Eigen appartement - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Eigen appartement - Reisverslag uit Funchal, Portugal van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Eigen appartement

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

07 Mei 2011 | Portugal, Funchal

Hoi,

Deze week was wel rustig op het werk. Met de grote baas op zakenreis in Brazilië was er wel een relaxte sfeer op het werk. M'n training ging verder en m'n tijd bij het hotel liep op woensdag ten einde.

Ik had tegen die tijd al op veel huizen online gereageerd maar had slechts twee reacties ontvangen. Beiden van een António. Nu bleek dat één ervan de António was waar Juan al lang mee overhoop lag. Hij was verhuisd maar had z'n security deposit niet teruggekregen en hij ging elke dag langs bij de agency om ernaar te vragen maar hem werd steeds verteld dat zijn contactpersoon niet aanwezig was, etc.

Juan adviseerde mij dan ook om vooral niet bij die agency iets te huren. Op dinsdag zijn Juan en ik naar Imocaires gegaan, een agency 100 meter verderop. Het valt toch tegen hoe veel mensen Engels spreken hier vind ik (aangezien het zo toeristisch is). Waarschijnlijk kreeg ik ook heel weinig reacties omdat mijn berichtjes in het Engels waren.

Bij Imocaires zeiden ze dat er wel een appartement beschikbaar was en daar konden we direct gaan kijken. We sprongen in Ricardo (de agent) z'n wagen en reden die kant op. Het was een groot, roze gebouw (Barbie roze). Maar het had uitzicht over zee dus ik was benieuwd. Het appartement is op de vierde verdieping en ik vond het eigenlijk direct wel goed. Het is zoals jullie op de foto's hebben gezien modern ingericht en het was net nog geverfd. Ik ging akkoord en op woensdag kon ik het contract tekenen en de sleutels krijgen.

Woensdag had ik m'n spullen maar op het werk gezet totdat ik het mee naar huis kon nemen. Juan zou me met de auto brengen zodat m'n koffer meekon maar door een misverstand ging hij naar huis en hij had z'n telefoon op de zaak vergeten dus ik kon hem niet bereiken. Dus ik vertrok laat van kantoor, heb m'n koffer daar maar gelaten en ben op zoek gegaan naar m'n appartement. Eerst ging ik de verkeerde kant op en ben ik maar gauw weer teruggegaan. Ik kon me herinneren dat we aan het casino voorbij waren gekomen dus heb dat bordje maar gevolgd en doorgelopen totdat ik een groot, roze appartement zag. Het voelde alsof ik lang onderweg was maar de weg was steil in het begin en ik had veel te kijken.

Eenmaal aangekomen kreeg ik de deur niet open. Ik heb beide sleutels geprobeerd maar ben uiteindelijk maar de garage ingelopen en ben zo het gebouw binnen gekomen. Nu weet ik intussen dat de sleutel verouderd is en ik een nieuwe moet krijgen hiervoor. Toen ik eenmaal binnenstapte gingen de lichten niet aan. Fijn. En dat in het donker want het was intussen na 9en. Ik met het licht van m'n mobiel zoeken naar een switch. Niks. Heb ik Luis Calado, m'n collega, maar gesmst en hij schreef terug dat ik een grijze box moest zoeken naast de deur. Maar na het omhoog wuppen van de knop bleef het donker. Toen kwam er ook nog geen water uit de kraan.

Ik heb het maar opgegeven en ben naar bed gegaan haha. Ik vond wat dunne dekentjes in de kast en die heb ik op m'n bed gelegd. De kussens vond ik hard maar ik heb verder wel goed geslapen. Ze hebben zich nu naar m'n hoofd gevormd dus dat is verder wel goed. De volgende dag heb ik op het werk m'n tanden gepoetst. Ik was m'n tandenborstel vergeten. Juan en Florian (de Duitser) zijn met me meegegaan naar m'n appartement met m'n koffer in de achterbak. Juan wist direct waar hij moest kijken en een knopje later had ik licht. Het water moest ook ergens worden aangezet (alleen was ik daar nooit uitgekomen) dus dat was ook opgelost. Het gas hebben ze getest, alleen kregen ze geen warm water. De boiler was uit en ook al drukten we 10x op de knop, hij ging niet aan en het water bleef koud.

Naja, ik had in ieder geval electriciteit. Bij de agency zeiden ze dat ik het water een paar minuten moest laten stromen en daarna op de knop moest drukken. Dat heb ik gisteravond geprobeerd maar het bleef koud dus anders moet er maar iemand komen kijken. Gisteren hebben we ook internet en TV aangevraagd dus daar komt dinsdag een monteur voor langs om het te installeren. Ik heb al modems staan en dat soort zaken van dat merk dus kunnen ze die gewoon gebruiken. Ik heb nu m'n laptop nog even op het werk staan maar maandag moet ik m'n eigen computer krijgen en kan ik m'n laptop meenemen naar m'n appartement. Gisteravond heb ik m'n haar gewassen in de wasbak in de badkamer. haha. Mam begon direct over ''die keer op de camping''. Als het straks werkt ga ik lekker lang in bad liggen haha.

Vandaag heb ik wat belangrijke inkopen gedaan. Ik heb een waterkoker gekocht, die had ik nog niet in m'n appartement. Ze verkopen hier ook Andalucia dus die heb ik ook direct maar meegenomen. Verder heb ik een tosti machine gekocht en gelijk uitgetest. Nu heb ik nog een paar dingen op m'n verlanglijstje staan: onderzetters (ik word nu al gek van de kringen op m'n tafel), dvd-speler en een stofzuiger (ja, er stond wel een magnetron en strijkplank maar geen stofzuiger, lekker logisch haha). Naja, ik heb vandaag al twee keer met iets groots onder de arm gelopen dus de rest komt nog wel.

Jullie zijn nu wel weer goed op de hoogte.

Tot blogs!

Renate

• 08 Mei 2011 - 13:48

Chrissy:

Hey Renate, vanuit Wenen hebben oma en ik je verhaaltje gelezen. Die keer op de camping, kan ik mij nog goed herinneren.... Maar je zit er nu hoog en droog (en roze) en dat is toch het belangrijkste. Servus, Auntie C.

• 11 Mei 2011 - 09:02

Jane:

CIao bella,

Dat is weer een hele belevenis, haha. Ander land, andere gewoontes, zullen we maar zeggen. Nu zit je lekker roze en droog en kun je zelfs badderen in je eigen bad, jaja!
    Je zult gauw je draai vinden in je nieuwe stulpje. Binnenkort komt ik kijken!

• 12 Mei 2011 - 06:54

Alberto:

Hey Renate

Dat begint al op een echte huishouding te lijken ,stofzuiger, strijkijzer enzo, mooi dat je het naar je zin hebt. nu nog een eigen strandstoel.

Groet'n ut Schanze

• 16 Mei 2011 - 19:21

Tom:

Hallo Renate,

Mooi appartement. Ruimte genoeg en een heerlijk bad. Een knijpkat kan je goed van pas komen in dit soort situaties. Wij gebruiken deze altijd met duistere wandelingen. Stuur je nog even een foto van het type kabeltje wat je nodig hebt? Je kunt zo'n foto vast wel downloaden op Bol.com

Veel plezier en groetjes maar weer.

Tom