Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu Madrid - Reisverslag uit Salamanca, Spanje van Renate Linnenkoper - WaarBenJij.nu

Madrid

Door: Renate

Blijf op de hoogte en volg Renate

31 Augustus 2009 | Spanje, Salamanca

Hola chicas y chicos,

Dominga estuve en Madrid con mi escuela. Viajaron con un autobus por 2,5 horas y llegaran a las once en la mañana. Vimos muchas cosas, por ejemplo un museo (con arte de Goya, Ruben, etc). Madrid es un grande ciudad y muy bonita pero prefiero Salamanca. Ahora tengo que ir de comprar (como siempre!) Busco una tienda se vende peliculas y CD´s (en Inglés con subtitolos en Espanol. Antes de ayer he visto Dirty Dancing con sub.). Despues...no lo sé. Quizas beber algo a la plaza mayor, pero es muy caro (3 euros por una coke cola!). Ayer he comprado un abanico para mi madre. Es rojo!

Zondag was ik in Madrid met mijn school. We reisden 2,5 uur met een bus en kwamen aan om 11 uur ´s ochtends. We hebben veel dingen gezien zoals een museum (met kunst van Goya, Ruben, etc). Madrid is een grote en mooie stad maar ik heb Salamanca liever. Nu ga ik shoppen (zoals altijd). Ik zoek een winkel die films en CD´s verkoopt (in het Engels met Spaanse ondertiteling. Eergisteren heb ik Dirty Dancing met ondertiteling gezien.) Daarna....ik weet het niet. Misschien iets drinken op de plaza mayor, maar het is erg duur (3 euro voor een glaasje cola!). Gisteren heb ik een waaier voor mam gekocht. Hij is rood!

En wie zich geroepen voelt om m´n fouten te verbeteren stuurt maar een e-mail. hehe.

Vandaag heb ik de verleden tijd gehad en vooral de onregelmatige woorden zal ik nog veel moeten oefenen voordat het vanzelf gaat. We hebben deze week ook een nieuwe leraar voor grammatica. Een erg aardige vent die ook geen moeilijke woorden gebruikt. Dus ik kan het goed bijhouden. Donderdag hebben we een examen zodat ze kunnen zien of we vooruitgang hebben geboekt en zo. Het zal wel moeilijk worden! Maar ik ben hier nog 7 weken dus het maakt niet uit. Ik heb alle tijd. .

Ik hou jullie op de hoogte!

Hasta luego (naja, elektronisch dan)
Renate

  • 31 Augustus 2009 - 11:36

    Ciska:

    Bwhahaha, gelukkig staat er een vertaling van het eerste stuk. Ik zag alleen dat eerste stuk in de mail en dacht: Waaaa? 8D

    Je shopt altijd? ;P Dus je komt straks terug met zakken vol nieuwe dingen! Haha.

    Klinkt allemaal heel leuk in ieder geval! Veel succes met het examen alvast! :B

    xxx

  • 31 Augustus 2009 - 11:41

    Mama Túa:

    Muy bien, chica mía.
    Je moet durven te schrijven en te praten. Niet iedereen durft dat met beperkte kennis. En je kennis wordt alleen maar meer, je krijgt een grotere woordenschat etc.
    Gewoon doen en blijven oefenen.
    Madrid klinkt leuk, maar Salamanca is denk ik anders in de zin van "ouder" en dus meer mooie gebouwen.
    Ik save jouw foto's, die je stuurt. Die kun je dus weggooien. Maar misschien saven de anderen de foto's ook wel en heb je dus de foto's in ieder geval.

    Hasta la semana proxima!

    Mama

  • 31 Augustus 2009 - 12:31

    Peter:

    Hi Spanjool!

    Je klinkt al aardig ingeburgerd. Gelukkig heb je het ook even vertaald! haha
    Was het nu echt 40 graden gisteren? Internet gaf "slechts" 37 graden aan voor Madrid!

    En heb je nog leuke cd's/dvd's gekocht?
    Ben blij dat je nu ook een coladrinkster bent geworden. haha.. In Spanje krijg je zeker geen gratis refill zoals in de VS? Ik vind 3 euro wel een beetje duur, maar in Nederland betaal je dat ook gauw volgens mij! De Horeca in ons land is ook erg duur!!

    Succes met je examen, maar dat komt vast wel goed!

    Hasta la vista!,

    Peter


  • 31 Augustus 2009 - 21:46

    Juana:

    Nou dat zijn prachtige volzinnen, met de préterito definido, toe maar weer. Ga zo door, komt helemaal goed met jou. Ben je al weer in een stad geweest, waar ik nog niet ben geweest. Maar binnenkort roepen wij ook: Madrid venimos!! Mij leek Salamanca ook leuker, knusser, compacter. Vamos a ver!

    Un beso muy grande!
    Juana y Alberto

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Salamanca

Spaans in Salamanca

Spaanse lessen volgen in Salamanca

Recente Reisverslagen:

15 Oktober 2009

Adios, Salamanca!

06 Oktober 2009

Volgende week weer thuis!

25 September 2009

Intermedio

18 September 2009

Herfst!

14 September 2009

3 weken!
Renate

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 30024

Voorgaande reizen:

08 Juni 2014 - 21 Juni 2014

Talenreis Perugia

07 Januari 2014 - 07 Januari 2014

Wonen in Engeland

30 September 2010 - 12 April 2011

Terug in Ierland

19 Augustus 2010 - 27 Augustus 2010

Vakantie Egypte

23 Augustus 2009 - 17 Oktober 2009

Spaans in Salamanca

27 Maart 2009 - 29 Maart 2009

Weekendje België

20 Oktober 2007 - 22 November 2008

Werken in Ierland

21 April 2011 - 30 November -0001

Madeira

Landen bezocht: