Dutch Embassy - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Dutch Embassy - Reisverslag uit Dublin, Ierland van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Dutch Embassy

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Maart 2008 | Ierland, Dublin

Vorige week was ik al gegaan maar kon ik het niet vinden. Uren doelloos door Dublin gelopen en maar (samen met Jenny) wat research gedaan. En aangezien m'n paspoort de 20ste dus is verlopen direct vandaag weer 's ochtends vrij genomen. Het duurde nog even voordat ik er was (op de kaart lijkt alles ook altijd zo dichtbij) maar zag op den duur een Nederlandse vlag.

Vlug naar de Fuji winkel om een foto te laten maken. Nou, niet lachen, haar achter je oren. Ik zag eruit als een crimineel. Nog net geen nummer op m'n borst. Ik dus m'n oude paspoort inleveren en dat formulier invullen en dan wordt ik gebeld als ik hem kan ophalen. Nou, volgens de site duurt dat 3 weken dus ik zit hier voorlopig vast. haha. En moet m'n telefoon dus overdag aan houden voor als ze van de ambassade (waar ze niet eens allemaal Nederlands spreken) bellen.

Ik was trouwens de enige Nederlander daar. Verder allemaal mensen uit verweggiestan en wat Aziaten die bij ons op vakantie wilden. Anyway, vorige week niet geschreven omdat er weinig was gebeurd. Helemaal natgeregent op zaterdag, maar ik droeg m'n bontmuts dus ik had er weinig last van. Vorige week dinsdag bij David geslapen dus dat was gezellig. Maar daar weet oma al alles van aangezien ze bij Jenny was toen ik dat haar vertelde op MSN. Ik kan alleen niet zo goed slapen als er iemand naast me ligt. Ruimte gebrek zal het wel zijn. En David heeft op donderdag geloof ik zijn sollicitatiegesprek in Parijs dus dat is ook spannend.

Op het werk gaat het z'n gangetje. Ben benieuwd hoe het afloopt met al die assessments. Overmorgen ben ik ook al 5 maand in Ierland dus ik zit er al bijna een half jaar. En toch voelt het al veel langer.

  • 18 Maart 2008 - 20:57

    Mumsey:

    Goed zo. Naar de Ambassade voor een paspoort. Ben blij dat je dat nu geregeld hebt. Moet je voorlopig maar in Dublin blijven. Misschien valt het mee. 3 weken is wel lang.
    Ik heb ook al een nieuw paspoort (en rijbewijs) met zo'n flitsende foto en dan te bedenken, dat je daar vele jaren mee mag rondlopen!
    Kun je beter alleen slapen, heb je meer ruimte en dit staat oma ook beter aan.
    Heb je gelezen vorige keer over onze trouwplannen 8 mei????????

    Groeten uit een koud Nijmegen,

    Mumsey

    (en Tom)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 18 Maart 2008 - 21:38

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Nou, ik ben blij dat je je nieuwe paspoort (bijna) binnen hebt. Dat is weer een zorg minder, toch?! Ik ga morgen even heen. Dan kan ik hem gelukkig een dag later ophalen. 3 weken is wel lang - maar ik denk dat dat komt omdat je in het buitenland zit en ze daar waarschijnlijk heel veel requests moeten verwerken. ^^

    Ik heb vanmiddag mijn portfolio voor journalistiek ingeleverd. yay. Ik zat gisteren echt tot kwart over twaalf nog te typen. Ik moest allemaal knipsels uitknippen/plakken en daar commentaar bij schrijven. Ben je toch langer mee bezig dan gedacht, dus. En donderdag nog met twee klasgenoten naar het gemeentehuis voor onze politiek opdracht. (eigenlijk mijn vrije dag) Ik ben blij dat het straks weekend is, joh. Al die deadlines. We hebben vorige week ook al een krant gemaakt met de klas. En dat was toch ook best stressen. I need to relax.. Seriously! :P Misschien even op stap met Mariëlle of zo. Pfff... just what I need.

    Jammer van Davide, hè.. maar goed.. you knew that was happening. Was zeker wel apart om bij hem te slapen. Ik zou dan steeds denken, straks gaat ie weg. Not such a nice feeling. I much prefer butterflies..!! :)

    Nou, nog veel fun toegewenst in het regenachtige Dublin. ---> You can keep your hat on! *sexy muziekje*

    Kus,
    Kirsie

  • 19 Maart 2008 - 06:56

    Auntgie C.:

    Hallo niecie,
    5 maanden zit je alweer in Dublin. Gaat snel, nietwaar. Je hebt in ieder geval heel veel meer beleefd, dan wanneer je in Nijmegen was gebleven.
    Ik heb afgelopen weekend de vluchten naar Dublin gecheckt, maar die waren de komende weken heel duur (> 380 euro). Ik kijk nu naar de vluchten eind april/begin mei. Ik bel je nog wel even om het e.e.a. te kortsluiten. Peter heeft mijn computer weer teruggebracht, dus misschien lukt het mij om te MSN-nen. We shall see.
    Groetjes uit het Noorden,
    Chrissy

  • 21 Maart 2008 - 18:48

    Tom:

    Als David in Parijs komt te werken met een soort gelijke functie, is het misschien wel iets om via David ook daar te belanden. Lijkt me wel wat. 7 april gaan wij in ondertrouw waarbij wij kopiën nodig hebben van de ID's van de getuigen. Als je dus ook komt, hopen wij dat je tijdig een kopie kunt sturen. Op 8 mei gaan wij om 10.45 uur trouwen in het stadhuis in Nijmegen. We gaan dus enkel met de kinderen, misschien wat foto's bij Belverdere of zo en dan lunchen. Na de lunch vertrekken wij naar onze vakantiebestemming, zodat wij 'savonds ergens een overnachtingsplaats hebben. Wij vertrekken dus donderdags 8 mei en denken donderdag avond 15 mei weer terug te komen. Laat je even weten wat jouw plannen zijn, voor die dag en de dagen erna terwijl wij niet thuis zijn?

    Groetjes,
    Tom

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ierland, Dublin

Werken in Ierland

Werken in Ierland.

Recente Reisverslagen:

03 April 2009

23 graden!

09 November 2008

Nog 1 week!

20 Oktober 2008

1 jaar Ierland

05 Oktober 2008

De winter komt

27 Augustus 2008

Nieuwe locatie, nieuwe ervaringen?
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 636
Totaal aantal bezoekers 30023

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: