Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Salamanca! - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Salamanca!

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

25 Augustus 2009 | Spanje, Salamanca

Ik zal even beginnen bij het begin - zondag. Het verliep allemaal vrij soepel en we kregen gratis broodjes en drinken aan boord het vliegtuig.

Eenmaal aangekomen in Salamanca moesten we op de bus wachten en kwam ik de eerste nederlanders tegen. De busreis duurde lang en het was erg warm in de bus. Maar toen ik een mooie kathedraal in de verte zag wist ik dat we Salamanca hadden bereikt.

Direct de eerste dag ben ik op stap gegaan met een flatgenoot van mij (m´n gastgezin heeft een hele flat met veel studenten). We hebben Salamanca verkend en zijn met een groep andere studenten naar de tapasbar geweest in de buurt van Plaza Mayor, the place to be.

Maandag had ik dan m´n eerste les en ik zit dus in nivel intermedio. Ik had verwacht dat ik er direct uit werd geknikkerd omdat ik niet goed Spaans spreek (versta het wel prima). Maar ik worstelde me door de introductie heen (favo film, etc) en kon de lerares goed bijhouden. Conservatie gaat nog moeilijk maar we hebben ook twee jongens in de klas die heel veel praten en er al twee weken zitten. Dus die zijn altijd aan het woord. En dan beginnen ze over bijv. politiek in het Spaans. Muy interesante! Niet dus...

Verder gaat het z´n gangetje. Elke morgen dus les, daarna ga ik de stad in met Miriam (die flatgenoot) en dan ´s avonds huiswerk maken en naar de tapasbar. Ik eet wel thuis, pizza, ensalada, tortilla, wel lekker. Maar ik ga dan buiten de deur op een terrasje een colaatje drinken (ja, echt, met deze hitte is dat wel lekker verfrissend).

Vandaag zijn we een kerk ingeweest en hebben we foto´s gemaakt. De kerk was erg mooi van binnen. Albert zou er veel foto´s van kunnen maken. Maar de kerk van gisteren was heel sober en aburrido om te bekijken. Naja...Er zijn veel mooie, oude gebouwen hier als je in het oude gedeelte van de stad loopt (de rest is gewoon modern, desgraciadamente).

We hadden ons ook opgegeven voor salsa les. Dat is 5 euro voor 4 uur per week (muy barrato, verdad?) en de leraar is ook muy guapo en heel...flexibel. haha. Hij schudt z´n heupen dan, ziet er goed uit. hehe. We hadden te weinig mujeres dus ik moest dansen met een meisje, maar ze bewoon tenminste goed dus dat maakte niks uit.

Het is hier elke dag mooi weer dus tot nu toe heb ik het erg naar m´n zin. Nu nog goed Spaans leren spreken en dan ben ik helemaal tevreden. Ik doe in ieder geval m´n best.

Tot gauw!

Groetjes,
Renate

  • 25 Augustus 2009 - 16:59

    Juana:

    Que va, desgraciadamente, verdad? Espero que estás disfrutando mucho (haha, zoek dat maar even op. Als ik dat zo hoor, wil ik ook naar Salamanca. Zoals jij schrijft is het echt dolce vita, la vida dulce! Spreek je wel weer op msn!

  • 25 Augustus 2009 - 17:00

    Juana:

    Ik verwacht trouwens binnenkort wel een spetterende foto bij jouw profiel, made in espain!

  • 25 Augustus 2009 - 17:11

    Auntie C.:

    Hartstikke leuk, hè, zo'n talenreis. Ik vond het altijd leuk met al die verschillende nationaliteiten, elk met z'n gewoontes en de voertaal was de taal van de talencursus. Samen gezellige dingen doen, en of je de taal goed spreekt of niet, je krijgt altijd wel hulp om je goed uit te drukken. En lachen altijd ook, om de grappige situaties die dat soms veroorzaakt. Muy bien! Ik krijg alweer de kriebels.... Doei!

  • 25 Augustus 2009 - 19:10

    Mama Túa:

    Hola chica,

    Qué tal? Creo estás bien. Het klinkt allemaal goed. Tapasbar, terrasjes, Salsa dansen, echt wel Spaanse dingen. Klinkt me als muziek in mijn oortjes. Wij maar hard werken....
    Ben blij dat het allemaal zo goed gaat, zonder rare dingen.
    Doe goed je best, oefen veel en veel plezier in het mooie Salamanca.

    Hasta luego,

    Mama

  • 25 Augustus 2009 - 19:13

    Tom:

    Mi ta bay muy guapo too!
    Nos tabata ta bay Schiphol, Multy siep eyes! But doe muchas tevredas inne Spanjol. Bo ta learn language sehr gut. Vielleicht working für travel agency iets vor die!
    Neit veur mi!!
    Viel fun in Spanje!!

    Greatings
    Tom
    xxx

  • 26 Augustus 2009 - 08:55

    Princess Kristina:

    Hoi zusje,

    Nou, dat klinkt allemaal goed. Ik had inderdaad je blog nog niet gelezen dus ik dacht al, waren hoor ik nou niks van d'r. Maar goed, nu snap ik het. :)

    Sounds like you're having fun. En je hoeft je er niet voor te schamen hoor als je even twee weekjes of zo weer in de beginners klas zit. Je moet gewoon nog even wat dingetjes leren, handigheid in de taal krijgen. Als je het niet helemaal vloeiend spreekt, gaat alles ook zo snel!

    En van twee van die popi-jopies in je klas is ook niet bepaald stimulerend voor je imago als taaltalentje. Maar, you know what they say; a little competition never hurt anybody... Als jij er straks twee weken zit, kun jij met hun meeplaazen over de hoogst interessante politieke verwikkelingen... ;) ;) To be sure!

    We have faith in you, Renalynka! Gewoon mooi blijven oefenen en - natuurlijk- intussen ook even de stad verkennen en genieten. Dat hoort er ook bij!

    Have a nice stay!
    Noit vergeet'n om di in te smeer'n eh? ;)

    xoxo
    K

    P.S:
    Hebben ze daar ook flirting 101 in het Spaans? Dat zou pas muy interessante zijn!!! ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans in Salamanca

Spaanse lessen volgen in Salamanca

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Adios, Salamanca!

06 Oktober 2009

Volgende week weer thuis!

25 September 2009

Intermedio

18 September 2009

Herfst!

14 September 2009

3 weken!
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 29990

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: