Eén maand in....Madrid? - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Eén maand in....Madrid? - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Eén maand in....Madrid?

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

27 Mei 2011 | Portugal, Funchal

Vorig weekend was ik met het bedrijf in Madrid om Dave, onze CEO daar te ontmoeten. Het was voor mij ook een klein feestje. Op 21 mei was ik 1 maand in Madeira. We waren erg vroeg vertrokken en met de taxi gebracht naar het vliegveld. We hadden allemaal SurveyMonkey T-shirts aan. Ik wist dat het een lange reis zou worden omdat we moesten overstappen in Lissabon maar het viel eigenlijk allemaal wel mee. We hoefden niet lang te wachten en voordat ik het wist (ook nog even gedommeld) waren we in Madrid.

Het was apart om weer Spaans om me heen te horen en collega's maakten af en toe de vergissing om obrigado te zeggen ipv gracias. Dat probleem had ik natuurlijk niet. haha. De laatste (en eerste) keer dat ik in Madrid was, was tijdens een excursie van 1 dag tijdens mijn taalreis twee jaar geleden. Maar toen was het 40 graden. Nu was het weer aangenaam (hoewel het zondag wel 30 graden was). Het hotel (4-sterren) was in het centrum. Ik heb erg veel gewandeld in die paar dagen. Vrijdag gingen we samen de stad in om rond te kijken en ´s avonds gingen we dan met Dave uit eten. Heel laat. Om half 10. Wat Spaans, he? Na een etentje van 700 euro (met dure wijn) wilden de anderen nog uitgaan.

Maar we waren pas om 2 uur klaar met eten dus ik had er totaal geen zin in. En dan zeker zien hoe mijn collega's zich een beetje zitten te bezatten. Nee, ik ben naar het hotel gegaan maar kon het niet meer vinden. Bleek dat ik te ver was doorgelopen. Toen heb ik maar een taxi genomen. Nog even Spaans gebabbeld met de chauffeur. Mijn collega's kwamen laat weer aanzetten, half 7 of zo. Zaterdag lekker uitgeslapen en alleen op pad geweest. Veel leuke souvenirwinkels gezien en kledingwinkels. Ik heb nog een paar dingetjes gekocht voor in m'n appartement: van die stenen poppetjes, een rode sjaal, Flamenco onderzetters en een beeldje van een stierenvechter (ik vond het een knappe vent). Ik kon het hotel weer eens niet vinden (veel straten lijken op elkaar) en kwam uit bij een bios. Ideaal. Ben ik naar de film geweest hehe. Pirates of the Caribbean had een nieuwe dus die ben ik gaan kijken in het Engels met Spaanse ondertiteling. Gezellig.

Ik ben Madrid toch wel een hele leuke stad gaan vinden. Zondag ben ik met Pauline (Francaise), Matteo en Luis Calado op stap geweest. Ik heb veel foto's gemaakt van de mooie gebouwen en we zijn zelfs naar het voetbalstadion geweest van Real Madrid. Het begon er vol te stromen en het was toch wel een mooi gezicht om zo'n gigantisch groen veld voor je te zien met al die mensen. We zijn ook met de metro geweest. Dat kost 1 euro per reis. Geen geld natuurlijk. Net zoals in London komen er heel veel metro´s dus je wacht nooit lang. Ik heb ook iets ontdekt in Madrid. Ze hebben daar een café waar ze aparte smoothies en ijs verkopen. Ik heb daar bijvoorbeeld verse jus d´orange met twee bollen vanilleijs erin gehad. Als je dat mengt is dat heel lekker. De dag erna had ik iets met citroenijs en jus. Ga ik thuis ook nog eens proberen. Zondagavond gingen we weer naar huis en om even over twaalf was ik weer thuis. Luis Calado zijn moeder was gekomen met de auto.

Op het werk ben ik bezig geweest met vertaling van alle standaard teksten voor emails. Daar hebben we heel veel van! Ben er al twee weken mee bezig en heb meer dan 60 pagina´s in Word. Ik probeer het dit weekend af te krijgen, dan kan ik echt beginnen met incidenten beantwoorden. Dat is een stuk spannender. haha. Maar ja, het moet gedaan worden.

Ik heb intussen bijna alles wat ik nodig ben voor mijn appartement. Ik heb een veeg gekocht, blender en er staat nog een (sinaasappel)pers op de lijst. En een stofzuiger maar voorlopig gebruik ik dus mijn veeg. De wasmachine was ook een gevecht en heb op den duur uit nood maar de gebruiksaanwijzing gedownload. Op den duur toch gelukt, met wat hulp van Google translate. Nog wat bloemetjes en zo, maar dat komt allemaal wel. Ik heb ook twee mokken gekocht met Portugese boten dus op den duur zal ik mijn eigen spulletjes hebben.

Verder heb ik het druk gehad met mijn boek. Zoals jullie weten heb ik die eindelijk afgemaakt en als eBook op Amazon gezet. Ik heb er nog weinig promo voor gedaan omdat het voor nu een probeersel is. Maar het is leuk om mijn naam op een site als Amazon terug te vinden. Ik heb altijd al iets uit willen geven dus dit is een stap in de goede richting. Ik heb nu ook de hulp ingeschakeld van literary consultancies. Dat zijn professionele editors en schrijvers die manuscripten evalueren. Ik heb bij writing.co.uk een manuscript assessment aangevraagd. Ze zullen mij dan een uitgebreid rapport terugsturen met tips, correcties, etc. Dit zal ik dan aandachtig doorlezen en de nodige veranderingen aanbrengen. Ik heb ook contact met één van de meeste prestigieuze consultancies van de UK. Ze nemen niet eens ieder manuscript aan maar nadat ik hoorde hoeveel van hun klanten hun boek hebben uitgegeven, etc (ze hebben ook veel agents als contacten), heb ik toch maar de gok gewaagt. Ik moest een synopsis schrijven van het boek en het eerste hoodfstuk opsturen.

Hehe. Muse speelt intussen in de achtergrond.

Ik zal de email met feedback van de director van het bedrijf even plakken:

Hi Renate

I think you write really well. It flows, I like Siobhan's voice, there's a good mix of external plot and internal conflict and the premise of crime and good versus evil (supernatural) is really unusual. I'm not sure yet if that's going to be a good thing or make things harder!- but we'll see. Novels with a supernatural slant were really hot a few years ago but I haven't heard from too many agents recently about taking on this genre. However, it's unusual enough to make it stand out - they'll either love the idea or not. Let's see if the plot holds together convincingly and in a pacy enough way, especially as this is crime as well.

I'd love to see what a consultant thinks and the Consultancy Report is good value for money and authors seem to love the face-to-face editor input (either in person or on the phone) afterwards.

Zo te horen denkt ze dus dat mijn manuscript wel potentieel heeft. Ik zal eerst het rapport van de andere consultancy afwachten (zij waren goedkoper dus kan ik eerst kijken of het het ook waard is allemaal). Daarna kan ik met het verbeterde manuscript teruggaan naar de betere consultancy en hopelijk bij hen een agent in de wacht slepen.

We zullen zien!

Renate

  • 27 Mei 2011 - 11:08

    Mumsey:

    Wat een verhaal.
    Madrid was dus gezellig, leuk en laat!
    Je boek ben ik ook nieuwsgierig naar (naar de verkoop etc.)
    Tips zijn nooit weg.
    1 maand gaat toch snel voorbij.
    Op naar de volgende maanden!

    Mumsey

  • 27 Mei 2011 - 11:19

    Tom:

    Ik ben verrast over de manier waarmee je het boek en het schrijven in zijn algemeenheid, zo professioneel probeert te analyseren. Middels deze weg wordt je nog écht een professioneel schrijfster. Ik heb er wel vertrouwen in. Als je maar vasthoudt!
    Een maand is ook niks hè. Voor je het weet heb je het 1e jaars lustrum.
    Veel plezier verder en schrijfse.
    Groetjes,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Portugal, Funchal

Madeira

Recente Reisverslagen:

27 Mei 2011

Eén maand in....Madrid?

07 Mei 2011

Eigen appartement

30 April 2011

Tweede weekend Madeira

23 April 2011

Eerste dagen Madeira
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 215
Totaal aantal bezoekers 30004

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: