weer incidenten. Ik denk dat ik veel zal leren en ik krijg er steeds meer vertrouwen in.

Ik sluit nu weer af.

Tot blogs.

Renate

  • 30 April 2011 - 12:19

    Tom:

    Hartstikke goeie berichten van je! Ben blij dat het zo goed gaat. Geniet er maar met volle teugen van!!!

    Groetjes,
    Tom

  • 01 Mei 2011 - 08:24

    Chrissy:

    Hey Niecie, klinkt allemaal positief. Daar ben ik blij om. Volgens mij denk je al helemaal niet meer aan het Ierse land. Groetjes, Chrissy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Funchal

Madeira

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2011

Eén maand in....Madrid?

07 Mei 2011

Eigen appartement

30 April 2011

Tweede weekend Madeira

23 April 2011

Eerste dagen Madeira
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 29975

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: