Nivel Inicial - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Nivel Inicial - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Nivel Inicial

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

18 Augustus 2009 | Spanje, Salamanca

Ik geef het op. Ik dacht twee weken lang dat ik bij intermedio zat maar op m´n examen stond doodleuk als niveau: inicial. Het beginnersniveau duurt hier 4 weken en ik ben in de 3de week ingestapt omdat ik de basis al had. Anyway, gisteren had ik dus m´n eerste examen. Als je die haalt, mag je door naar het volgende niveau (zal ook wel 4 weken duren). Het examen vond ik dus erg moeilijk, met een kolom waar je een paar werkwoorden in 4 verschillende tijden moest invullen en dan nog wat invullesjes en een gedeelte waar je je klas moest beschrijven voor 25%. Ik vond het niet meevallen.

Als je alle tijden door elkaar krijgt en zelf maar moet verzinnen welke je waar moet gebruiken is dat best lastig. En bij 1 tekst moest je woorden over bij de dokter invullen (je kon uit een paar woorden kiezen die bovenaan stonden maar sommigen leken op elkaar). Ik heb zoveel mogelijk ingevuld en vandaag kreeg ik m´n resultaat: een 5,92, oftewel een 6. Hier moet je een 5 halen (dus de helft goed) om door te mogen dus ik had nog een beetje speling maar een 6 klinkt dan wat beter dan een 5, nietwaar? Volgende week ga ik dus naar niveau elementair. De eerste week daarvan is herhaling van de afgelopen 4 weken lesstof en daarna moet het erg moeilijk worden (volgens m´n medestudenten).

Ik heb voor dit weekend geen activiteiten gepland hoewel ik graag naar Portugal had gewild. Ik ga m´n twee schoolboeken doorlezen, alle woorden die ik niet ken opzoeken en daar zinnen mee maken. Maar ik wil vooral de verleden tijden me eigen maken omdat het soms een beetje ingewikkeld is wanneer je wat gebruikt en hoe je het vervoegd. Het gaat nog lang niet automatisch dus ik ga dit weekend aan de studie. M´n maatje die samen met mij aankwam en met wie ik de afgelopen twee weken veel op de plaza cola heb gedroken vertrekt morgen ook. Time for a new era. The era of studying. haha. Ik heb wel die CD/DVD winkel gevonden maar als ik te veel DVD´s koop passen die niet in m´n koffer (tenzij één van jullie me helpt met sjouwen). Ik heb ook een paar nieuwe schoenen gekocht omdat m´n andere begonnen te slijten aan de binnenkant dus ik moet toch financiëel even rustig aan doen.

Btw, warme choco heet hier cola cacao, raar he? Ik leerde het vandaag in de klas en heb het na de les direct besteld. Je krijgt dan een glas met warme melk met daarop een soort nesquik zakje waar cola cacao opstaat. Was lekker. Het weer is hier ook nog goed maar minder warm dan vorige week. Maar nog wel in de 20 graden dus ik loop nog in topje en spijkerbroek (eerste week bijna alleen jurkjes gedragen haha). Is het weer in Nederland echt zo slecht als ik om me heen hoor? Ze hebben het over herfstweer en dat dit weekend noodweer wordt verwacht. Ik hoop voor jullie dat het allemaal meevalt.

Jullie zijn nu weer aardig op de hoogte. Ik spreek jullie binnenkort weer.

Groetjes uit het zonnige Salamanca,

Renate

P.S. vandaag Spaanse lasagne gegeten om 3 uur met chorizo ipv carne. Smaakte goed.

  • 04 September 2009 - 18:12

    Mama Túa:

    Soms moet je studeren in plaats van leuke dingen doen.
    Als je goed je best doet en je haalt het dan niet of maar net, weet je in ieder geval dat je niet meer kon doen.
    Maar, het zal inderdaad nog moeilijker worden. Veel oefenen dus.
    Hier is het inderdaad herfst met veel wind, donkere wolken en een bleek zonnetje.
    Wij gaan dit weekend de site updaten....
    Studeerse en doe je best.

    Hasta luego,

    Mama túa

  • 04 September 2009 - 19:56

    Tom:

    Hasta la pasta Renate,

    Volgens mij maak je een denkfout. Het beginners niveau duurt normaal 4 weken. Jij hebt een 6 behaald in 2 weken. Volgens mij had je een 10 gescoord als je er 4 weken over had kunnen doen, dus volgens mij is dat heel erg top!! Voorael doorgaen, zou Barry Hughes (mini playbackshow) zeggen!

    Groetjes,
    Tom

  • 05 September 2009 - 10:45

    Oma:

    Oma zegt: 'Moi laiverd, harstikke goud, dizze eerste exoam'n. Nou op noar de twaide. Kinst ja! En nou most studeer'n. Dou dien best!' (thumbs up, doet oma).
    Moi!

  • 05 September 2009 - 10:47

    Aunty Chrissy:

    Hi there, oma heeft zojuist de tekst gedicteerd (zoals oma kan). 6 is toch mooi om van daaruit verder te gaan! Maar dat had ik al ge-SMS'd. Nou, studeerse en oefen met 'onze experts' Stineke en Jenny. Dei wait'n 't wel! Doei!

  • 06 September 2009 - 17:12

    Juana:

    Hola chica,

    Ik kan me niet voorstellen dat je in de derde week van 'beginners' al de lesstof krijgt, die jij nu hebt gehad, maar misschien zit je op de intensieve cursus, haha. Moet je je voorstellen, hoe het is als je nog niks weet en je komt in de eerste week! Volgens mij doen sommige mensen dan de eerste week vier keer over of zo.
    Anyway: kop der veur en stief leren!

    Hasta pronto
    Juana

  • 10 September 2009 - 20:08

    Kim:

    Ha meiske!

    Ik heb echt bewondering voor je lef en doorzettingsvermogen! Het lijkt me allemaal zó moeilijk. Maar goed, ik heb dan ook totaal geen talenknobbel, dus dat scheelt, haha.

    Een cola cacao klinkt heerlijk. Heb er nu meteen trek in :P

    Hoop je snel weer te spreken op msn. In the meantime, good luck and have FUN! :D

    xxx
    Kimske

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans in Salamanca

Spaanse lessen volgen in Salamanca

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Adios, Salamanca!

06 Oktober 2009

Volgende week weer thuis!

25 September 2009

Intermedio

18 September 2009

Herfst!

14 September 2009

3 weken!
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 99
Totaal aantal bezoekers 29938

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: